Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Maria HatzistefanisMaria Hatzistefanis 

Marka kosmetyków Rodial powstała w 1999 roku w Londynie. Założyła ją pochodząca z Grecji Maria Hatzistefanis, która karierę zaczynała jako redaktorka kosmetyczna. Kosmetykami interesowała się już jako nastolatka. Gdy ukończyła 18 lat, wysłała swoje CV do magazynów urodowych. Została zaproszona do współpracy. To pozwoliło jej dogłębnie poznać rynek kosmetyczny i jego potrzeby.

Zanim zdecydowała się na własny biznes, przeniosła się jednak do Nowego Jorku. Tam uzyskała tytuł MBA w Columbia Business School. Po ukończeniu studiów rozpoczęła pracę w finansach, w banku inwestycyjnym Salomon Brothers. Najpierw w Nowym Jorku, później w Londynie. Niespodziewanie straciła jednak pracę. To było impulsem, by zastanowić się, co naprawdę przynosi jej w życiu szczęście i co jest jej największą pasją. Odpowiedź była jedna: praca z kosmetykami. Dlatego Maria zdecydowała się na własny biznes. Zaczynała w swoim londyńskim domu, dziś jej firma podbija świat.

Ulubione kosmetyki gwiazd

Początkowo marka produkowała kosmetyki wypełniające i modelujące do pielęgnacji skóry. Z czasem jednak Maria dostrzegła możliwość, aby przenieść Rodial na wyższy poziom, i stworzyła gamę kosmetyków do makijażu, koncentrując się na perfekcyjnym wyglądzie cery, co idealnie uzupełniło ofertę Rodial. Kosmetyki marki pokochały kobiety na całym świecie. Używają ich: Kylie Jenner, Kim Kardashian i jej światowej sławy wizażysta Mario Dedivanovic, modelki Jourdan Dunn i Winnie Harlowz oraz aktorka Margot Robbie.

Materiał promocyjnyMateriał promocyjny 

Wiatru w żagle marka Rodial nabrała w 2014 roku, gdy Maria Hatzistefanis zdecydowała się na otwarcie flagowego stoiska makijażu i pierwszego w swoim rodzaju Sculpting Bar w Harvey Nichols w Knightsbridge. Obecnie marka dostępna jest w 35 krajach i ponad 2000 luksusowych domach towarowych na całym świecie, w tym Selfridges oraz Saks Fifth Avenue. W 2019 roku Rodial otworzył własną przestrzeń z produktami do makijażu w Harrods Powder Room, wprowadzając na wyłączność dla Harrodsa ekskluzywną paletę cieni do powiek Purple Haze.

6 kolekcji

W ofercie Rodial znajduje się 6 kolekcji: Dragons Blood, Vit C, Booster Drops, Pink Diamond, Bee Venom oraz Snake. Dragons Blood to kolekcja oparta na dwóch składnikach: smoczej krwi, czyli ciemnoczerwonym soku pozyskiwanym z drzewa rosnącego w amazońskim lesie deszczowym, oraz kwasie hialuronowym, naturalnie występującym w skórze, zapewniającym natychmiastowe działanie nawilżające i wypełniające. Już po pierwszym zastosowaniu cera staje się bardziej oczyszczona, a dzięki efektowi silnego nawilżenia jest też wypełniona i wygląda zdrowiej. Komórki skóry są chronione przed wolnymi rodnikami, podrażnienia i zaczerwienienia zostają ukojone, tworząc efekt jednolitego kolorytu i zdrowej skóry.

Sercem tej kolekcji jest Dragon's Blood Sculpting Gel, przeciwzmarszczkowe serum poprawiające owal twarzy oraz intensywnie zwiększające elastyczność skóry. Serum modeluje, polepsza kontur twarzy, wyraźne wypełniając zmarszczki przez zwiększanie objętości lipidów.

Materiał promocyjnyMateriał promocyjny 

Witamina młodości

Kolekcja Vit C, w której składzie znajduje się witamina C, najpotężniejsza w swoim działaniu i najskuteczniejsza witamina, pomaga niwelować przebarwienia, jednocześnie zapobiegając tworzeniu się kolejnych. Rozświetla, złuszcza i przywraca cerze perfekcyjny wygląd. Witamina C znajduje się również w składzie kolekcji Pink Diamond. W połączeniu z ekstraktem z granatu oraz rozświetlającym pudrem diamentowym unosi i wygładza skórę, rozjaśnia plamy i przebarwienia, niweluje niedoskonałości skóry.

Materiał promocyjnyMateriał promocyjny 

W ofercie Rodial znajduje się także kolekcja Bee Venom. Zawiera unikalną mieszankę jadu pszczelego, komórek macierzystych i wielokrotnie nagradzanej technologii peptydowej, która ujędrnia i rewitalizuje cerę. Ciekawa jest także kolekcja Booster Drops, składająca się z małych buteleczek – w każdej znajduje się inny, silny składnik wysokiej jakości, połączony z kombinacją naturalnych olejków, które odżywiają i regenerują skórę.

Materiał promocyjnyMateriał promocyjny 

Wężowe serum

Kultowymi stały się produkty z kolekcji Snake. To linia produktów przeciwstarzeniowych, skupiająca swoje działanie na „zamrażaniu" zmarszczek, nadając cerze gładszy, nieskazitelny i pełen energii wygląd. Ikoną tej serii jest Snake Serum. Za sprawą unikalnego dipeptydu Syn-®Ake, inspirowanego działaniem jadu żmii, serum niweluje już istniejące zmarszczki mimiczne oraz zapobiega powstawaniu nowych. Serum posiada mocne działanie tonizujące, stymuluje produkcję kolagenu – dzięki niemu skóra staje się bardziej elastyczna oraz napięta. Efekt wypełnienia zmarszczek oraz uelastycznienia skóry jest błyskawiczny!

Materiał promocyjnyMateriał promocyjny 

By motywować innych

Kosmetyki Rodial zyskały dużą popularność przede wszystkim dzięki swojej skuteczności. Ale przyciągają uwagę także nowoczesnymi, świetnie zaprojektowanymi opakowaniami. Maria Hatzistefanis doskonale odpowiedziała na potrzeby kobiet. Dba jednak nie tylko o ich wygląd, ale i motywuje do działania. Założycielka Rodial promuje przedsiębiorczość. Przemawia na konferencjach modowych i biznesowych, występowała również jako gościnny juror w kultowym programie telewizyjnym Project Runway. Jest też patronem British Fashion Council. Dodatkowo, po stworzeniu linii do pielęgnacji skóry i makijażu, Maria stała się pionierką koncepcji komunikowania się z konsumentem za pośrednictwem mediów społecznościowych, osobiście tworząc własny kanał @mrsrodial.

W 2017 roku zadebiutowała jako autorka, wydając książkę "How To Be An Overnight Success", która stała się bestsellerem. Maria odkrywa w niej swoją drogę do zbudowania wielomilionowego globalnego imperium kosmetycznego. Od tego czasu opublikowała jeszcze dwa tytuły: „How To Make It Happen" oraz „How To Live Your Best Life", które pokazują, jak się motywować i być najlepszą możliwą wersją siebie.

Maria, obok redaktora brytyjskiego Vogue Edwarda Enninfula, projektanta mody Erdema Moralioglu i CEO BFC Caroline Rush, zasiada w radzie doradczej British Fashion Council. Jest w składzie jury funduszu BFC/Vogue Fashion Fund, który przyznaje fundusze obiecującym projektantom mody, a także w radzie doradczej British Beauty Council, która dąży do stworzenia innowacyjnej i otwartej branży kosmetycznej.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.