Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Różnica na przestrzeni ostatnich 4 lat w posiadaniu wykupionej subskrypcji wynosi 20%. Jeszcze w 2017 r. dostęp zadeklarowało 40% badanych. Dzisiaj jest już ich ponad 60% (wg. bluemedia.pl)

Niebagatelne znaczenie, miała tutaj pandemia, z którą przyszło nam się mierzyć i która zrewidowała potrzeby konsumenckie, jak również zmieniła ich nawyki.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Za co najbardziej kochamy abonamentowy model korzystania z usług, zarówno internetowych, jak i nieinternetowych? Bo nie zapominajmy, że oprócz filmów czy muzyki, korzystamy z usług medycznych, diet pudełkowych, siłowni i dóbr luksusowych typu: samochody klasy premium, biżuteria, zegarki czy kreacje na wielkie wyjście.

1. Przede wszystkim za wygodę

Dostępność do tego, co potrzebujemy czy chcemy, zawsze i wszędzie, jest bezcenna. Po miesiącach pandemii szczególnie to doceniamy. Subskrypcja w tym ujęciu daje wolność, której tak wszyscy potrzebujemy. Wystarczy kilka kliknięć i samochód załatwiony, abonament przedłużony, posiłki na cały miesiąc czy biżuteria na wielkie wyjście zamówiona pod wskazany adres. Żyjemy szybko, szczególnie w dużych miastach, dlatego takie wygodne rozwiązania, są nam na rękę. Poza tym aglomeracje się rozrastają, wiele osób przenosi się z miasta na obrzeża, a wyjazd po potrzebne rzeczy robi się wycieczką. I chociaż od czasu do czasu jest to ogromna przyjemność, niemniej czas, który musimy poświęcić na takie wycieczki kilka razy w tygodniu, wolelibyśmy wykorzystać inaczej.  Zaoszczędzony czas chcemy przeznaczać na rodzinę, spacer, hobby czy odpoczynek, dlatego właśnie wybieramy korzystanie z abonamentu.

2. Oszczędność czasu i kosztów

Miesięczny koszt jest o wiele mniejszy niż jednorazowy zakup. Oczywiście w przypadku BIZUMANII sprawa wygląda nieco inaczej, bo za półroczny czy roczny abonament płacisz z góry, ale porównując cenę całego pakietu z zakupem 1 - 2 sztuk biżuterii, tej samej jakości, gołym okiem widać, że subskrypcja bije model zakupowy na głowę. Cena całego pakietu to ten sam lub nawet niższy koszt, niż cena 1 sztuki biżuterii z tej samej półki cenowej, a w pakiecie masz możliwość wypożyczenia kilku sztuk!
To samo z dostępem do filmów, miesięczna opłata za abonament jest niższa niż 1 bilet do kina w weekend.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

3. Dostęp do produktów czy usług z wyższej półki

Ponieważ nie musisz kupować, możesz korzystać z dóbr lepszych czy wręcz luksusowych. Skok jakościowy jest spory, a z nim zadowolenie z życia i korzystania z tego produktu czy usługi rośnie. Korzyści są widoczne i jest to o tyle ważne, że dotyczą obu stron. Już nie musisz się zastanawiać czy wydatek się opłaci.

4. Większy wybór rodzi świadomy wybór

Dostęp do dużej ilości produktów czy usług powoduje, że początkowo próbujesz "wszystkiego po trochu". Ale z czasem wybierasz już tylko to, co chcesz i lubisz. Wybór staje się bardziej świadomy, bo jest przemyślany. Zaspokojenie konsumenckich potrzeb następuje po prostu szybciej, stąd prędzej zaczynasz selekcjonować to, co Cię tak naprawdę interesuje.

5. Subskrypcje są less waste

Jeżeli nie kupujesz książek, samochodów, biżuterii na własność, a je wypożyczasz, korzystasz z nich i wymieniasz, to ma to globalne znaczenie.
Subskrypcje, abonamenty nie zmieniły faktu, że korzystamy z dóbr, ale zmieniły sposób, w jaki z nich korzystamy. Więc nadal korzystasz z tego, co lubisz, jednak bez gromadzenia, ograniczając tym samym zakup produktów.
Zgodnie z myślą "kupuj mniej, wybieraj mądrzej" Vivienne Westwood, to jest taki mały krok, ale w kierunku większej zmiany.

Fot. Anna Krzywiak PhotographyFot. Anna Krzywiak Photography 

Warto podkreślić, że współdzielenie, wypożyczanie w abonamencie, dzielenie się bazuje na wzajemnym zaufaniu, że obie strony dbają o mienie z największą starannością. Sharing economy, to znowu nie tylko sąsiedzkie przysługi, lecz w tej chwili ogromna sieć usług, z których możesz korzystać, gdy nie czujesz potrzeby kupowania, od tych podstawowych do luksusowych, od jednorazowego korzystania po kilku miesięczne czy roczne subskrypcje na produkty i rozmaite usługi. Takie jak w internetowej wypożyczalni biżuterii bizumania.pl.

Oczywiście od czasu do czasu warto sprawdzić, czy faktycznie korzystasz z wykupionej subskrypcji. Jeśli nie, trzeba ją zakończyć. Zrobić miejsce na nowe. Bo może już nie oglądasz filmów, ale chętniej posłuchasz audiobook’a w drodze do pracy? Albo nie masz ochoty na wizyty na siłowni, ale bardziej rozświetli Ci dzień nowa biżuteria co 2 tygodnie? I naprawdę nie ma nic w tym złego, że zmieniasz subskrypcje, z których korzystasz. Dzięki temu zaspokajasz swoje potrzeby, które w danym momencie są Ci potrzebne, są ważne, są dla Ciebie idealnym rozwiązaniem.

Fot. Anna Krzywiak Photography

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.