Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Elektryczna przyszłość już teraz

Avenger to pierwszy w pełni elektryczny model marki Jeep. Kompaktowy samochód sportowo-użytkowy (B-SUV) został zaprojektowany specjalnie z myślą o potrzebach klientów z Europy i, co ciekawe, będzie produkowany w Tychach.

Wydajny napęd o zerowej emisji spalin to jeden z wielu wyróżników modelu Jeep Avenger. Unikalne wzornictwo, bogate wyposażenie z dziedziny multimediów i bezpieczeństwa, przestronność i wymiary, które pozwalają swobodnie manewrować po wąskich uliczkach – to kolejne zalety elektrycznego SUV-a.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Chociaż Avenger to auto na wskroś nowoczesne, czerpie garściami z tradycji marki Jeep. Ma zapewnić kierowcy poczucie wolności i być dzielnym towarzyszem podczas pozamiejskich przygód. Idealna propozycja dla osób aktywnych? Jak najbardziej.

400 kilometrów na jednym ładowaniu

Jeep Avenger został wyposażony w elektryczny, 400-voltowy układ napędowy nowej generacji. Moc 156 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 260 Nm zapewniają świetną dynamikę i elastyczność. Co istotne, w stosunku do aut z tradycyjnymi silnikami spalinowymi elektryczny samochód rozwija moc płynniej, a wysoki moment obrotowy jest dostępny niemal od razu po naciśnięciu pedału przyspieszenia.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Przetestowany na dystansie niemal 2 milionów kilometrów akumulator o pojemności 54 kWh cechuje się wysoką gęstością energii i doskonałym stosunkiem energii nominalnej do użytkowej. Jak to przekłada się na codzienną eksploatację?

Avenger po naładowaniu „do pełna" może w cyklu mieszanym (miasto plus trasa) pokonać nawet do 400 km. Jeśli będziemy jeździć wyłącznie po mieście, zasięg elektrycznego SUV-a może wzrosnąć nawet do 550 km. Co ważne, pomiary zostały wykonane w tzw. cyklu WLTP, który pokazuje rzeczywiste, a nie laboratoryjne zużycie energii w trakcie jazdy.  Biorąc pod uwagę to, że Europejczycy pokonują średnio ok. 30 km dziennie, po jednym ładowaniu do 100% można jeździć przez wiele dni.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Co w sytuacji, gdy prądu zacznie brakować? Po podłączeniu do stacji szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW zaledwie po 3 minutach Jeep Avenger będzie miał dość energii, żeby pokonać 30 km. Już 24 minuty wystarczą natomiast, żeby podładować akumulator z 20 do 80%. Podczas korzystania z wallboxa lub stacji na prąd zmienny 11 kW akumulator naładuje się od 0 do 100% w 5,5 godziny. Avengera można zatem podłączyć na noc, a rano będzie miał znowu zapas prądu na wiele dni użytkowania.

100% elektryczny, 100% Jeep

Nowoczesny napęd elektryczny kompaktowego SUV-a świetnie sprawdza się w mieście, a duży zasięg pozwala cieszyć się swobodą podczas jazdy w trasie. Avenger nie byłby prawdziwym Jeepem, gdyby nie można było nim zjechać z utartych szlaków, a co za tym idzie – pokryć stylowego nadwozia warstwą kurzu i błota.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Dzięki krótkim zwisom nadwozia, dużym, 18-calowym felgom oraz nowoczesnym systemom nowy Jeep Avenger ma znakomite parametry terenowe. Kąt natarcia 20°, rampowy 20° i zejścia 32° to czołowe wyniki w segmencie, a prześwit wynoszący 200 mm to najlepszy rezultat w klasie. Poza tym auto może pokonać nie tylko terenowe wzniesienia. Niestraszne mu będą też typowo miejskie przeszkody, które bywają zmorą – wysokie krawężniki i strome progi zwalniające.

Warto jednocześnie zaznaczyć, że nawet kierowca z niewielkim doświadczeniem może cieszyć się jazdą w terenie. Jeep Avenger jest bowiem wyposażony w systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control). Do wyboru są ustawienia napędu dopasowane do jazdy w błocie, po piasku i po śniegu. Kierowca może też skorzystać z trybów „Normal" (zapewnia komfort na co dzień) oraz „Eco" (zwiększa zasięg).

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Styl i funkcjonalność

Avenger to nowoczesna interpretacja wzornictwa typowego dla Jeepa. Z przodu wzrok przyciągają charakterystyczny, 7-szczelinowy grill oraz dwupoziomowe reflektory nawiązujące do klasycznego Cherokee XJ z lat 80. XX w. Szerokie błotniki to symbol solidności. Równocześnie słupek „C" nadaje nadwoziu lekkości – dach w tylnej części sprawia wrażenie, jakby unosił się nad karoserią. Tylne lampy oraz elementy wystroju wnętrza z motywem litery „X" są inspirowane militarnymi kanistrami na paliwo znanymi z kultowego Willysa z lat 40. XX w.

Ponadto, jeśli można mówić o tym, że design jest funkcjonalny, to tak właśnie jest w tym modelu. Reflektory są bowiem osłonięte i umieszczone wysoko. Dolne panele z powlekanego tworzywa sztucznego chronią newralgiczne obszary nadwozia. Nawet po zarysowaniu ich kolor pozostanie ten sam, a uszkodzenia nie będą widoczne.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Jeep Avenger ma tylko 408 cm długości i jest krótszy od modelu Renegade o 16 cm. Jeep Avenger to jeden z bardziej przestronnych samochodów w swoim segmencie. To zasługa m.in. wysokiego nadwozia, a także umieszczenia akumulatora pod przednim i tylnym siedzeniem oraz tunelem środkowym.

Avenger ma bagażnik o pojemności 380 l, co jest jednym z najlepszych wyników w segmencie. Próg załadunku znajduje się na wysokości 720 mm, a to bez wątpienia ułatwia pakowanie. Pokrywę bagażnika można otworzyć bez użycia rąk. Ponadto żadne inne auto w klasie nie ma tak pojemnych schowków. Łączna dodatkowa przestrzeń przewozowa w kabinie to aż 34 l (przy średniej 15 l w segmencie). Butelka o pojemności 1,5 l, samochodowa wyprawka dla dzieci, dodatkowe wyposażenie sportowe – Jeep Avenger jest jak elastyczny plecak turystyczny.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Komfort i bezpieczeństwo

Nowy Avenger to samochód premium w kompaktowym wydaniu. Elektryczny SUV ma topowy system multimedialny Uconnect. Jest wyposażony w 10,25-calowy ekran połączony z cyfrowym panelem wskaźników, który dostępny jest w dwóch wariantach (7 i 10,25 cala).

Kierowca może zdecydować, które informacje są dla niego najważniejsze. Na ekranie za kierownicą mogą być wyświetlane np. dane o stanie naładowania akumulatora czy aktualnym zasięgu pojazdu. System multimedialny ma wbudowaną nawigację TomTom z funkcją rozpoznawania głosu. Ponadto zapewnia kompatybilność z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay. Smartfona można ładować bezprzewodowo. Wyposażenie z zakresu komfortu to m.in. regulowane elektrycznie skórzane fotele z funkcją masażu, oświetlenie ambientowe (8 kolorów do wyboru) czy otwierany szklany dach.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Auto ma rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo związane z technologią jazdy autonomicznej poziomu 2: tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control) z systemem centrowania toru jazdy (Lane Centering) oraz system wspomagający jazdę w korku (Traffic Jam Assist). Do tego dochodzą systemy: rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), wykrywania zmęczenia kierowcy (Drowsy Driver Alert), monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitoring) czy utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist). Parkowanie ułatwiają czujniki parkowania 360° z systemem Active Park Assist oraz tylna kamera z kątem widzenia do 180° i widokiem „z lotu ptaka". Stwierdzenie „czego chcieć więcej" samo nasuwa się tutaj na myśl.

Jeep Avenger to nowy rozdział w historii kultowego producenta i model, który wyznacza wiele standardów w segmencie B-SUV. Wydajny napęd elektryczny, duży zasięg, małe wymiary, a przy tym duża przestronność, a do tego możliwość zjazdu z ubitej drogi – stylowy Jeep Avenger woła do kierowcy „pora na przygodę".

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.