Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Podczas winobrania w zamku Smith Haut Lafitte, Mathilde Thomas wraz ze swoim mężem poznali profesora Josepha Vercauterena, Dyrektora Laboratorium Farmakognozji na Wydziale Farmacji w Montpellier - „Zdajecie sobie sprawę, że wyrzucacie skarby?” - to zdanie profesora Vercauterena odmieniło ich życie.

Materiały PartneraMateriały Partnera Caudalie

Dowiedzieli się wtedy, że pestki winogron zawierają najsilniejsze ze wszystkich roślin antyoksydanty. Kolejne dwa lata zaowocowały powstaniem trzech pierwszych produktów, zawierających polifenole z pestek winogron - które istnieją do dziś! Pełna nadziei i pasji młoda, niespełna 23-letnia Mathilde Thomas rozpoczęła swoją wspaniałą podróż kosmetyczną.

W 1997 opracowuje, wyjątkowy produkt, który do dziś jest kultowym dla marki Caudalie. Woda Rozświetlająca, której formuła inspirowana jest eliksirem młodości królowej Węgier. 

Marzenia Mathilde sięgały coraz wyżej, chciała stworzyć miejsce o wyjątkowej atmosferze, wśród krzewów winogron ciągnących się po horyzont. Odkryła, iż na terenie winnicy istnieją gorące źródła sięgające 500 metrów pod ziemią, i tak właśnie w 1999 r. powstało pierwsze Spa Vinothérapie. W tym wyjątkowym miejscu istnieje możliwość skorzystania z zabiegów pielęgnacyjnych, jedynych takich na świecie, przeprowadzanych przez znakomitych Vinoterapeutów.

Natura jest pełna substancji czynnych o korzystnym dla naszej skóry działaniu. Caudalie stawia na naturalne substancje czynne przyjazne dla środowiska, opracowane we współpracy z Harvard Medical School, opatentowane wyciągi z winorośli i winogron z francuskich winnic z Bordeaux, Szampanii i Burgundii: Resweratrol (2001 r.)¹ pierwsza naturalna substancja aktywna o właściwościach ujędrniających i zapobiegających starzeniu; Viniferin (2005 r.)², który bije rekordy skuteczności w dziedzinie przeciwdziałania przebarwieniom.

Ten model naturalnej nauki podporządkowuje się zasadom bardzo restrykcyjnej karty, którą Mathilde Thomas nazwała ″Kosm’etyką″. W produktach Caudalie nigdy nie znajdą się: parabeny, fenoksyetanol, ftalaty, oleje mineralne, sodium laureth sulfate czy też składniki pochodzenia zwierzęcego. 

Materiały PartneraMateriały Partnera Caudalie

Od roku 2012, Caudalie jest członkiem organizacji ″1% for the Planet″ i przekazuje 1% obrotu światowym organizacjom zajmującym się ochroną środowiska i ekologią.

Rok 2018 otwiera nową erę kosmetyki naturalnej dla Caudalie, pod hasłem #cleanbeauty, która została zainaugurowana w nowym centrum logistycznym  Laboratoria Badawcze i Receptur Naturalnych. To przełomowy punkt rozwoju dla dynamicznie rozwijającej się marki na światowych rynkach.

Dzięki nowemu Laboratorium Receptur Naturalnych nastąpi zwiększanie zastosowania surowców naturalnych i roślinnych, tak aby osiągnąć minimum 95% składników pochodzenia roślinnego w recepturach Caudalie do 2021 roku.

Pierwszy krem z wegańskim składnikiem, a dokładnie z wegańskim stymulatorem kolagenu, to sposób na zmarszczki, jakiego jeszcze nie było!

Materiały PartneraMateriały Partnera Caudalie

Znana i ceniona przez kobiety na całym świecie seria Resveratrol Lift dostała całkiem nowe przyjazne środowisku opakowania oraz nową opatentowaną formułę. Specjalnie opracowane połączenie resweratrolu z winogron, kwasu hialuronowego i Wegańskiego Stymulatora Kolagenu zwiększa naturalną produkcję kwasu hialuronowego o 2 razy, a produkcję kolagenu aż o 5 (!) razy. Wegański stymulator kolagenu ujędrnia skórę, działając na wszystkie jej warstwy. Kwas hialuronowy jest jednym z najskuteczniejszych nawilżaczy i ma zdolność wiązania cząsteczek wody znacznie przekraczających jego wagę. W kremie Kaszmir z serii Resveratrol-Lift wykorzystano naturalny kwas hialuronowy pozyskiwany z glukozy kukurydzianej. Listę bogatych składników zamyka resweratrol – jeden z najsilniejszych przeciwutleniaczy – flagowy składnik Caudalie

Odnowiona seria Resveratrol-Lift, zapoczątkowała przełomowe zmiany, które pozwolą marce Caudalie być jedną z najbardziej przyjaznych środowisku marek, czyniąc ją pionierem szeroko pojętej idei cleanbeauty.

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.