To właśnie z tego powodu firma PepsiCo, wiodący producent żywności i napojów, stworzyła niezwykle innowacyjne i przyjazne dla użytkownika rozwiązanie cyfrowe – bezdotykowe, sterowane ludzkimi gestami kioski do zamawiania jedzenia w restauracjach szybkiej obsługi. Pierwsze globalne testy tego przełomowego rozwiązania zostały przeprowadzone w czerwcu b.r. w restauracji KFC we Wrocławiu.

Badanie z 2020 roku[1] wykazało, że ponad połowa ankietowanych osób zmieniła swoje zachowania higieniczne z powodu sytuacji zdrowotnej na świecie. Pomimo znoszenia obostrzeń ryzyko zakażenia wciąż istnieje, dlatego, w dalszym ciągu powinniśmy przestrzegać zasad higieny i ograniczać bezpośredni kontakt do minimum w trosce o własne bezpieczeństwo. Chcąc jednak cieszyć się dotąd znanymi nam aktywnościami w nowej rzeczywistości, oczekujemy nowych rozwiązań, które umożliwią nam bezpieczne interakcje bezdotykowe. Oprócz troski o zdrowie, jako konsumenci wykazujemy także rosnące zapotrzebowanie na technologię ułatwiającą codzienne czynności. Ma być zatem nie tylko bezpiecznie, ale również – wygodnie.

Samoobsługowe kioski cyfrowe są z pewnością rozwiązaniem, które odpowiada na obecne potrzeby konsumentów. Są atrakcyjne, ponieważ korzystanie z nich przede wszystkim przyczynia się do skrócenia czasu obsługi i poprawy ogólnej wydajności procesu. W najbliższych latach doświadczymy szybkiego rozwoju rynku kiosków samoobsługowych, którego wartość może sięgnąć nawet 30,8 mld USD. Już dziś wiemy, że ponad 40% restauracji szybkiej obsługi planuje przeznaczyć więcej środków na ich wdrożenie. Takie podejście jest zbieżne z preferencjami konsumentów, bowiem aż 67% ankietowanych planuje korzystać z kiosków podczas składania zamówień – powiedziała Mia Sorgi, Director of Digital Product and Experience, Europe w PepsiCo.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

PepsiCo odpowiada na te trendy podejmując współpracę z partnerami z obszaru handlu, designu i technologii, a efektem wspólnych działań jest pierwsza w swoim rodzaju aplikacja umożliwiająca sterowanie i wybór z menu restauracji w kiosku samoobsługowym za pomocą ludzkich gestów. Na kiosku zainstalowana jest kamera 3D śledząca gesty użytkownika, co pozwala sterować wyświetlanymi na ekranie informacjami bez konieczności dotykania ekranu. Takie rozwiązanie zapewnia wyjątkowe doświadczenie użytkowe, a dzięki innowacyjnej technologii klienci składają zamówienia w sposób bezkontaktowy, wyłącznie poruszając rękami.

Testy wśród konsumentów pozwoliły nam zdobyć cenne spostrzeżenia, które pomogą w dalszym doskonaleniu tej super-nowoczesnej i przyjaznej dla użytkownika technologii. Lepiej rozumiemy, w jaki sposób konsumenci korzystają z urządzenia i jak na nie reagują. Cieszymy się przede wszystkim z pozytywnego odbioru i tego, że higiena i wygoda wymienione zostały jako dwa główne powody pozytywnych doświadczeń konsumenckich – powiedziała Mia Sorgi.

Dziewięciodniowe testy w restauracji KFC we Wrocławiu zakończyły się pozytywną oceną innowacyjnej technologii. 85% konsumentów zadeklarowało chęć ponownego skorzystania z kiosku w przyszłości, a 80% potwierdziło pozytywne doświadczenia z urządzeniem. Kiosk jest łatwy w obsłudze, intuicyjny, szybko działający i przede wszystkim bezpieczny według 70% ankietowanych, a większość użytkowników była w stanie zrealizować zamówienie w czasie 40 sekund. Klienci, którzy skorzystali z kiosku bezdotykowego i poświęcili czas na nauczenie się jego obsługi, uznali to za lepsze rozwiązanie niż kioski wyposażone w ekran dotykowy. Zdecydowana większość stwierdziła, że to właściwy kierunek działania w obecnej sytuacji sanitarnej, zapewniając wyższy poziom higieny użytkowania.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Ze względu na pozytywny odbiór testowanego urządzenia, można spodziewać się, że bezdotykowe rozwiązania staną się niedługo naszą codziennością. Partnerzy bowiem zamierzają wykorzystać zdobyte we Wrocławiu doświadczenia, aby ocenić sposób wykorzystania technologii sterowania gestem do tworzenia przyjaznych i funkcjonalnych doświadczeń użytkowych. Rozważane są ponadto kolejne pilotaże, które jeszcze lepiej opowiedzą o oczekiwaniach konsumentów.

[1] https://www.prnewswire.co.uk/news-releases/survey-finds-that-77-percent-of-people-are-concerned-about-the-coronavirus-outbreak-and-50-percent-have-changed-hygiene-behaviours-804154176.html