Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu


To już globalny trend. Marki odzieżowe i akcesoryjne swoje kampanie reklamowe wykorzystują nie w celach czysto autopromocyjnych, ale po to, by skłaniać odbiorców do przemyśleń. Czy to nad feminizmem, ciałopozytywnością, ekologią czy jak w tym przypadku nad wewnętrznym światem emocji i wartości.

Buty Kazar, 469 złButy Kazar, 469 zł materiały prasowe

Hasła z nowej kampanii Kazar nie mają nic wspólnego z nowymi trendami z wybiegów. Z filmów promujących kolekcję nie dowiecie się nic o cenach, najmodniejszych modelach ani kolorach na wiosnę-lato 2019. Twórcy nie chcą inspirować, co nosić, ale skłaniać do myślenia.

„Czym jest miłość?” – tak dokładnie brzmi pytanie stawiane przez twórców kampanii. Odpowiedzi padają cztery, zupełnie różne. Każdy z bohaterów opowiada inną historię miłosną. Jest tu odrzucony Maciek, który chociaż na powodzenie, nie może narzekać, pokochał bez wzajemności. Marzena, młoda singielka, dojrzała i spełniona. Też nikogo nie ma, ale dobrze się z tym czuje. Są też Luiza i Tomek – dojrzali, na stałe związani i zakochani w sobie po uszy, choć zupełnie różni. Jest też Arek, mąż i ojciec, który o tej ojcowskiej, nie zawsze łatwej miłości opowiada jako o uczuciu pełnym sprzeczności, słodko-słonym.

Kampania Kazar 'What is love'Kampania Kazar 'What is love' materiały prasowe

 

Te filmy to tylko wstęp, inspiracja. Kampania zachęca każdego odbiorcę, żeby odpowiedź odnalazł sam i sformułował własną definicję miłości. Bo widzowie, chociaż w tej kampanii nie uczestniczą wprost, to niejako przez artystyczną konstrukcję filmów wchodzą w świat ich bohaterów. Umożliwiają to bliskie kadry i intymne gesty. Gesty pokazane tak, że widz może się poczuć z bohaterami po prostu związany. Zachęcony ich szczerością, żeby się otworzyć. Kampania ma prowokować też do działania. Pod jej wpływem może wyznają komuś uczucie, może zmierzą się ze swoimi problemami, może po prostu docenią więzi, które łączą ich z bliskimi. „Miłość nie jest ważna tylko jednostkowo, ważny jest też jej aspekt społeczny” – komentuje prezes Kazar Group Artur Kazienko. I za ten społeczny, pozytywny i prosty przekaz kampanię Kazar należy po prostu docenić. 

Kampania Kazar 'What is Love'Kampania Kazar 'What is Love' materiały prasowe

Pełni refleksji odbiorcy nie muszą trzymać ich dla siebie. Marka przygotowała specjalny konkurs. Żeby wziąć w nim udział, wystarczy polubić Kazar na Instagramie albo Facebooku, w komentarzu oznaczyć ukochaną osobę i odpowiedzieć na konkursowe pytanie: „A czym dla ciebie jest miłość?”. Dla autorów trzech najciekawszych odpowiedzi przygotowano nagrody – trzy podwójne zestawy kart podarunkowych o łącznej wartości 6000 zł, 4000 zł i 2000 zł na zakupy w Kazar. Czasu jest niewiele, do 26 kwietnia.

Gdzie w tym wszystkim nowe produkty? Gdzieś są, ale na pierwszy rzut oka pozostają niewidoczne. To nie one są tu najważniejsze, chociaż gdy już każdy odrobi zadanie domowe i odpowie na pytanie, czym dla niego jest miłość, kolekcji też warto się przyjrzeć.

Buty KazarButy Kazar materiały prasowe

Kilka modeli z nowej linii nawiązuje delikatnie do kampanii. Bo z czym kojarzą się sneakersy z wyhaftowanym sercem i pytaniem: „Can we dance?”? jeśli nie z nieśmiałym początkiem uczucia? Wśród propozycji dla kobiet są też buty na szpilce, w sam raz na randkę, romantyczne baleriny wiązane satynową wstążką na kostce, pastelowe torebki o łagodnych, obłych liniach, lejące apaszki. Wygodne półbuty z miękkiej skóry i klasyczne paski można po prostu pokochać, związać się z nimi na dłużej. To one, bardzo proste, ale misternie wykonane i dopieszczone w detalach nadają ton całej kolekcji. Podobnie jak zegarki, ponadczasowe i eleganckie. Takie jak cała wiosenno-letnia kolekcja.

Torebka KazarTorebka Kazar materiały prasowe

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.