Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

W obliczu trudnego wyzwania pojawia się strach przed nieznanym, który nakłania do wycofania się, ucieczki. Zostajemy w swojej strefie komfortu, ale po jakimś czasie okazuje się, że nasze życie stoi w miejscu, a kariera się nie rozwija. Zaczynamy żałować i zastanawiać się, co by było, gdybyśmy wtedy pochwaliły się tym kontrowersyjnym pomysłem lub zgłosiły się do tamtego wymagającego projektu. - Strach jest głównym czynnikiem paraliżującym nasz rozwój. Odwaga jest aktem świadomego wyboru, decyzją o pokonaniu własnego strachu i opuszczeniu swojej strefy komfortu. Właśnie do tego chcemy zainspirować kobiety. Pomóc im wypracować wewnętrzną, emocjonalną odwagę do podejmowania decyzji, które z pozoru są trudne, ale przynoszą zdecydowanie bardziej obfite owoce – mówi Katarzyna Wierzbowska, prezeska Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

30 października SPK już po raz 15. zorganizuje konferencję Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Tym razem pod hasłem „Be bold”, zgodnie z którym uczestniczki będą rozmawiać o odwadze w biznesie i życiu prywatnym. - Jest to cecha, którą da się wypracować, a mając odpowiednią motywację, możemy sięgać wyżej – mówi Dorota Czekaj, wiceprezeska SPK.

Bez kompleksów i bez lęku

Organizatorki otworzą wydarzenie  o godzinie 9. Pierwsze wystąpienie, Bogusławy Jarzębowskiej, doradczyni w projekcie Google Internetowe Rewolucje, dotyczyć będzie rozwijania biznesu bez kompleksów, w skali globalnej. Następnie Eliza Kruczkowska, koordynatorka rządowego programu Start in Poland, a zarazem dyrektorka ds. rozwoju innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju, opowie o kompetencjach przyszłości. Po niej wystąpi Piotr Voelkel, założyciel Grupy Kapitałowej Vox i Uniwersytetu SWPS, który zastanowi się, co sprawia, że mamy odwagę, by zmieniać świat, albo wybieramy życie w lęku.

Po przerwie zaplanowano panel dyskusyjny „Odważ się mądrze zmieniać otaczającą cię rzeczywistość”, moderowany przez Annę Korzeniewską z Social Impact Alliance for CEE i Aleksandrę Karasińską z redakcji „Forbesa”. Następnie Marcin Biernatowski z Citi Handlowego rozważy, czy jesteśmy gotowi na cyberświat, a Magda Urban, założycielka Urban Legend i Sugarfree, wyjaśni, dlaczego warto robić biznes zgodny z własnymi przekonaniami. Z kolei Julita Rudolf z Ringier Axel Springer Polska zamierza motywować do odwagi chodzenia swoimi drogami i pogodzenia się z faktem, że każda zmiana okupiona jest jakąś stratą. Następnie Olga Grygier-Siddons, prezeska PwC w Europie Środkowo-Wschodniej, postara się przekonać słuchaczki, że nigdy nie będą w pełni gotowe na zmianę, dlatego w pewnym momencie muszą się po prostu na nią odważyć.

Odważna decyzja to punkt zwrotny

Nowością tegorocznej konferencji będzie panel dyskusyjny „Be bold”, moderowany przez Grzegorza Nawrockiego. Wezmą w nim udział m.in.: bizneswoman Nina Kowalewska-Motlik, menedżerka kultury Ewa Bogusz-Moore i Natalia Bożek, wiceprezeska Citi Handlowego.

Konferencję zamknie sesja w duchu storytellingu „Be The Change”, podczas której o punktach zwrotnych w swoim życiu opowiedzą skrzypaczka Patrycja Piekutowska, żeglarka Joanna Pajkowska oraz Agnieszka Kosik, szefowa polskiego Facebooka.

Głównym organizatorem konferencji jest Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, a współorganizatorem stołeczny ratusz. Wydarzenie odbędzie się w Centrum Konferencyjnym POLIN w Warszawie. Bilety dostępne są pod adresem evenea.pl/event/xvkonferencjaspk.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.