Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

"W obecnych czasach damska torebka powinna podążać za tempem życia jej właścicielki. Musi być nie tylko ładna, ale i wygodna oraz funkcjonalna. Ma nam ułatwiać życie. Pragniemy też, żeby szła z duchem naszych czasów, czyli była przyjazna dla środowiska i ponadczasowa. Niestety nadal nieliczne światowe marki używają do produkcji wyjątkowo innowacyjnych tkanin, zachowując przy tym ponadczasowe wzornictwo, które obniża konsumpcjonizm" - wyjaśnia nam Aleksandra Kościkiewicz, założycielka marki Alexandra K.

Co Cię drażni we współczesnej modzie?

Stereotypy, które wciąż są obecne w świadomości wielu konsumentów. Jednym z nich jest przywiązanie do materiałów skórzanych, które dla wielu są synonimem jakości, podczas gdy ich produkcja wiąże się z ogromnym cierpieniem zwierząt. Jako marka staramy się podkreślać na każdym kroku, że klienci mają dziś realny wybór i swoimi decyzjami zakupowymi mogą realnie wpłynąć na zmiany.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Jaka ideologia stoi za Waszą marką?

W naszych działaniach opieramy się na trzech filarach. Pierwszym z nich jest proces produkcji naszych toreb i akcesoriów, który jest całkowicie wolny od jakiegokolwiek cierpienia zwierząt. Aby to osiągnąć, sięgamy po najbardziej innowacyjne materiały dostępne na rynku, jak skóra z jabłek, ananasa czy kukurydzy, które swym wyglądem imitują wygląd materiałów pochodzenia zwierzęcego. Drugim filarem jest dbanie o najwyższą jakość naszych produktów, które w całości wykonywane są w Polsce, przez polskich kaletników, którzy poprzez bogate tradycje i fachowość należą absolutnie do światowej czołówki w swojej dziedzinie. Trzecim filarem jest łączenie elegancji produktów marki Alexandra K z ich funkcjonalnością, ponieważ wierzymy, że torba musi nie tylko pięknie wyglądać, ale również być wygodna w codziennym użytkowaniu - wyjaśnia Aleksandra Kościkiewicz.

Jaka jest Wasza definicja zrównoważonej mody?

U jej podstaw leży świadomość - pochodzenie materiałów, z których wykonane są nasze produkty, jak i proces ich produkcji są w pełni transparentne. Zrównoważona moda to świadomość, na jakich zasadach chcemy, aby nasz świat funkcjonował w perspektywie pokoleń, zamiast egoistycznego patrzenia na "tu i teraz". Dlatego jako marka Alexandra K staramy się przyciągać uwagę  konsumentów do takich zagadnień jak ekologia czy weganizm.

Z jakich materiałów i technologii produkcyjnych korzystacie?

Korzystamy oczywiście z materiałów nieskórzanych i ekologicznych, których produkcja wolna jest od cierpienia zwierząt. W kolekcji AW 20/21 dwa główne materiały to Corn-Leather - materiał, który produkowany jest we Włoszech, wytworzony z pulpy kukurydzianej. Drugim jest innowacyjny materiał PU z recyklingu bez toksycznego PVC. Wśród naszych produktów znajdują się również inne innowacyjne materiały, jak np. Apple-Leather produkowany z pestek jabłek czy Pinatex - materiał z liści ananasa. Wszystkie wykorzystywane przez nas materiały są realną alternatywą dla materiałów pochodzenia zwierzęcego.

Czym się inspirujecie podczas projektowania swoich kolekcji?

Naszą inspiracją jest kobieta i to, w jaki sposób funkcjonuje ona we współczesnym świecie. Torebka jest z nami cały czas, zarówno podczas tych formalnych, jak i towarzyskich wyjść i spotkań, dlatego nasze kolekcje odzwierciedlają to, w jaki sposób funkcjonują i czego oczekują nasze klientki.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Obuwie z kukurydzy kojarzy się raczej z czymś jednorazowym?

No właśnie. I tutaj w pełni Cię zaskoczę. Jesteśmy małą manufakturą, która, nieskromnie mówiąc, wyprzedza światowych potentatów rynku mody. Być może dlatego, że poświęcamy tak wiele uwagi tej właśnie niszy rynkowej. Mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości rynek mody szerzej podąży naszym śladem.

Jedno określenie, które najlepiej opisuje Wasze produkty?

Odpowiedzialna moda, łącząca jakość, elegancję i funkcjonalność.
www.alexandrak.co

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.