Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Stan włosów i paznokci odzwierciedla stan naszego organizmu. Ich kondycja zależy od wielu czynników. Włosy i paznokcie mogą stać się łamliwe, kruche i zacząć się rozdwajać, jeśli brakuje im odpowiednich wartości odżywczych i witamin. Wpływ na ich stan mają także infekcje, permanentny stres, przyjmowanie niektórych leków, rozwijające się choroby, brak wystarczającej ilości snu czy chociażby pogoda – włosy nie lubią upałów, mrozu ani silnego wiatru. W związku z tym, że codziennie narażone są na mnóstwo szkodliwych czynników zewnętrznych, warto je wspomagać. Wystarczy tylko kilka kroków, aby sprawić, by stały się zdrowe i mocne. Warto, bo są naszą wizytówką.

1.     Jedz zdrowo

Odżywianie ma niebagatelny wpływ na nasze samopoczucie i wygląd. Niezdrowa dieta, uboga w składniki mineralne i wartości odżywcze, szybko objawia się łamliwymi paznokciami i suchymi, skłonnymi do wypadania włosami. Wpływ na ich stan ma także stosowanie drastycznych diet czy diet wegetariańskich, które pozbawiają organizm aminokwasów i cynku – odpowiedzialnych za prawidłowy i zdrowy wzrost włosów i paznokci. Codzienny jadłospis powinien być zbilansowany, dostarczając odpowiednio dużo witamin i minerałów. Zadbaj, by na talerzu jak najczęściej pojawiały się warzywa (gotowane lub surowe), pełne zboża (brązowy ryż, kasza gryczana, kasza jaglana, kukurydza), rośliny strączkowe (biała fasola, bób, ciecierzyca, soczewica, soja), świeże zioła, owoce, ryby i pieczywo pełnoziarniste. Jako przekąskę wybierz orzechy (laskowe, włoskie, nerkowce, pistacje, migdały) i ziarna (słonecznika, dyni, sezamu). Są one bogate w cynk, miedź oraz krzem. Za piękne włosy i paznokcie odpowiadają też witaminy A, E oraz te z grupy B. Znajdziesz się w mleku i przetworach mlecznych, jajach, brokułach, marchewce, papryce, pomidorach, szpinaku, natce pietruszki.

materiał promocyjny partneramateriał promocyjny partnera 

2.     Sięgnij po suplementy

Doskonałym uzupełnieniem zbilansowanej diety są suplementy. Oprócz minerałów i witamin, powinny zawierać też składniki budulcowe. Na te ostatnie szczególnie warto zwracać uwagę. Dlaczego są tak ważne? Aminokwasy siarkowe –  cysteina i metionina – są głównym elementem budulcowym włosów i paznokci. Dzięki swoim właściwościom nadają im odpowiednią wytrzymałość i elastyczność. Kupując suplement, zwróć uwagę, czy występują one razem. W składzie powinny widnieć wówczas cysteina, metionina i lizyna. Dobrze, by były w odpowiednich proporcjach oraz by towarzyszyły im biotyna, miedź, cynk i selen. Biotyna przyczynia się do utrzymania prawidłowego stanu skóry i włosów, miedź pomaga w utrzymaniu prawidłowej pigmentacji, selen odpowiada za dobrą kondycję i jest pierwiastkiem o działaniu przeciwutleniającym, a cynk zapobiega wypadaniu włosów. Suplementem, który oferuje tak bogaty skład, jest Kerabione. W Kerabione aminokwasy siarkowe, czyli najważniejszy element budulcowy włosów i paznokci, znajdują się w otoczeniu witamin i minerałów, wpływających na stan całej skóry. To ważne, bo im lepiej odżywiona i nawilżona skóra, tym włosy i paznokcie są mocniej zakotwiczone i lepiej odżywione. Kerabione to produkt szwajcarskiej marki. Można nabyć go w aptekach. Cieszy się uznaniem lekarzy dermatologów.

3.     Pij odpowiednią ilość wody

Kerabione pomoże też nawilżyć skórę od środka. Aby jednak osiągnąć oczekiwany efekt, musisz pamiętać o wypijaniu odpowiedniej ilości wody. Według zaleceń dietetyków dziennie powinniśmy wypijać nawet 2-2,5 litrów wody. Więcej uprawiając sport i w upalne dni. Prawidłowe nawodnienie organizmu spowoduje, że skóra odzyska zdrowy wygląd, jędrność i elastyczność, włosy nabiorą blasku, a paznokcie staną się mocniejsze i przestaną się rozdwajać. Płyny spożywaj regularnie przez cały dzień, nawet gdy nie czujesz pragnienia. Każdy dzień zaczynaj od szklanki wody, a gdy wychodzisz z domu, zabieraj ze sobą butelkę, by mieć napój zawsze pod ręką.

4.     Unikaj stresu

Wiesz, że na stan włosów i paznokci wpływa stres? Permanentny może nawet prowadzić do łysienia zwanego psychogennym. Trudno dzisiaj uniknąć stresu. Jeśli towarzyszy Ci na co dzień, możesz mieć problem ze zwiększonym wypadaniem włosów. Długotrwały stres zakłóca gospodarkę hormonalną, hamują porost włosów i powodując ich osłabienie.  Przeciętnie tracimy 50-100 włosów dziennie, ale za normę uznaje się, jeśli włosów wypada więcej, do 150. Jeśli wydaje Ci się, że przekraczasz normę, spróbuj znaleźć więcej czasu na relaks. Usiądź z dobrą książką, posłuchaj ulubionej muzyki, zrób sobie domowe spa. Im więcej takich dni dla siebie w tygodniu, tym lepiej dla włosów.

materiał promocyjny partneramateriał promocyjny partnera 

5.     Pozbądź się złych nawyków

Chcesz mieć zdrowe i piękne włosy? Pozbądź się złych nawyków. Daj odpocząć włosom od suszarki, prostownicy czy innych urządzeń modelujących. Myj włosy wtedy, kiedy będą mogły wyschnąć samodzielnie. Oddziaływanie wysokiej temperatury powoduje uszkodzenie kreatyny – białka, które stanowi główny budulec włosa oraz jego powłokę ochronną. Dlatego zrezygnuj też z gorących kąpieli. Po umyciu nie pocieraj włosów ręcznikiem w celu ich osuszenia, a z mokrymi włosami nie kładź się spać. Wilgotne są bardziej podatne na zniszczenia. Świadome podchodzenie do pielęgnacji w połączeniu ze zdrową dietą, suplementami zawierającymi aminokwasy siarkowe i spożywaniem odpowiedniej ilości wody, szybko przyniesie efekt w postaci pięknych włosów i mocnych paznokci. Wejdź na stronę: https://kerabione.pl/

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.