Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Koncepcja biżuterii, którą można kompletować, uzupełniać o nowe elementy, stylizować na różne sposoby, zmieniać od potrzeby, okazji czy nastroju, zachwyciła kobiety niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania i zainteresowań. Przez 20 lat bransoletka Moments, która powstała z miłości do kolekcjonowania, zawojowała świat. To nie tylko piękna, nowoczesna, wysokiej jakości biżuteria, ale też - dzięki zawieszkom symbolizującym cudowne chwile, ważne miejsca, najlepsze wspomnienia, ukochane osoby… - prawdziwy zapis ludzkich radości i uroków życia.

Materiał PartneraMateriał Partnera Pandora

Skarb dla kolekcjonerów

Jak wskazują badania, choć wielu z nas nie postrzega siebie jako „kolekcjonerów”, lubimy zbierać różne rzeczy. Kto z nas jako dziecko, nie miał szkatułki, pudełeczka, tajemnej skrytki, do której trafiały skarby: zwiewne piórko, śliczny koralik, rzadka moneta, kamień o niezwykłych kolorach, szkiełko, przez które świat wygląda bajkowo? Z przyjemnością kompletujemy zestawy, wartościowe dla nas zbiory, tworzymy własne kolekcje i chyba nie ma wśród nas osoby, która nie miałaby przedmiotu ważnego dla siebie lub przypominającego bliskich, rzeczy o dużym znaczeniu sentymentalnym.

Jak wyjaśnia psycholog Honey Langcaster-James: „Dla niektórych jest to kwestia dodawania elementów do istniejącego zbioru, w celu jego ciągłego powiększania. Inni podchodzą do

tego bardziej personalnie i traktują przedmioty jako wspomnienia, do których mogą wrócić w dowolnym momencie”.

Biorąc pod uwagę ten znany od wieków psychologiczny mechanizm, projektanci biżuterii Pandory stworzyli koncepcję bransoletki z charmsami. Przez 20 lat od premiery kolekcji Moments w 2000 roku marka prezentowała szeroki wachlarz wzorów - 800 różnorodnych zawieszek na różne okazje. Dzięki tworzeniu nowych projektów i zmianie istniejących wzorów Pandora wciąż potrafi zaciekawić i zaskoczyć fanki marki. Przez te dwie dekady mogły one wybierać „skarby” wśród stworzonych do tej pory pandorowych charmsów. To imponująca kolekcja zawieszek, idealna, by celebrować okrągły jubileusz powstania biżuterii, która podbiła serca kobiet na całym świecie.

Materiał PartneraMateriał Partnera Pandora

Czar wspomnień

Charmsy pomagają przywołać dobre wspomnienia, szczególne wydarzenia, emocje, które chcemy pamiętać. To dobry sposób na uwiecznienie momentów wartych świętowania, ukochanych osób, uczuć, którymi ich darzymy, zachwycających miejsc, pięknych chwil – słowem wartościowe przeżycia, które chcemy „zatrzymać” na dłużej. Indywidualne kolekcje odzwierciedlają charakter właścicieli, oddają wszystko co dla nich ważne, budują osobiste historie, niczym album ze zdjęciami, który można oglądać w nieskończoność i za każdym razem znajdować z nim coś nowego. Kolekcje charmsów to często całe serie wspomnień, fizyczne odzwierciedlenie prawdziwego życia, mocniejsze w swym wyrazie niż powszechnie zachowywane pliki w komputerze, filmy i elektroniczne zdjęcia.

„Fanki Pandory kochają kolekcjonowanie, a zbierane charmsy odzwierciedlają ich osobowości i historie. Na przestrzeni lat możemy zaobserwować jak nasze bestsellery ewoluowały razem z doświadczeniami klientów, potwierdzając nasze założenie, że kolejne wzory mogą towarzyszyć im we wszystkich ważnych chwilach życia. Kompletowanie naszej biżuterii daje możliwość wyrażania siebie, pokazania swoich pasji i przekazania życiowych historii na

bransoletce Pandora.” - mówi Stephen Fairchild, Chief Product Officer of Pandora i dodaje:

„Żyjemy obecnie w trudnych czasach, kiedy nawet najbliższa przyszłość jest niewiadomą. Z tego powodu, bardziej niż kiedykolwiek, doceniamy obecność bliskich nam osób.”

 Sukces Pandory jest najlepszym potwierdzeniem, jak filozofia marki – tworzenie personalizowanej biżuterii, w tym kolekcji Moments, wpisała się w potrzeby kobiet. Tylko w 2019 roku, firma sprzedała 96 milionów elementów biżuterii. Bestsellerem okazał się charms „Łapacz Snów”, który sprzedał się w ilości 800 tysięcy sztuk od jego premiery w 2018 roku.

Materiał PartneraMateriał Partnera Pandora

Prezent z miłości

Bliską osobę chcemy obdarowywać najcenniejszymi prezentami, najlepszymi wspomnieniami i towarzyszącymi im emocjami. Biżuteria Pandory z kolekcji Moments sprawdza się jako prezent z okazji rocznicy i bez szczególnej okazji, dla uwiecznienia wartościowej relacji, celebrowania ważnego związku, cudownej chwili wartej zapamiętania, dla ukochanej osoby, dla partnerki, żony, córki, mamy i przyjaciółki oraz dla siebie, gdy same chcemy zadbać o siebie, porozpieszczać się i docenić.

W 2020, jubileuszowym roku dla marki, dla uczczenia urodzin bransoletki Moments firma przygotowała specjalną kolekcję 12 bestsellerowych charmsów z okolicznościowym grawerem. Premiera każdej z nowych zawieszek przypada na 20 dzień kolejnego miesiąca.

Zostały też przygotowane dedykowane celebracji 20-lecia szkatułki na biżuterię, które fanki Pandory mogą nabyć przy zakupie biżuterii, oczywiście okrągłe, w których centralnie mieści się okrąg przeznaczony na bransoletkę, a wokół niego miejsca na charsmy. Zapełnione pudełko wygląda jak piękny, drogocenny kwiat, bezcenna kolekcja - wyjątkowa jak jej właścicielka.

Historie zawarte w biżuterii

20 rocznica powstania kultowej dziś bransoletki Pandora Moments, która stała się prawdziwym dziedzictwem marki, jest dobrym momentem na podsumowania.

Stephen Fairchild - Chief Product Officer, Francesco Terzo i A. Fillippo Ficarelli - VP Creative Directors Pandory opowiadają o 20-leciu i kierunku, który wyznaczyła sobie na najbliższą przyszłość pod względem metod produkcji i designu.

"Premiera bransoletki z charmsami Pandora Moments w 2000 roku była początkiem nowego trendu wyrażania swoich historii poprzez spersonalizowaną biżuterię. Klasyczna bransoletka stała się bazą do kolekcjonowania elementów, które mają dla ich właścicielek wyjątkowe znaczenie, niezależnie od tego czy symbolizują szczęśliwe wspomnienia czy przełomowe momenty w życiu. Dzięki zapewnieniu możliwości pokazywania swoich wartości i pasji za pomocą biżuterii, Pandora stworzyła społeczność nieograniczoną dystansem i różnicami kulturowymi. Skupia ona kobiety, ceniące naturalność i możliwość swobodnego wyrażanie siebie”. – wyjaśnia Stephen Fairchild, odpowiedzialny za kierunek projektów marki od 2011 roku i dodaje:

Nasi klienci od początku pełnią kluczową rolę w procesie budowania marki. Ich wspomnienia i osiągnięcia, które świętują przy pomocy naszej biżuterii, sprawiają, że to właśnie oni stali się sercem i głosem Pandory. Dwudzieste urodziny bransoletki Pandora Moments są świętem wszystkich kobiet z całego świata, które od przeszło dwóch dekad wyrażają siebie poprzez biżuterię. Ich kolekcje charmsów opowiadają historie, odzwierciedlają pasje i pozwalają na powracanie do najważniejszych momentów ich życia.

Materiał PartneraMateriał Partnera Pandora

Duet projektantów Francesco Terzo i A. Filippo Ficarelli, VP Creative Directors, którzy dołączyli do Pandory w 2016 roku, poświęca wiele czasu i wysiłku na tworzenie każdej

kolekcji. Poza przykuwającymi uwagę wzorami, projektanci z każdym nowym elementem biżuterii starają się usprawnić jej funkcjonalność i aspekty techniczne.

 W jesiennej, jubileuszowej kolekcji chcieliśmy nawiązać do kultowego dla Pandory splotu wężykowego. Szukaliśmy nowych możliwości wykorzystania tego motywu eksperymentującz zawieszkami, pierścionkami i kolczykami. Nowa bransoletka Pandora Moments posiada zapięcie, które zaprojektowane zostało z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie.

Fairchaild podkreśla także niepowtarzalność projektów. Ręczne wykończenie sprawia, że każdy element biżuterii Pandora jest tak wyjątkowy jak kobiety, które go noszą. Choć na pierwszy rzut oka, każda ozdoba wygląda tak samo, drobne różnice nadają im charakteru.  „Tworzenie biżuterii jest sztuką. Podczas gdy wiele firm używa zautomatyzowanych metod, my stawiamy na ręczne wykończenie każdego pojedynczego elementu przez wykwalifikowanych rzemieślników z naszych fabryk w Tajlandii. Wielu z pracowników znam osobiście, traktuję jak rodzinę i przyznaję, że bez nich nie bylibyśmy w stanie działać na tym samym poziomie.”



Materiał PartneraMateriał Partnera Pandora

Pięknie i odpowiedzialnie

Wyjątkowość Pandory polega na tym, że każdy element biżuterii jest jedyny w swoim rodzaju, ale charakterystyczne dla marki detale i aspekty pozostają niezmienne i pojawiają się we wszystkich kolekcjach. Projekty Pandory są spójne w każdym aspekcie: od materiału – srebra w 100% pozyskanego z recyklingu – po kultowe motywy takie jak logo, serca, wykończenie pavé czy splot wężykowy.

Rok 2020 to oczywiście celebrowanie 20-lecia bransoletki Moments, czas podsumowań, ale i opracowywania planów na przyszłość. Zespół projektantów Pandory ze Stephenem Fairchildem na czele określił główne kierunki ewolucji designu marki. Koncentruje się na planach na kolejne lata, w których ważne miejsce zajmuje społeczna odpowiedzialność firmy, eksperymentuje z różnego rodzaju metalami i materiałami, kładzie nacisk na inicjatywy związane ze zrównoważonym rozwojem, usprawnieniu procesów produkcyjnych i wykorzystaniu nowych technologii do tworzenia niewprowadzonego jeszcze przez firmę rodzaju produktów. „Stawiamy na innowacyjne podejście do działania, które umożliwi nam rozwój i odkrycie nowych sposobów na zapewnienie satysfakcji naszym klientom. Mimo tego, staramy się zawsze mieć na uwadze nasze tradycje, które pozwalają na opowiadanie historii i wyrażanie siebie przez kolekcjonowanie biżuterii. Realia współczesnego świata zachęcają do rozwoju, ale nie zapominamy o naszych wartościach.”

Zrównoważony rozwój i odpowiedzialne prowadzenie biznesu od zawsze cechowały działalność Pandory, z nimi też jest związana przyszłość firmy. Organizacji przyświeca założenie, że wysokiej jakości biżuteria może iść w parze z wysokimi standardami etycznymi, dlatego marka tworzy swoje produkty z szacunkiem dla ludzi, środowiska i surowców.

Jako największa na świecie marka biżuteryjna Pandora nie tylko dąży do redukcji negatywnego wpływu na klimat i środowisko, ale też chce w tej kwestii stanowić przykład dla innych organizacji z branży. Jest certyfikowanym członkiem Responsible Jewellery Council i częścią UN Global Compact.

Biżuteria Pandora jest tworzona w 2 własnych fabrykach w Tajlandii. Już w tym roku 100% zapotrzebowania energetycznego w tych placówkach zostanie pokryta energią uzyskaną z odnawialnych źródeł. Przed 2025 rokiem firma będzie prowadzić działalność, nie wykluczając sklepów, dystrybutorów i biur, przy zerowym bilansie emisji związków węgla. Ponadto Pandora dołączyła do inicjatywy Science Based Targets – wiodącej organizacji promującej praktyki zapobiegające zmianom klimatycznym – i w 2021 roku opublikuje plan ograniczenia emisji gazów cieplarnianych w aktywnościach własnych oraz całym procesie dostaw, zgodny z Porozumieniem Paryskim.

Materiał PartneraMateriał Partnera Pandora

Biżuteria przyszłości

Biżuteria Pandora była, jest i będzie tworzona z najwyższą starannością, aby długo mogła cieszyć jej właścicielki. To ważny aspekt marki, by każdy element mógł być noszony przez długie lata i przekazywany kolejnym pokoleniom. Biżuteria jest produkowana głównie przy użyciu szlachetnych metali - srebra i złota, które mogą być poddawane recyklingowi bez ryzyka utraty jakości. Niezależnie od swojego wieku i czasu wydobycia, nie tracą na wartości i odporne są na utratę blasku.

Recykling jest stosowany przez producenta biżuterii od lat. W 2019 roku aż 71% srebra i złota wykorzystanych przez Pandorę było pozyskane z recyklingu, do 2025 roku będzie to 100%.

Ponad 99,9% kamieni używanych przez Pandorę zostało wykonanych ręką człowieka. Są to głównie cyrkonie sześcienne i nanokryształy. Firma skupia się też na minimalizacji marnotrawstwa surowców. W 2019 roku 88% odrzuconych materiałów zostało poddanych recyklingowi w zakładach produkcyjnych Pandory. Wszystko to zmniejsza wpływ na środowisko, podobnie jak propagowanie bardziej odpowiedzialnych sposobów tworzenia przystępnych cenowo dóbr luksusowych, takich jak biżuteria Pandora.

Bardzo istotną kwestią jest poszanowanie praw człowieka we wszystkich aktywnościach związanych z działalnością marki oraz budowanie kultury różnorodności i integracji. W 2019 r. Pandora zaangażowała się we współpracę z UNICEF skupioną wokół działań wspierających dziewczynki i młode kobiety na całym świecie. Jej celem jest zbieranie funduszy na dofinansowanie działań UNICEF w zakresie programów wspierających edukację, równouprawnienie kobiet, świadomość praw oraz zaangażowanie obywatelskie. W placówkach Pandory w Tajlandii ponad 11 000 pracowników ma zagwarantowane bezpieczne warunki do pracy.  

Biorąc pod uwagę wszystkie te działania, dbające o ludzi i środowisko naturalne, można nazwać Pandorę biżuterią przyszłości.

Materiał PartneraMateriał Partnera Pandora

Urodzinowa nowość

Specjalnie na 20-lecie kolekcji Moments - najbardziej znanego projektu marki - firma przygotowała nowe elementy z linii Pandora Icons. Jest to nowa biżuteria, ale nawiązuje do klasycznych modeli. Wśród nich znajdą się 2 bransoletki o splocie wężykowym z innowacyjnym i stylowym zapięciem oraz inne ozdoby inspirowane tym wzorem. Można skompletować w jednym stylu bransoletkę, charmsy, okrągły wisiorek, również z możliwością przypięcia zawieszek, kolczyki i pierścionek.

Tworząc jubileuszowe wzory projektanci Pandory szukali sposobu na połączenie klasycznego splotu wężykowego z nowoczesnym podejściem do biżuterii. Nowe elementy, nie tylko dopełniają kolekcję Pandora Icons, ale równocześnie wprowadzają świeży design.

“Nowa biżuteria Pandora Icons to połączenie przykuwającej wzrok estetyki, wysokich standardów wykonania i nowoczesnych technik produkcyjnych,” mówią dyrektorzy kreatywni Pandory, A. Filippo Ficarelli i Francesco Terzo. „Jesteśmy dumni z wdrożonych w tej odsłonie kolekcji funkcji i konstrukcji, w tym stylowego i bezpiecznego zapięcia na bransoletkach. Mamy także nadzieję, że zestawienie surowości metali z kontrastującą, ozdobną oprawą pavé będzie przyciągać uwagę innych.”

Materiał PartneraMateriał Partnera Pandora

W mediach społecznościowych marki i na stronie www.pandora.net można zobaczyć, jak Pandora świętuje 20-lecie bransoletki Pandora Moments. Zapraszamy.

O FIRMIE PANDORA

Pandora projektuje, produkuje i sprzedaje nowoczesną, wykonaną z wysokiej jakości materiałów biżuterię w przystępnych cenach. Biżuteria Pandora sprzedawana jest w ponad 100 krajach, w około 7 400 punktach sprzedaży, w tym ponad 2 700 markowych salonach Pandory. Założona w 1982 roku, z siedzibą w Kopenhadze, w Danii, Pandora zatrudnia około 28 000 osób na całym świecie, produkując biżuterię w dwóch certyfikowanych przez LEED zakładach w Tajlandii przy użyciu srebra i złota z recyklingu. Marka planuje być firmą o neutralnym bilansie emisji związków węgla od 2025 roku, dołączając tym samym do inicjatywy Science Based Targets. Pandora notowana jest na kopenhaskiej giełdzie NASDAQ. W 2019 roku całkowity dochód firmy wyniósł 21,9 miliardów DKK (około 2,9 miliardów EUR).

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.