Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Historia powstania francuskiej marki Leonor Greyl jest historią miłości. Rozpoczyna się od spotkania dwóch pasjonatów: Leonor, miłośniczki pięknych włosów oraz Jean-Marie, inżyniera, wielbiciela roślin, specjalisty z zakresu botaniki. W 1968 roku para połączyła swoje pasje i stworzyła markę Leonor Greyl w jej sercu stawiając naturę. Zrobiła to na długo przed powszechnym obecnie zainteresowaniem naturalnymi składnikami i na przekór rynkowi, który wówczas szukał innych, niekoniecznie, naturalnych składników.

Materiał promocyjnyMateriał promocyjny 

Naturalne formuły

W latach 70. zabiegi na włosy były dość radykalne, silnie skoncentrowane na aspekcie estetycznym. Stosowano wówczas mocne środki chemiczne. Leonor i Jean-Marie w Instytucie, który otworzyli przy Place de la Trinité w Paryżu w 1968 roku, chcieli pomóc zniszczonym włosom paryżanek wrócić do dobrej kondycji. Wykorzystując to, co najcenniejsze w naturze, stworzyli pielęgnację, która upiększa i wzmacnia włosy. Hasłem marki stało się stwierdzenie: „Zdrowe i lśniące włosy przy użyciu naturalnych produktów".

Początkowo kosmetyki dostępne były wyłącznie w Instytucie Leonor Greyl. Kobiety szybko jednak doceniły nowe formuły za naturalność i skuteczność. Produkty zaczęły błyskawicznie pojawiać się we francuskich salonach fryzjerskich, aby później trafić do światowych domów towarowych, perfumerii i spa. W Polsce produkty marki dostępne są w sieci perfumerii Douglas oraz na BeautyBoutique.pl.

Rodzinna marka

Pomimo upływu lat Leonor Greyl to nadal marka rodzinna. W 1994 roku do firmy dołączyła Caroline Greyl, córka Leonor i Jean-Marie. Najpierw rozwijała dział eksportu, a w 2001 roku została prezesem firmy. Do przedsiębiorstwa dołączył również jej mąż – David Thomas Brooks, amerykański biolog. Kilka lat pracował u boku teścia, który przekazał mu unikalne know-how. Z czasem David Thomas Brooks zastąpił Jeana-Marie Greyl na stanowisku dyrektora ds. badań i rozwoju. Nowe pokolenie kontynuuje pasję rodzinną, łącząc tradycję ze współczesnym nastawieniem.

Filozofia marki pozostaje niezmienna od lat. Do dziś opiera się na doborze wyselekcjonowanych składnikach, pochodzących ze starannie dobranych źródeł. Wszystko, po to, aby dostarczać klientom na całym świecie wysokiej jakości składników pochodzenia naturalnego. Marka obecna jest w ponad 450 salonach fryzjerskich, w 100 domach towarowych, w perfumeriach selektywnych oraz w blisko 45 krajach na całym świecie.

Wyjątkowa skuteczność

Leonor Greyl to marka w pełni wegańska. W ponad 95 proc. formuła każdego produktu jest naturalna. Niektóre z kosmetyków są całkowicie unikalne na rynku i zdobyły kultową popularność ze względu na swoją skuteczność: skomponowane z mieszanek olejów takich jak mongongo, capaiba, jojoba, karanja w połączeniu z wyciągami z szałwii, hibiskusa, nocnej orchidei, babassu czy amarantusa doskonale wpływają na włosy i skórę głowy.

Materiał promocyjnyMateriał promocyjny 

Perłą w koronie produktów marki jest Huile de Leonor Grey. To ułatwiający rozczesywanie, zmiękczający, ochronny i upiększający olejek do włosów. Nakłada się go na suche włosy i pozostawia na 5-10 minut lub na noc, a następnie zmywa szamponem. To w 97 proc. naturalna formuła, która zawiera silnie nawilżające, regenerujące i ochronne oleje: mongongo i kopro. Olejek chroni włosy, tworząc wodoodporny film wokół każdego pasma. Można go stosować na plaży pomiędzy kąpielami, w salonach fryzjerskich jako ochronę przed koloryzacją lub w domu do samodzielnej regeneracji włosów. Inspiracją do powstania tej formuły była wycieczka Jean-Marie Greyl na Antyle. Założyciel marki obserwował palmy i zauważył, że woda spływa po ich liściach, nigdy ich nie mocząc. Niezwykłe właściwości tej rośliny zainspirowały go do wprowadzenia tego olejku, który chroni włosy, tworząc barierę odporną na wodę.

Materiał promocyjnyMateriał promocyjny 

Głęboko regenerujący szampon

Produktem must have stał się również także Shampooing Reviviscence – głęboko regenerujący szampon do włosów odwodnionych, farbowanych, zniszczonych i łamliwych. Mając na uwadze zniszczenia spowodowane koloryzacją i częste suszenie włosów suszarką, Instytut Leonor Greyl opracował wyjątkową formułę szamponu, który "przywraca życie" nawet najbardziej zniszczonym włosom oraz łączy w sobie całą wiedzę botaniczną i biotechnologiczną marki. Zawarte w szamponie ekstrakty z amarantusa, odżywiają i nabłyszczają. Lawenda morska regeneruje i wzmacnia łamliwe włosy, a proteiny jedwabiu zmiękczają i chronią. Produkt nadaje się do wszystkich bardzo zniszczonych i suchych włosów: długich, farbowanych, puszących się lub regularnie prostowanych.

Materiał promocyjnyMateriał promocyjny 

Kultowym produktem jest również Masque Fleurs De Jasmin, głęboko odżywcza maska do włosów normalnych i cienkich.  To ikoniczny, wielokrotnie nagradzany produkt Leonor Greyl, wyróżniający się w 98,3 proc. naturalnym składem. W składzie znajduje się kolagen akacjowy, który odżywia i chroni, aminokwasy, które rewitalizują i nadają blask. Maska zawiera również olejki roślinne (jojoba, coco) o właściwościach zmiękczających i naprawczych. Efektem jest nawilżenie i poprawa kondycji włosów bez ich obciążania. Włosy pozostają miękkie, sprężyste, lśniące i delikatnie pachnące.

Leonor Greyl to rzadko spotykane połączenie pasji, uczciwości i specjalistycznej wiedzy. Rodzinna firma dba o dobór składników tak, by tworzyć naturalne, a jednocześnie skuteczne formuły. Ponad 50 lat doświadczenia w tym zakresie sprawia, że może szczycić się mianem jednej z pierwszych naturalnych marek kosmetyków do pielęgnacji włosów na świecie.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.