Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Mieć czy wynajmować – co wolą Polacy?

Chęć posiadania na własność w polskim społeczeństwie jest widoczna od kilku dekad. Dla przykładu – według danych Eurostatu w 2019 roku aż 84,2 proc. Polaków żyło we własnym mieszkaniu. Podejście to mocno zakorzeniło się w naszej mentalności na początku lat 90. ubiegłego wieku, gdy nikt nie miał nic na własność, a w końcu zaczęto odchodzić od dobra wspólnego na rzecz własnościowego.

Polacy stali się właścicielami domów, mieszkań czy gruntów, co zaczęło być postrzegane nie tylko w kategorii prestiżu, ale przede wszystkim bezpieczeństwa. Przekonanie to utrwaliło się w kolejnym pokoleniu, które było wychowywane w duchu chęci posiadania – zarówno mieszkań, jak i innych dóbr, w tym sprzętów elektronicznych czy samochodów.

Choć model ten jest silnie zakorzeniony w naszej kulturze, w ostatnich latach zachowania konsumentów zaczęły się jednak zmieniać – a zmiany te są widoczne już wśród przedstawicieli pokolenia Y, czyli tak zwanych milenialsów, którzy urodzili się między 1980 a 1995 rokiem. Jak wskazuje badanie „The Sharing Economy", którego wyniki zostały opublikowane przez PricewaterhouseCoopers, około 33 proc. osób z pokolenia Y od posiadania przedmiotów na własność woli model usługowy. Taka tendencja widoczna jest także w kraju nad Wisłą – już 25 proc. Polaków ma podpisaną co najmniej jedną umowę na dostawę usług subskrypcyjnych, a kolejne 5 proc. bierze taką opcję pod uwagę.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

#nieposiadam samochodu – zmiany w branży motoryzacyjnej

Postępujące zmiany w podejściu do kwestii posiadania idealnie wpisują się w konwencję #nieposiadam – trendu, który zakłada, że lepiej żyć tu i teraz, a dobra materialne należy wypożyczać, zamiast kupować na własność. Ewolucja w myśleniu i zachowaniu konsumentów nie omija branży motoryzacyjnej, gdzie długoterminowy wynajem samochodu staje się coraz popularniejszą alternatywą dla zakupu bądź leasingu pojazdu.

Możliwość długoterminowego wynajmu auta przedostała się jednak do świadomości głównie młodszego pokolenia. Ogółem o takim modelu usługowym słyszało około 20% Polaków, ale wśród przedstawicieli wspomnianych wyżej milenialsów – nawet 75%. Mimo to warto podkreślić, że osoby z pokolenia Y nie tylko wiedzą o możliwości długoterminowego wynajmu samochodu, ale przede wszystkim są taką opcją realnie zainteresowane.

Samochód na abonament od Qarson

Jedną z firm, które proponują wynajem samochodów w ramach abonamentu, jest Qarson. To firma z polskim kapitałem, ale powstała we Francji, gdzie od lat jest liderem rynku najmu długoterminowego. W 2019 właściciel marki Damian Ciesielczyk podjął decyzję o wejściu na rodzimy rynek i przygotowaniu oferty odpowiadającej jego bieżącym potrzebom, ściśle powiązanych chociażby z dynamiczną sytuacją gospodarczą.

Oferta długoterminowego wynajmu aut została stworzona przez Qarson tak, by osoba zainteresowana usługą mogła w prosty sposób wybrać pojazd najlepiej odpowiadający jej oczekiwaniom. Osoby chcące nabyć auto mają więc do wyboru nie tylko zakup lub leasing pojazdu, ale też możliwość jego wynajmu – na rok w ramach opłaty abonamentowej.

Kluczową, a zarazem innowacyjną zmianą jest w tym przypadku sama usługa abonamentu – taka jak przy korzystaniu z usług telekomunikacyjnych, pakietów medycznych czy serwisów streamingowych. W cenie abonamentu zawarto większość opłat związanych z posiadaniem auta, w tym cenę za jego użytkowanie, ubezpieczenie, serwis, naprawę i liczne usługi dodatkowe – po stronie klienta pozostają wyłącznie koszty tankowania. Co bardzo ważne, wysokość abonamentu pozostaje bez zmian w trakcie trwania umowy, a to pozwala na zaplanowanie wydatków związanych z korzystaniem z pojazdu z dużym wyprzedzeniem.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Dlaczego warto wybrać wynajem długoterminowy od Qarson?

Choć sama idea wynajmu długoterminowego ma szereg plusów, warto również wskazać dodatkowe zalety wyróżniające ofertę Qarson, to między innymi:

  • łatwy proces wynajmu – konieczne do dopełnienia formalności zostały ograniczone do minimum, dzięki czemu procedura jest prosta i przebiega bardzo sprawnie;
  • możliwość wynajmu samochodu online – wszystkie czynności związane z wynajmem auta można wykonać bez wychodzenia z domu, począwszy od wyboru pojazdu, kończąc na zawarciu umowy;
  • kompleksowe usługi – w ofercie Qarson znajdują się samochody wyłącznie należące do firmy. Ponadto marka oferuje własne usługi, dzięki czemu może zachować jakość na każdym etapie trwania współpracy;
  • dedykowany opiekun – wszyscy klienci Qarson mają dedykowanego doradcę handlowego, który jest nieocenionym wsparciem przy dokonywaniu wyboru i realizacji wynajmu;
  • wysoka jakość obsługi – aż 80% klientów Qarson decyduje się na przedłużenie umowy wynajmu na kolejny rok;
  • przejrzysta procedura zwrotu pojazdu – odsetek i wartość ewentualnych napraw przy zwrotach pojazdów są bardzo niskie.

Qarson oferuje innowacyjną, elastyczną usługę, która odpowiada na zmieniające się potrzeby klientów. Nie muszą oni inwestować oszczędzanych latami pieniędzy w zakup auta – w ramach stałej opłaty abonamentowej przez rok mogą korzystać z fabrycznie nowego pojazdu, płacąc wyłącznie za jego użytkowanie przez wskazany okres, a nie za całą wartość samochodu.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Qarson partnerem akcji #nieposiadam

Firma Qarson została partnerem akcji #nieposiadam, ponieważ jest głęboko przekonana, że chęć korzystania z nowego samochodu nie musi być równoznaczna z koniecznością jego zakupu. Z tego powodu marka stworzyła kompleksową, elastyczną ofertę długoterminowego wynajmu aut, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców.

W ten sposób mogą oni spełnić marzenia o nowym samochodzie, a jednocześnie korzystać z bogatego pakietu usług dodatkowych w ramach stałego abonamentu, który co do zasady nie różni się od opłat subskrypcyjnych za telefon, pakiet medyczny czy dostęp do serwisu z filmami i serialami.

Coraz więcej osób stara się żyć w myśl konwencji #nieposiadam – zamiast zbierać dobra materialne, kolekcjonują przeżycia i wspomnienia. Możliwość długoterminowego wynajmu samochodu doskonale wpisuje się w tę koncepcję, pozwalając cieszyć się nie tylko zupełnie nowym autem, ale dzięki dopasowaniu oferty do aktualnych potrzeb i możliwości – również wolnością i elastycznością.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.