Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu
embed

Materiał promocyjny Partnera

Święta to wyjątkowy czas w roku. Przygotowania do nich zaczynamy na kilka tygodni wcześniej, myśląc zwłaszcza o prezentach. Wybieramy podarunki, które sprawią przyjemność, będą praktyczne czy najpełniej odzwierciedlą uczucia, jakim darzymy obdarowywanych. Ale jest to też czas, gdy myślimy o innych, chcemy dzielić się dobrem.

Aby pomóc nam nieść wsparcie potrzebującym, Sephora wraz ze świąteczną ofertą wprowadziła wyjątkowy produkt – charytatywną lampkę nocną w kształcie misia polarnego. Lampka pojawia się w perfumeriach Sephora już od trzech lat, przybierając postać zwierzątek. To wyraz zaangażowania marki w program FUN.TECH.FUTURE prowadzony przez Fundację Sukces Pisany Szminką – cały dochód ze sprzedaży lampki charytatywnej Sephora przeznaczy jest na wsparcie tego programu. W tym roku rusza już IV edycja akcji.

Pomoc dla wkraczających w dorosłość dziewczynek

Program FUN.TECH.FUTURE dedykowany jest dla dziewczynek z placówek opiekuńczo-wychowawczych, rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych w wieku od 18. do 21. roku życia, czyli takich, które wkraczają w dorosłość. Jego celem jest przygotowanie dziewcząt przede wszystkim do wejścia na rynek pracy. Badania nie pozostawiają złudzeń – młodzi dorośli opuszczający domy dziecka nie radzą sobie na rynku pracy. Z opublikowanego w 2015 roku raportu NIK wynika, że najczęściej, niestety, zasilają rzesze bezrobotnych bądź korzystają ze świadczeń od państwa. Spośród tysiąca wychowanków, którzy podjęli próbę usamodzielnienia, aż 23 proc. korzystało ze świadczeń pomocy społecznej, 31 proc. zarejestrowało się w powiatowych urzędach pracy, 14 proc. przerwało proces usamodzielnienia się i tyle samo wróciło do patologicznych środowisk, z których wcześniej zostało zabranych.

Warsztaty edukacyjne

Dzięki wsparciu, do którego dołożyć może się każdy z nas, dziewczynki mają szansę wejść na rynek pracy i stworzyć w przyszłości szczęśliwe domy. Dochód ze sprzedaży lampki charytatywnej z Sephory, pozwala zorganizować dla nich szkolenia, podczas których uczą się pisać CV, szukać pracy czy dowiadują się, jak założyć własną firmę. Dzięki III edycji programu Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką przy współpracy Sephora nie tylko zorganizowała cykl warsztatów online dedykowanych dziewczętom z placówek opiekuńczo-wychowawczych, rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych, ale także po raz pierwszy zorganizowała serię warsztatów otwartych na Instagramie @fun.tech.future.

embed

Materiał promocyjny Partnera

Ostatnie miesiące pokazały nam, że zapotrzebowanie na szkolenia i warsztaty wzrasta. Z tego powodu w zeszłorocznej edycji programu po raz pierwszy dodatkowo zorganizowaliśmy serię otwartych warsztatów na Instagramie w obszarze przebranżowienia i poszukiwania pracy. Każdy, kto potrzebował wsparcia mógł w nich uczestniczyć i zadawać pytania naszym ekspertom. Nie byłoby to możliwe bez osobistego zaangażowania tak wielu osób oraz bez wsparcia marki Sephora – mówi Olga Legosz, wiceprezeska Fundacji Sukces Pisany Szminką.

Podczas warsztatów zamkniętych dziewczęta z całej Polski, które wzięły udział w projekcie, zostały przygotowane do stworzenia swoich pierwszych dokumentów aplikacyjnych i poszukiwania pracy, a także dostały wsparcie merytoryczne od trenerki z obszaru budowania pewności siebie. Ekspertki Sephora podczas warsztatów beauty zademonstrowały, jak należy zrobić odpowiedni makijaż do pracy czy na rozmowę kwalifikacyjną. Wprowadziły również uczestniczki w specyfikę pracy konsultantów Sephora i pracy w sektorze retail.

Prezent z misją

Tegoroczne wsparcie pozwoli na organizację warsztatów stacjonarnych, dedykowanych kursów on-line i video-pigułek wiedzy, a także płatnych staży u wybranych partnerów projektu. Wsparcie jest potrzebne, bo problem wejścia na rynek pracy dotyczy rocznie ok. 3 tys. dziewczyn zarówno tych, które decydują się opuścić dom dziecka, jak i tych, które po ukończeniu 18 lat pozostają w placówce, by kontynuować naukę.

embed

Materiał promocyjny Partnera

Lampka Sephora Collection Holiday Vibes Niedźwiedź Polarny to doskonały sposób na to, by w święta podzielić się dobrem. Ale też, by prezent, którymi obdarowujemy innych, był podarunkiem z misją.

Takie docenia się jeszcze bardziej. Charytatywna lampka dostępna jest we wszystkich perfumeriach Sephora oraz na www.sephora.pl do wyczerpania zapasów. Cena produktu to 55 zł.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.