Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Materiał prasowyMateriał prasowy 

„Za nami drugi rok pandemii, w którym pomimo wyzwań, Chorwacja osiągnęła najlepszy wynik turystyczny w basenie Morza Śródziemnego. Jest to efekt konsekwentnej i ciężkiej pracy wszystkich pracowników sektora turystycznego. Podejmując szybkie i skoordynowane działania zapewnili oni naszemu krajowi status bezpiecznej i dobrze przygotowanej destynacji. W 2022 wchodzimy z ogromnym optymizmem, ale również z planami zakładającymi realizację 90% ruchu turystycznego z rekordowego 2019 roku. Będziemy nadal pozycjonować Chorwację jako bezpieczny i zrównoważony kraj. Planujemy to osiągnąć dzięki celowanym kampaniom marketingowym i informacyjnym, które będą prowadzone przez cały rok z uwzględnieniem sytuacji epidemicznej na każdym z rynków" powiedział Dyrektor Generalny Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej, Kristjan Stanicić, podkreślając, że dobre wskaźniki ruchu turystycznego potwierdzają również wyniki finansowe, takie jak przychody z turystyki.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Najwięcej noclegów zrealizowano w województwie istryjskim (23,5 mln), województwie splicko-dalmatyńskim (15,5 mln) i województwie primorsko-gorańskim (15,3 mln). Kolejne miejsca zajmują województwo zadarskie (12,7 mln), szybenicko-knińskie (5,9 mln) i dubrownicko-neretwiańskie (5,4 mln). Miastami, które przyciągnęły najwięcej odwiedzających były: Zagrzeb (638 tys. przyjazdów), Rovinj (549 tys.), Dubrownik (543 tys.), Split (529 tys.) oraz Porec (431 tys.).

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Jeśli chodzi o rynki, w 2021 roku najwięcej przyjazdów odnotowano z Niemiec (2,9 mln, 84% wzrost w porównaniu do 2020), na drugim miejscu znaleźli się Goście krajowi (2,3 mln, 41% wzrost w porównaniu do 2020), Słoweńcy (1,2 mln, wzrost o 18% w porównaniu do 2020), Austriacy (1,1 mln, wzrost o 180% w porównaniu do 2020), Polacy (1 mln, wzrost o 50% w porównaniu do 2020) i Czesi (775 tys., 50% więcej w porównaniu do 2020). Dodajmy, że w porównaniu z 2019 Polacy zrealizowali o 8% więcej noclegów, Niemcy zrównali się z rekordowym 2019, Czesi zrealizowali 97% noclegów, a Słoweńcy i Austriacy około 82%.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Materiał prasowyMateriał prasowy 

„Gratulujemy wszystkim podmiotom branży turystycznej udanego roku. W 2021 Chorwacja ugruntowała wizerunek bezpiecznej i odpowiedzialnej destynacji, którą docenili nasi Goście. Oprócz bezpieczeństwa, zwłaszcza w dobie pandemii, Goście coraz częściej biorą pod uwagę zrównoważony rozwój, co staje się dla nich dodatkową motywacją do podróżowania. Aby jeszcze bardziej podkreślić nowy strategiczny kierunek rozwoju chorwackiej turystyki, Ministerstwo uruchamia specjalną platformę w języku angielskim poświęconą właśnie tej tematyce. Znajdą się tam informacje o ważnych dokumentach, źródłach finansowania, projektach, dobrych praktykach i certyfikatach ekologicznych, a także o innych ważnych działaniach podejmowanych przez podmioty w tym zakresie" powiedziała Minister Turystyki i Sportu Republiki Chorwacji, Nikolina Brnjac, dodając, że w ramach tego projektu stworzono również specjalne oznaczenie dla zrównoważonego rozwoju turystyki chorwackiej, Croatia Naturally Yours (chorw. Hrvatska Prirodno Tvoja).

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.