Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Materiał PR firmy Remington

W kampanię zaangażowani są influencerzy, m.in. Kinga Wilczewska, znana jako @lysababaa oraz Agnieszka Niedziałek prowadzącą włosingowy profil @napieknewlosy.

Body positive to inicjatywa, która zachęca do akceptowania własnego ciała. Jest odpowiedzią na zafałszowany, wyidealizowany świat promowany przez media społecznościowe, telewizję i magazyny. W podobnym duchu powstała akcja Bądź #Hairpositive z Remington". Skupia się na normalizacji podejścia do tematyki włosów, które wymykają się wyśrubowanym standardom piękna i walczy z krzywdzącymi stereotypami. Ruch zainicjował Remington, producent produktów do stylizacji włosów, strzyżenia i golenia.

fot. Polskie Stowarzyszenie Alopecji (Materiał PR firmy Remington)fot. Polskie Stowarzyszenie Alopecji (Materiał PR firmy Remington) 

- Wierzymy, że prawdziwe piękno zaczyna się od budowania pewności siebie i pokochania siebie takimi, jakimi jesteśmy. Dlatego konsekwentnie, od lat, podkreślamy i promujemy filozofię „Bądź Sobą Po Swojemu" - mówi Małgorzata Turek, brand manager Remington Polska. - Włosów idealnych po prostu nie ma. Chcemy powiedzieć o tym głośno i pokazać, że istnieje wiele wersji piękna. Każdy może do nas dołączyć - częścią ruchu #Hairpositive jest akcja, która wspiera Polskie Stowarzyszenie Alopecji - dodaje.

Polskie Stowarzyszenie Alopecji to pierwsza w Polsce organizacja pozarządowa, niedochodowa i samopomocowa, która działa na rzecz i w imieniu osób chorych na łysienie plackowate, ich rodzin i opiekunów. Ma na celu rozwijanie i propagowanie inicjatyw, postaw i działań upowszechniających wiedzę na temat łysienia plackowatego, poprawę jakości opieki lekarskiej, integrując chorych i ich rodziny.

Materiał PR firmy RemingtonMateriał PR firmy Remington 

- Cieszę się, że razem z marką Remington możemy zwiększać poziom tolerancji - mówi Agata Bura, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Alopecji. - Trwała i radykalna zmiana wyglądu, spowodowana łysieniem plackowatym, jest często ogromnym ciosem i powodem do kompleksów. Jest jednak i nadzieja na normalność, mój osobisty przykład pokazuje, że nawet przy całkowitym braku włosów można żyć szczęśliwie. Uważam, że łysienie plackowate to przypadłość bardziej ducha niż ciała, którą odpowiednim nastawieniem można pokonać w wymiarze emocjonalnym.- dodaje.

Każdy może dołączyć do akcji, a przy tym wesprzeć Polskie Stowarzyszenie Alopecji. Wystarczy opublikować zdjęcie swoich włosów takimi jakie są, być może w momencie, w którym ciężko jest je pokochać lub wtedy, kiedy się je kocha i widzici w nich swoją wyjątkowość, dodać #hairpositive oraz @remingtonstyle (na Instagramie) lub #hairpositive i profil @Remingtondlakobiet albo @Remingtondlamezczyzn (na Facebooku). Do zdjęcia można dołączyć włosową historię, która zainspiruje innych. Za każdą publikację Remington przekaże 20 zł na rzecz Polskiego Stowarzyszenia Alopecji. Raz w miesiącu jeden z uczestników za najbardziej inspirujące zgłoszenie otrzyma sprzęt Remington. W kampanię zaangażowani są influencerzy, m.in.: Agnieszka Niedziałek, która prowadzi profil na Instagramie @napieknewlosy. Towarzyszy jej Kinga Wilczewska, która choruje na alopecję i działa na instagramowym profilu @lysababaa, a także Ewa Mazurek, która opowiada o problemach z włosami po zachorowaniu na COVID-19.

Kinga Wilczewska @lysababaa (Materiał PR firmy Remington)Kinga Wilczewska @lysababaa (Materiał PR firmy Remington) 

Akcji towarzyszy medytacja na good hair day przygotowana we współpracy z aplikacją Mindy, która w ramach filozofii „Bądź Sobą Po Swojemu" wspiera budowanie pewności siebie i wzmacnianie poczucia własnej wartości. „Bądź #HairPositive z Remington" to kolejna inicjatywa społeczna zorganizowana w ostatnim czasie przez Remington. Wcześniej marka przeprowadziła m.in. akcję z Fundacją Rak’n’roll oraz portalem Zdrowa Głowa.
Więcej informacji o akcji: https://www.just-for-you.pl/hairpositive

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.