Rozy ma ponad 140 tys. obserwujących na Instagramie, gdzie publikuje zdjęcia ze swojego życia. Zawsze w modnych ubraniach i perfekcyjnym makijażu. Podróżuje, śpiewa, tańczy i pozuje, tylko że nic z tego co pokazuje, nie jest prawdziwe.

Południowokoreańska influencerka jest stworzona wirtualnie i nie ma nic wspólnego z realnością, mimo że na niektórych zdjęciach do złudzenia przypomina prawdziwego człowieka. "Czy jesteś prawdziwą osobą?" - pyta jeden z jej fanów na Instagramie.

"Jesteś sztuczną inteligencją? Czy robotem?"

Według firmy z Seulu, która ją stworzyła, Rozy jest mieszanką świata rzeczywistego z wirtualnym. Jak zachwala firma Sidus Studio X, "może zrobić wszystko, czego ludzie nie mogą… w najbardziej ludzkiej formie. 

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Komentarze
Tzw. "prawdziwi" influencerzy są niemal równie nieprawdziwi, jak te awatary. Piszą i pokazują w mediach społecznościowych to, co jest potrzebne w akcjach marketingowych, a nie ma nic wspólnego z ich prawdziwym życiem, grają na zamówienie kogoś, kim wcale nie są. Jeśli użycie cyfrowych postaci budzi wątpliwości etyczne, to działalność influencerów-ludzi budzi takie same wątpliwości.
już oceniałe(a)ś
24
0
Kiedyś z powodów zawodowych musiałam sprawie się przyglądnąć, przez pewien czas zajmować się produktem Lil Miquela. I przypomniały mi się czasy, gdy miałam 5-7 lat i bawiłam się lalkami Barbie. Obserwowanie tych profili jest takim samym doświadczeniem, z nowym materiałem. Wydaje mi się, że to jest trafniejsze porównanie, niż np. z doświadczeniem wczesnych gier komputerowych. I chyba to moje wrażenie jest jakoś zasadne, skoro nie owe Lu , Lil itd., lecz właśnie Barbie stanowi najbardziej wpływową wirtualną influencerkę. Brrr... Wszystko to stanowi dość śmieciowe użycie coraz ciekawszych algorytmów. Taki rynek. Szkoda.
już oceniałe(a)ś
15
0
Wszyscy użytkownicy mediów społecznościowych to boty.
już oceniałe(a)ś
10
3
Biliony obserwatorów???? Naprawdę?
@AdaGda
patrzy na nich 1/3 Galaktyki :-)
już oceniałe(a)ś
2
0
Żałosne, a jeszcze bardziej zachowanie tych, którzy patrzą, obserwują tego rodzaju profile.
już oceniałe(a)ś
1
0
"Ci influencerzy skupili na swoich kontach biliony obserwatorów i współpracują z największymi światowymi markami, takimi jak: Calvin Klein, Supreme, Chanel, Prada czy Gucci."

biliony? serio?
na razie cala Ziemie zamieszkuje 0.0077 biliona ludzi (albo 7.7 miliarda jak ktos woli)
@yogi&ranger
To pewnie dlatego ze angielski billion to jest polski miliard. Ktokolwiek tłumaczył ten artykuł pomylił się o trzy zera…
już oceniałe(a)ś
1
0
Nie no, szok i niedowierzanie. XD
już oceniałe(a)ś
4
3
Przecież to jest nudne jak flaki z olejem!
już oceniałe(a)ś
0
0
Przewiń i czytaj dalej Wysokie Obcasy