Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

W rolę mentorów wcielili się wybitne liderki i wybitni liderzy oraz Najwyższa Kadra Zarządzająca, reprezentująca zarówno świat biznesu, jak i organizacji społecznych. W rolę mentees wcieliły się kobiety wyłonione w procesie rekrutacji, które chcą zmieniać świat oraz swoją rzeczywistość na lepszą, dla siebie i innych.  

Global Mentoring Walk to niezwykły spacer, który odbywa się w wielu krajach na całym świecie z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, w Polsce od 2012 roku. 

Idea Global Mentoring Walk jest bardzo prosta: podczas wspólnego spaceru uznani liderzy spotykają się z kobietami, które do tej roli aspirują. Lider doradza i wspiera swoją podopieczną. Dyskutują na temat swoich wyzwań zawodowych i dzielą się doświadczeniami, budując relację mentor-mentee. Ta relacja często nabiera charakteru długofalowego, a obie strony utrzymują regularny kontakt i kontynuują proces mentoringu we własnym zakresie.

– Cieszę się, że z roku na rok spływa coraz więcej zgłoszeń do udziału w Global Mentoring Walk, zarówno od pań i panów, którzy chcą być mentorami, jak i od pań, które chcą zostać mentee – mówi Ela Raczkowska, CEO Vital Voices Poland.   

– Po każdej kolejnej edycji dostaję mnóstwo pozytywnych informacji od pań, dla których ten spacer był początkiem zmiany, lub impulsem do podjęcia długo odwlekanej odważnej decyzji zawodowej. Nie ukrywam, że takie rozmowy są dla mnie osobiście źródłem ogromnej satysfakcji, ale dają również siłę do wytężonej pracy podczas czytania formularzy zgłoszeniowych i szukaniu odpowiednich mentorów. 

Global Mentoring WalkGlobal Mentoring Walk fot. materiały prasowe

Bardzo dużo energii wkładam w precyzyjne dopasowanie osób do pary – mentor i mentee. Zależy mi, aby ich spotkanie było wyjątkowe, a przede wszystkim spełniło oczekiwania obu stron. Wtedy mentoring jest najbardziej skuteczny i wartościowy – dodaje Ela Raczkowska.

Kim są mentorki i mentorzy

W tym roku do grona mentorów dołączyli m.in. Janusz Piechociński – wicepremier i minister gospodarki RP w latach 2012-2015, Siti Nugraha Mauludiah - Ambasador Indonezji w Polsce, Jarosław Kuźniar – „Onet Rano”, Mateusz Damięcki – aktor, Agnieszka Gozdyra – Polsat, Joanna Horodyńska – stylistka, Kate Frydrych, Thomas Brugnatelli – dyrektor generalny hotelu Raffles, Zuzanna Głowacka, Jonathan Bury – Goldman Sachs, Ewa Krakowiak-Piątnicka – JP Morgan, Marzena Michela Singh – Fashion Post, Magdalena Raszkowska-Kaczmarek – Citi Handlowy oraz wielu innych przedstawicieli kadry zarządzającej świata biznesu, kultury i polityki.  

Wśród spikerów na scenie Teatru Królewskiego pojawili się: Pani Jolanta Kwaśniewska, pierwsza dama w latach 1995-2005, Urszula Dudziak – wybitna wokalistka jazzowa, Bix Aliu – charges d’affaires ambasady Stanów Zjednoczonych, a część oficjalną zamknął koncert młodej pianistki Julii Łozowskiej.

Naszymi partnerami wydarzenia w tym roku byli: Partner Główny – City Handlowy oraz partnerzy strategiczni – Muzeum Łazienki Królewskie i Nationale Nederlanden. 

– Cieszymy się, że w tym szczególnym, bo jubileuszowym roku Citi Handlowy, bierzemy udział jako firma w Global Mentoring Walk. To spacer pozytywnej zmiany. Dlaczego? Bo podczas tego kilkugodzinnego spotkania, gdzie dokonuje się intensywna wymiana doświadczeń i wiedzy – następuje zmiana, liderki będące na początku swojej drogi w oparciu o doświadczenia innych kobiet mogą lepiej zaplanować swoje działania, zaadresować potrzeby, ocenić swoje dotychczasowe działania z innej perspektywy. Uczestniczę w tej inicjatywie od lat i mam przekonanie, że to jedno z najbardziej inspirujących spotkań organizowanych dla kobiet – tak motywuje główny patronat nad wydarzeniem Katarzyna Majewska, członek zarządu Citi Handlowy.  

Joanna Kwaśniewska na Global Mentoring WalkJoanna Kwaśniewska na Global Mentoring Walk fot. materiały prasowe

– Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor komunikacji korporacyjnej, rzecznik prasowy Nationale Nederlanden – partnera strategicznego GMW, tak komentuje, dlaczego firma zdecydowała się wspierać projekt kierowany dla kobiet, które chcą się rozwijać: – Zaangażowaliśmy się w projekt Vital Voices, ponieważ chcemy dodać im odwagi do działania na rzecz siebie i własnego rozwoju. Dzięki wymianie doświadczeń i rozmowach o codziennych wyzwaniach mamy okazję wzajemnie się inspirować. Z dumą obserwujemy, jak kobiety wokół nas stają się liderkami. Kibicujemy im na co dzień i oferujemy swoje wsparcie. Uważamy, że tego typu inicjatywy są potrzebne i wartościowe, i co najważniejsze, oczekiwane przez kobiety.  

Partnerzy Wspierający: Goldman Sachs, GE Healthcare, Dell Technologies, JP Morgan, Klub SheXO by Deloitte, Fundacja Sukces Pisany Szminką, Wydawnictwo Agora, Digital University, Intercontinental, King Makers, ambasada Holandii, ambasada Indonezji, ambasada Izraela, ambasada Kanady, ambasada Korei, ambasada Niemiec, ambasada Stanów Zjednoczonych, ambasada Szwajcarii, ambasada Węgier 

Partnerzy medialni: Elle, Kobieta.pl, „Newsweek”, Fashion Post, „Forbes”, „Forbes Women”, „Wysokie Obcasy”, Onet

https://vitalvoices.pl/

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.