Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Na początku tego roku marka VOX sprawdziła, jak mieszkają współcześni Polacy. Okazuje się, że zamiast odtwarzać popularne trendy, wolimy tworzyć w otaczających nas wnętrzach odbicie oraz dopełnienie naszej tożsamości: gustów, stylu życia, pasji i doświadczeń. Prawie 65% ankietowanych czuje, że ma dom urządzony we własnym stylu. Trend indywidualizacji jest kluczowy w każdej sferze naszego życia - chcemy mieć spersonalizowane ubrania, muzykę z serwisu streamingowego, tapetę w telefonie. I wnętrza, oczywiście. Zespół marki VOX stworzył więc rozwiązanie, które jest najlepszą odpowiedzią na tę potrzebę. System Creative to meble, które możemy samodzielnie konfigurować, decydując w najdrobniejszym detalu zarówno o ich estetyce, jak i funkcjach.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Creative powstał w głowie Marty Krupińskiej („I notesie” - dodaje, po czym pokazuje szkicownik, w którym zakochałby się niejeden inżynier - tak precyzyjne są jej rysunki). Projektantka od lat tworzy w VOX kolekcje mebli (dla dorosłych, dzieci i młodzieży), które możemy dopasowywać do siebie i które zmieniają się wraz z użytkownikiem.

Gra w kreatywność

Dzięki systemowi Creative stajemy się współtwórcami własnych mebli. Wszystko zaczyna się w wyobraźni - oraz na stronie vox.pl/creative, gdzie dostępny jest prosty i intuicyjny konfigurator. Z jego pomocą decydujemy nie tylko o kolorze szaf czy regałów, ale też liczbie półek, rodzajach drzwiczek, elementów dekoracyjnych, uchwytów czy nóżek. Do wyboru mamy kilkadziesiąt rodzajów brył (szafy, regały, biurka, kredensy, bufety, itp.) - każdy w 11 kolorach korpusów i frontów. Do tego mamy 12 rodzajów uchwytów (w tym jest opcja push to open), 12 wariantów nóżek, 4 głębokości, dziesiątki elementów uzupełniających…

Materiał prasowyMateriał prasowy 

- … i trzy opcje działania: zmieniaj, usuwaj, dodawaj. Każdy mebel można swobodnie modyfikować zmieniając go zarówno od środka, jak też na zewnątrz. Z dostępnych elementów możemy stworzyć tysiące konfiguracji - podsumowuje Katarzyna Bryze, która w VOX kieruje działem rozwoju.

Te liczby mogą przyprawić o zawrót głowy, ale Creative to bardzo przyjazny system. Na stronie VOX dostępne są również gotowe propozycje konfiguracji mebli. Można też wybrać konkretny układ i zmienić np. wyłącznie kolory.

- Creative przynosi nam pełną wolność w tworzeniu i budowaniu swojego wnętrza. System powstał po to, abyśmy mogli mieszkać dokładnie tak, jak chcemy. Konfigurator co prawda daje olbrzymią liczbę możliwości, ale prowadzi nas po całym procesie i pilnuje byśmy nie zestawiali ze sobą elementów, które sprawiłyby, że mebel stałby się niefunkcjonalny - mówi Katarzyna Bryze.

Historia testów

Tak zaawansowany projekt wymagał szeroko zakrojonych badań wśród przyszłych użytkowników. Połączenie masowej produkcji z personalizacją to wyzwanie dla technologów i projektantów.  Przez lata marka krok po kroku wprowadzała personalizowane, mniejsze kolekcje. Oswajała klientów z narzędziami i tym, że sami mogą decydować o najdrobniejszych aspektach swojego wnętrza. Creative to jednak olbrzymi skok do przodu. Zamiast kolekcji jednorodnych mebli dostajemy system, którym można urządzać całe domy, a żaden nie będzie taki sam jak inne.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Dowód? Po miesiącach prac system pierwszy raz publicznie pokazano w lutym tego roku. Na targach Meble Polska w Poznaniu umeblowano nim cały pawilon. Sześć rozbudowanych, różnorodnych aranżacji zapełniono różnymi wersjami mebli Creative.

- Odwiedzali nas specjaliści, partnerzy biznesowi oraz konsumenci, których pytaliśmy o opinie i wrażenia. Okazało się, że większość naszych gości nie była w stanie jednoznacznie ocenić, iloma kolekcjami urządziliśmy wystawę. To był dla nas dobry znak, że Creative sprawdza się w swojej roli. Te meble nawet postawione obok siebie sprawiają wrażenie, jakby były innymi produktami - mówi Marta Krupińska, projektantka VOX.

Potem poznański pawilon stał się areną badań fokusowych - odbiór był bardzo dobry. Okazało się, że użytkownicy wybierali śmiałe rozwiązania i odważne kolory. Sygnał był jasny: polscy klienci są gotowi na zmiany.

- Creative jest niezwykle demokratycznym rozwiązaniem - podczas konfigurowania mebli mamy kontrolę nad ceną produktu. Możemy więc, dobierając elementy, stworzyć rozwiązania, które zmieszczą się w naszym budżecie - zauważa Lucyna Michniewicz-Ślaska, zarządzająca działem IT VOX.

System Creative na rynek trafił tej jesieni. Teraz przechodzi swój najważniejszy test - akceptacji szerokiego grona klientów. Projekt VOX zmieni domowe życie wielu osób, które dzięki niemu same urządzą i zaprojektują sobie wnętrze.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.