Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Rodzicielstwo to ciekawa podróż między tradycją a nowoczesnością. Babcine rady przeplatają się z najnowszymi badaniami na temat wychowania dziecka, żywienia, kąpieli czy pielęgnacji.  Wiemy już bardzo dużo o tym, jak pielęgnować wrażliwą, bo nawet 5 razy cieńszą niż u dorosłego, skórę dziecka. Zatem co to znaczy dobry skład produktów kosmetycznych i chemii gospodarczej dla dzieci?

Po pierwsze – hypoalergiczność

Badania konsumenckie* wyraźnie wskazują, że jedną z podstawowych deklaracji pożądanych w produktach do stosowania od pierwszych dni życia jest hypoalergiczność. Słusznie jest ona kojarzona ze zwiększoną delikatnością pielęgnacji. Ta cecha zachowuje silne znaczenie także w kosmetykach dla starszych dzieci, tych powyżej pierwszego roku życia. Zważywszy na to, jak wiele dzieci ma dzisiaj skórę wrażliwą czy alergiczną, warto szukać marek, które o hypoalergiczność receptur dbają na przestrzeni całego swojego portfolio, niezależnie czy mówimy o proszkach do prania czy szamponach. Taką marka jest Bobini. Nie ważne, czy sięgniemy po linię Baby od pierwszych dni życia, Kids do codziennej pielęgnacji powyżej pierwszego roku życia, czy też po linię Fun z elementami zabawy przeznaczoną także do kąpieli dla starszych dzieci – niemal cała marka może pochwalić się hypoalergicznymi formułami produktów, o czym przypomina informacja na etykietach.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Po drugie – skład

Przede wszystkim powinniśmy czytać i porównywać składy produktów. Wybijającą się informacją jest ta o wysokiej zawartości surowców pochodzenia naturalnego. W przypadku marki Bobini to nawet 98% takich składników.

Coraz więcej rodziców szuka produktów wegańskich, czyli takich, które w składzie nie zwierają komponentów pochodzenia zwierzęcego. Wpisuje się to w jeden z najsilniejszych eko-trendów dzisiejszych czasów, tj. powrotu do natury, życia zgodnie z jej rytmem i z szacunku do wszystkich żywych organizmów.

Po trzecie – eko-opakowania

Wydawałoby się, że w dobie ciągłego mówienia o zalewającej nas fali plastiku, opakowania nadające się do recyklingu są już codziennością. I słusznie – tylko tak się wydaje. Butelki w całości nadające się do dalszego przetwarzania, etykiety czy folie z perforacją, które łatwo usunąć przed wyrzuceniem opakowania to gest marki Bobini w kierunku czystego środowiska dla naszych dzieci w przyszłości.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Po czwarte – zabawa!

Kąpiel to także zabawa, np. snucie wspólnych opowieści. Wspaniałą inspiracją mogą być tu historie, które na swoich opakowaniach z linii Kids opowiada marka Bobini. Na co dzień mogą to być przygody dzieciaków i ich pieska – od niedawna bohatera marki. To nie tylko zwierzak, ale przede wszystkim przyjaciel, towarzysz i opiekun. A od święta, w weekend, kiedy jest więcej czasu na pluskanie wśród wysokiej, pachnącej owocami piany o zabawę w kąpieli pomogą zadbać kolorowi bohaterowie z linii Fun. Warto też zajrzeć na tylne etykiety każdej z linii, gdzie ukryte są ciekawostki – dla tych małych i dużych.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Po piąte – wiarygodny producent

Firmy coraz częściej komunikują nie tylko aspekty funkcjonalne produktów, ale też budują ich wiarygodność, wprowadzając systemy jakości weryfikowane przez jednostki zewnętrzne. Dlaczego to jest ważne? Zapewnienie kontroli jakości od momentu wyboru dostawcy składników, poprzez ich przyjęcie do produkcji, po cały proces przygotowania gotowego szamponu czy mydełka to pewność, że finalnie otrzymujemy dokładnie to, co jest opisane na etykiecie produktu. Warto szukać na stronach producentów informacji o certyfikatach, audytach instytucji krajowych i zagranicznych, by finalnie wybrać producenta, który przekonująco i transparentnie jest w stanie opowiedzieć o jakości produktu i produkcji – tak jak robi to grupa kapitałowa Global Cosmed, do której należy m.in. marka Bobini.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

*Badania jakościowe dotyczące szerokiego podejścia do kategorii kosmetyków do pielęgnacji dzieci przeprowadzone w 2020 roku na zlecenie Global Cosmed Group S.A.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.