Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu
  • Nieustanne zaangażowanie marki Nikolaj Storm Copenhagen w produkcję modnych, wysokiej jakości produktów o niskim wpływie na środowisko wyróżniało ją na tle konkurencji
  • Nikolaj Storm Copenhagen i Zalando stworzą ekskluzywną kolekcję w celu dalszego eksplorowania bardziej zrównoważonych rozwiązań
  • Zalando Sustainability Award ma na celu zachęcenie marek modowych do poszukiwania alternatywnych podejść do projektowania i produkcji, aby przyczynić się do bardziej zrównoważonego przemysłu modowego.

Marka szczególnie zaimponowała swoimi ambicjami w zakresie zrównoważonego rozwoju, które są realizowane poprzez wiele aspektów łańcucha dostaw.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Zdaniem jury zaangażowanie marki Nikolaj Storm Copenhagen w bardziej zrównoważoną przyszłość nie ulega wątpliwości. Mając świadomość, że materiały stanowią 70% śladu węglowego brandu, marka zobowiązała się do usunięcia niezrównoważonych materiałów z kolekcji i zastąpienia ich bardziej zrównoważonymi opcjami, w tym wyborem materiałów pochodzących z recyklingu, a nie z produkcji pierwotnej, lub opcji o mniejszym zużyciu substancji chemicznych i wody. Jej wysiłki w kierunku wywierania pozytywnego wpływu zostały zauważone w jej ostatniej kolekcji, w której 90% ubrań zostało stworzonych z bardziej zrównoważonych tkanin. Marka stawia sobie kolejne wyzwania i w 2017 roku rozpoczęła mierzenie rocznego śladu włókien i od tego czasu zmniejszyła zużycie wody o 41%. Na koniec jury podkreśliło, że Nikolaj Storm Copenhagen rozszerzył swoje wysiłki w celu zrozumienia łańcuchów dostaw i zapewnienia, że prawa pracowników spełniają wysokie standardy.

Kolekcja została zaprezentowana na kopenhaskim tygodniu mody z fizycznym pokazem przed 120 gośćmi. Kolekcja została również zaprezentowana w wirtualnej Zalando Greenhouse, platformie internetowej umożliwiającej widzom na całym świecie zapoznanie się z kolekcją. Nikolaj Storm Copenhagen otrzyma nagrodę finansową w wysokości 20 000 euro oraz nawiążę współpracę z  Zalando przy opracowaniu ekskluzywnej kolekcji kontynuującej poszukiwania zrównoważonych rozwiązań w zakresie projektowania materiałów, procesów produkcyjnych, rozwiązań technologicznych i identyfikowalności.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Anaheta von Berenberg, Buying Director Designer w Zalando mówi:. „Jesteśmy zachwyceni, że możemy ogłosić markę Nikolaj Storm Copenhagen zwycięzcą Zalando Sustainability Award w tym sezonie. „Nikolaj Storm Copenhagen wykazał silne zaangażowanie w bardziej zrównoważone praktyki w zakresie innowacyjnych materiałów użytych w kolekcjach, a także wnosząc radość i energię na Copenhagen fashion Week. To właśnie ta mieszanka śmiałości i zaangażowania w bardziej zrównoważone praktyki wyróżniła markę na tle konkurencji. Wierzymy, że właśnie takiej kolekcji potrzebują teraz nasi konsumenci, aby rozważyć dokonywanie bardziej zrównoważonych wyborów modowych". Aby dalej wspierać rozwój Nikolaj Storm Copenhagen Zalando udostępni szeroki wybór kolekcji pokazanej na Copenhagen Fashion Week swoim ponad 45 milionom klientów na 23 rynkach europejskich".

Nikolaj Storm, dyrektor kreatywny Nikolaj Storm Copenhagen powiedział: "Wygranie Zalando Sustainability Award 2021 to dla mnie wielka chwila, z której jestem niezmiernie dumny. To była niesamowita podróż i jestem wdzięczny, że pracuję z fantastycznym zespołem ludzi, którzy doprowadzili mnie do tego momentu. Naszą ambicją jest połączenie naszej pasji do wyrażania siebie poprzez modę z naszym zaangażowaniem w poszukiwanie bardziej zrównoważonych praktyk. Takie podejście zapewnia, że oferujemy klientom bezkompromisowy styl, jednocześnie pozwalając im na zakupy w sposób, który jest bardziej przyjazny dla ludzi i planety.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Jesteśmy wdzięczni Zalando za zwrócenie uwagi branży na tę nagrodę w czasie, gdy jest ona najbardziej potrzebna. Nasza branża musi nadal ciężko pracować, aby znaleźć lepsze sposoby na promowanie zrównoważonych wartości, a dzięki wsparciu inicjatyw takich jak ta, jest to możliwe. Jesteśmy podekscytowani kolejnymi etapami naszej wspólnej podróży i stworzeniem kolekcji, którą będzie mogło cieszyć się więcej fanów mody na całym świecie."

Członkini jury, Arizona Muse, powiedziała: "Ogromne gratulacje dla Nikolaj Storm Copenhagen - pokaz przyniósł radość na wybiegu i był to bardzo szczególny moment, aby obserwować projektanta inspirującego nowe pokolenie fanów mody. Wierzymy, że marka ma wszystko czego potrzeba, aby stać się liderem zmian w branży mody i dotrzeć do nowych konsumentów. Szczególne wrażenie zrobiło na nas wykorzystanie w kolekcji wielu innowacyjnych materiałów oraz różnorodność w całym pokazie. Kolekcja była prawdziwą celebracją unikalnych projektów, które są również o wiele bardziej przyjazne dla naszej planety."

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca, Mother of Pearl i Teatum Jones, zostali również uznani przez jury za wybitne przykłady tego, jak marki mogą inspirować i integrować zrównoważony rozwój w całym łańcuchu dostaw, tworząc jednocześnie modę, która staje się must-have w każdej garderobie. Zwycięzca został wyłoniony przez siedmiu członków jury, w tym modelkę i działaczkę na rzecz ochrony środowiska, Arizonę Muse, CEO Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark, redaktor naczelną VOGUE Scandinavia, Martinę Bonnier, prezesa i CEO WGSN, Carlę Buzasi, doradcę ds. zrównoważonego rozwoju i marki, Dio Kurazawę, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Zalando, Kate Heiny i buying director designer w Zalando, Anahetę von Berenberg. Członkowie jury dokładnie przeanalizowali strategie zrównoważonego rozwoju każdej z marek, w tym ich kolekcje i poziom zaangażowania w zrównoważony rozwój.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.