Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

1. Nawadniaj się od środka

To bardzo ważne, aby organizm był dobrze nawodniony. Kiedy woda trafia też do skóry, ta jest lepiej dotleniona, szybciej się regeneruje, jest bardziej elastyczna i mniej podatna na podrażnienia. Dlatego warto pić około dwóch litrów wody każdego dnia. Możesz też wzmocnić jej nawilżenie odpowiednim suplementem np. kwasem hialuronowy, który naturalnie występuje w naszych strukturach skóry i tkanek, ale jego ilość spada już po 30. roku życia. Dlatego warto go suplementować, stosując np. Kwas hialuronowy 150 mg Aliness w tabletkach, który dzięki zastosowaniu niskocząsteczkowej formuły efektywnie uzupełnia ubytki kwasu hialuronowego zarówno w skórze, jak i w tkance chrzęstnej.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

2. Jedz zdrowo

Dieta dla skóry powinna być bogata w warzywa, ale przede wszystkim w kwasy Omega 3 i Omega 6. Dlatego wprowadź do swojego menu ryby i oleje tłoczone na zimno (w tym bardzo cenny rzepakowy), oliwę (najlepiej z pierwszego tłoczenia), a także nasiona i orzechy. Kwasy omega wpływają na prawidłowy stan błon komórkowych skóry, które stanowią jej główny budulec. Dobrym źródłem kwasów Omega 3 i 6 są też suplementy np. Aliness Omega 3-6-9 - kompozycja naturalnych olejów dostarczających NNKT (niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 i omega-9) w optymalnych proporcjach. W skład produktu wchodzi olej rybi z sardeli europejskiej – bogaty w kwasy EPA i DHA, a także oleje roślinne – lniany i słonecznikowy (cenne źródła kwasów α-linolenowego (ALA), linolowego oraz oleinowego). Produkt dostępny jest w formie miękkich kapsułek.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

3. Nie eksperymentuj z kosmetykami

Do pielęgnacji skóry suchej wybieraj tylko kosmetyki o udowodnionej skuteczności i bezpiecznych formułach. W ich składzie powinny znaleźć się m.in.:

  • nawilżający kwas hialuronowy,
  • łagodząca podrażnienia i zmniejszająca reaktywność skóry wody termalne,
  • ceramidy – naturalny składnik lipidów skóry, który stanowi główne spoiwo wypełniające przestrzenie międzykomórkowe w warstwie rogowej naskórka,
  • łagodząca neurosensyna;
  • nawilżająca gliceryna,
  • natłuszczające masło shea.

 Kosmetyki z wymienionymi składnikami aktywnymi pomogą Ci zmniejszyć suchość skóry, będą wspierać odbudowę jej bariery ochronnej oraz zapobiegać jej przedwczesnemu starzeniu.

4. Chroń skórę przed środowiskiem

Na jej zdrowie i wygląd bardzo źle wpływają takie czynniki, jak: zmiany temperatury, promieniowanie UV, wiatr, zanieczyszczenia powietrza – szczególnie zimą. Tu ważną rolę odgrywa naturalna bariera ochronna skóry. Możesz ją wzmacniać, stosując odpowiednie kremy np. Super Calm Krem kojąco-nawilżający z wyciągiem z trawy tygrysiej Arbonne, który przynosi ulgę podrażnionej skórze, dając natychmiastowe uczucie ukojenia. Jego lekka, delikatna formuła wspomaga barierę ochronną skóry, łagodzi, nawilża cerę i nadaje jej blask. Krem wegański, odpowiedni dla wszystkich rodzajów skóry, w tym wrażliwej.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

5. Wspieraj mikrobiom swojej skóry

Ponieważ ma on wpływ na działanie jej funkcji ochronnych. W utrzymaniu równowagi mikrobiotycznej (odpowiedniej, zbalansowanej ilości "dobrych" i „złych" bakterii), a tym samym zachowaniu zdrowej skóry pomaga m.in. stosowanie kremów np. Asiatic Peel Cream Peel Mission, o lekkiej orzeźwiającej konsystencji na bazie kwasu azjatykowego oraz kompozycji wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z drzewa Sacha Inchi. Kosmetyk zapewnia efekt natychmiastowego i utrzymującego się długo nawilżenia i wygładzenia naskórka. Łagodzi podrażnienia, wzmacnia barierę naskórkową i zapobiega transepidermalnej utracie wody.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

6. Unikaj gorącej wody

Sucha skóra nie lubi gorącej wody ani długich kąpieli. Każdy kontakt z wodą wysusza ją jeszcze bardziej, dlatego kąpiel czy prysznic nie powinien trwać dłużej niż 15 minut, a temperatura wody tylko nieznacznie może przekraczać temperaturę naszego ciała. Po kąpieli czy umyciu twarzy kosmetykiem zmywanym wodą pamiętaj zawsze o nawilżeniu skóry odpowiednim kosmetykiem do twarzy (np. krem intensywnie nawilżającym RE9 Advanced® Prepwork Arbonne o kremowo-żelowej formule, który błyskawicznie nawilża cerę) oraz  balsamem do ciała, np. Sensitive Skin Woman Solverx do skóry wrażliwej dla kobiet z unikalnym kompleksem olejów z wiesiołka, lnianego, słonecznikowego i oliwą z oliwek, zapewniający perfekcyjne natłuszczenie.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

7. Nawilżaj skórę

Zwłaszcza po kontakcie z wodą, najpierw ją dokładnie osusz, a potem nawilżaj produktem, który wzmocni jej barierę ochronną. To szczególnie ważne latem i zimą, kiedy skóra całego ciała jest narażona na huśtawki temperatury, a tym samym – bardziej przesuszona. Zwróć też baczniejszą uwagę na skład kosmetyków do ciała, np. balsam Asiatic Peel Body Balm o unikalnej formule (z kwasem azjatykowym i systemem mikrogąbek, które utrzymują nawilżenie głębokich warstw skóry na optymalnym poziomie) intensywnie stymuluje rewitalizację skóry, aktywnie ją regeneruje, nawilża i wzmacnia jej barierę ochronną. Dodatek związków wapnia i oleju z wiesiołka, przywraca skórze równowagę lipidową, poprawia jej strukturę i kondycję oraz zwiększa jej elastyczność.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

8. Stosuj kremy z filtrem

Przez cały rok, nie tylko w sezonie wiosenno-letnim czy wyłącznie w dniach wysokiego nasłonecznienia. Kremy ochronne nie tylko zapobiegają podrażnieniom i przebarwieniom, ale też skutecznie opóźniają proces starzenia się skóry. Krem do twarzy z SPF 50+ Sensitive Skin Solverx nawilżająco-regenerujący polecany do skóry wrażliwej i naczynkowej. Bardzo wysoka zawartość filtrów SPF 50+ gwarantuje niezawodną ochronę skóry przed promieniowaniem UVA i UVB. Dodatek kompleksu z piwonii i trehalozy zapobiega procesowi fotostarzenia się skóry. Takie połączenie składników pozwala też na neutralizację wolnych rodników i zapewnia ochronę DNA komórek skóry przed niekorzystnym działaniem promieni słonecznych.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

9. Bądź systematyczna

Pielęgnacja suchej skóry wymaga cierpliwości, a błędy mogą skutkować nawrotem problemu. Dlatego zadbaj o to, by skórę twarzy i miejsca szczególnie przesuszone smarować odpowiednim kosmetykiem przynajmniej dwa razy dziennie. Noś ze sobą krem i w razie pojawienia się uczucia suchości, ściągnięcia czy pieczenia nakładaj dodatkowa warstwę ochronną. Nie zapominaj też o skórze dłoni, która jest stale narażona na kontakt ze szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Po każdym myciu stosuj krem do rąk, który redukuje suchość, nawilża i wspiera odbudowę bariery ochronnej.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

10. Obserwuj siebie i reaguj

Jeśli wcześniej nie miałaś problemu ze skórą, a stała się ona sucha i nie wraca do normy pomimo stosowania odpowiednich kosmetyków, przeanalizuj stan swojego zdrowia. Sucha skóra bywa objawem niektórych chorób na ich wczesnym etapie, np. cukrzycy lub niedoczynności tarczycy. Nierzadko mamy też do czynienia z łuszczycą lub z atopowym zapaleniem skóry (AZS). Jeśli więc stan twojej skóry się zmienił i nie wraca do normy, skontaktuj się z lekarzem, aby sprawdzić przyczyny.   

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.