Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Siła tkwi w kobietach. Możemy stanowić dla siebie nieocenione wsparcie, inspirować się, podnosić na duchu w trudnych chwilach, dodawać motywacji. Aby dać nam przestrzeń do wymiany poglądów i szansę na budowanie silnej, kobiecej społeczności marka Reserved stworzyła na Facebooku grupę „Dla każdej z nas". Grupa jest otwarta na wszystkie kobiety. Można znaleźć tu swoje miejsce i nie czuć się lepszą lub gorszą od innych.

Grupa powstała latem 2021 roku. W jej tworzenie zaangażowane są ambasadorki Reserved oraz ekspertki z zakresu kultury, psychologii, seksualności i mody. To właśnie one podejmują ważne z punktu widzenia kobiecości tematy i angażują do dyskusji. Każdy miesiąc to inny motyw przewodni. Kwiecień upłynął pod hasłem „Dobrostan psychiczny i fizyczny" oraz „Ciało i cielesność".

Techniki medytacji i sesje jogi

Wśród ekspertek, które angażują do dyskusji, znalazła się m.in. Paulina Klepacz, feministka i wyznawczyni siostrzeństwa, redaktorka prowadząca Glamour.pl, współzałożycielka feministyczno-erotycznego magazynu „G’rls ROOM". Przypomina o dbaniu o siebie z uważnością i rozmysłem, zadaje ważne pytania o cielesność, zachęcając do zastanawiania się, czy akceptacja siebie wpływa na budowanie zdrowych relacji z innymi ludźmi.

Regularnie na grupie gości Maria Prokop. Raz w tygodniu prowadzi sesje medytacji. Maria jest certyfikowaną nauczycielką jogi i medytacji. Swoje kwalifikacje zdobywała podczas licznych kursów. To pasjonatka zdrowego i zrównoważonego życia. Po 15 latach porzuciła menadżerską karierę w korporacji i ruszyła drogą nauczania jogi i technik oddechowych. W tajniki jogi wprowadza na grupie w każdym tygodniu Magdalena Janik, nauczycielka jogi, medytacji i technik oddechowych. Magdalena  ukończyła liczne, międzynarodowe kursy, a swoje doświadczenie zdobywała m.in.  na Bali, w Tajlandii, Portugalii i Niemczech.

Interesujące rozmowy i książkowe polecajki

Do interesujących dyskusji zachęca Angelika Kucińska, która, dodatkowo, wraz z Agą Kozak prowadzi podcast Sharing Is Caring, do którego posłuchania zachęca na grupie. To cykl rozmów o emocjach, zdrowiu psychicznym, kobiecości, samoakceptacji. Dziewczyny dzielą się wiedzą, doświadczeniami, historiami. Szukają recept na dobre życie.

O to, byśmy były na bieżąco z nowościami książkowymi dba natomiast Aleksandra Pakieła, specjalistka ds. promocji w wydawnictwie ArtRage i koordynatorka Polskiej Szkoły Reportażu, która regularnie publikuje polecajki książkowe.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Podcast Marty Niedźwieckiej „Zdrowie kobiety"

Od 12 marca co 2 tygodnie na grupie „Dla każdej z nas" pojawiają się nowe podcasty „Zdrowie kobiety" Marty Niedźwieckiej, psycholożki, pierwszej w Polsce sex coach, autorki podcastu „O Zmierzchu". Marta na grupie rozwija również tematy psychologiczne. Jej podcast „Zdrowie kobiety" to cykl składający się z 10 odcinków. Marta Niedźwiecka rozmawia w nich z kobietami i ekspertkami, które dzielą się swoimi historiami oraz doświadczeniami. Pierwsze podcasty poświęcone były zaburzeniu odżywiania oraz endometriozy i spektrum autyzmu, a także stwardnieniu rozsianym.

Podcasty pojawiają się nie tylko na grupie „Dla każdej z nas", ale także w serwisie Spotify, Apple Podcasts oraz YouTube na kanale „O Zmierzchu" Marty Niedźwieckiej. Członkinie grupy „Dla każdej z nas" będą miały możliwość zagłosowania na propozycje tematów odcinków, a także uczestnictwa w webinarach i dyskusjach towarzyszących premierom niektórych odcinków.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Motyw kwiatów w podcaście „Zdrowie Kobiety"

Podcast to nie tylko interesujące rozmowy, ale i piękna oprawa graficzna. Jej autorką jest Beata Śliwińska, dyrektor artystyczna i graficzka, znana jako Barrakuz. „Głównym motywem i niejako przenośnią do kobiecego świata są tutaj kwiaty. Właściwie od razu, szukając w głowie odpowiedniego spójnego motywu, pojawił mi się w głowie temat kwiatów. Ich cykl życia - od rozwijania, po pełnię rozkwitu, płatki, prątki, kolory aż po okres przekwitania - w zupełnie naturalny sposób przypisałam pewnym cyklom kobiecym. Bo jesteśmy przecież trochę jak kwiaty - jednego dnia kruche i delikatne, że porwałby nas wiatr, innego - silne, z mocną podstawą, dobrodajne i piękne" – napisała o swoich grafikach na grupie „Dla każdej z nas".

„Z pokolenia na pokolenie" Magdy Mołek

Dnia 19 maja 2022 roku odbyła się premiera trzeciego sezonu „Z pokolenia na pokolenie", podcastu Magdy Mołek nagrywanego w partnerstwie z marką Reserved. W pierwszym odcinku pojawili się Karolina Korwin Piotrowska i Maciej Okraszewski, autor podcastu Dział Zagraniczny, by porozmawiać o różnicach między wiedzą a poglądami. Do tej pory w programie Magdy Mołek gościli m.in. Jan Wieteska, Joanna Okuniewska czy Zofia Zborowska-Wrona, poruszając tematy wykształcenia, rodzicielstwa czy poczucia humoru. Nowe odcinki odnosić się będą m.in. do religii, różnorodności czy kwestii wieku. W trzecim sezonie podcastu, Magda Mołek porozmawia o feminizmie z piosenkarką i aktywistką Margaret oraz aktorką i piosenkarką Marią Peszek oraz o bezdzietności z Edytą Brodą, autorką bloga „Bezdzietnik" oraz książki Szczerze o życiu bez dzieci, i Tomaszem Morozgalskim, prawnikiem i działaczem społecznym.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

W kolejnych odcinkach posłuchać będzie można o różnicach wieku, o których opowiedzą bloger kulinarny Michał Korkosz, znany jako Rozkoszny, oraz aktorka Marysia Winiarska. Magda Mołek w ramach podcastów poruszy również temat życia w katolickim kraju, rozmawiając z youtuberką, podcasterką i reportażystką Jolą Szymańską oraz z raperem Piotrem Więcławskim, tworzącym pod pseudonimem Vienio, oraz o różnorodności z dwudziestoletnią Izabelę Zabielską, piosenkarką i influencerką, i 84-letnim Andrzejem Szwana, polskim artystą estradowym występującym jako drag queen Lulla La Polaca.

Dzięki podcastom i grupie na Facebooku marce Reserved udało się stworzyć intymną przestrzeń do budowania relacji, ale też udzielania sobie wzajemnego wsparcia i motywacji. Przestrzeń, w której można porozmawiać o ważnych tematach i nie ma tu miejsca na żadne tabu. Wsłuchiwanie się w głos kobiet, to jednocześnie okazja dla Reserved do jeszcze lepszego odpowiadania na potrzeby nas, kobiet.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.