Tymczasem, tylko niewielu z nas byłoby skłonnych do podjęcia takiego kroku w trosce o planetę – pokazują to wyniki najnowszego badania „Zmiana klimatu a produkcja żywności – badanie świadomości mieszkańców Polski" przeprowadzonego przez Upfield. Upfield to roślinny producent m.in. marek Flora, Flora ProActiv, Rama, Kasia, Planta, Violife i Altis.

Wyniki badania „Zmiana klimatu a produkcja żywności – badanie świadomości mieszkańców Polski" przeprowadzonego przez Upfield w czerwcu 2021 roku[¹] pokazały m.in., jak odżywiają się Polacy. Zgodnie z odpowiedziami respondentów, aż 73% mieszkańców Polski jada „standardowo" – tzn. zarówno produkty pochodzenia zwierzęcego, jak i roślinnego. 22% ogranicza produkty pochodzenia zwierzęcego, wprowadzając do swojego jadłospisu więcej produktów roślinnych – będąc na diecie fleksitariańskiej. 3% respondentów to natomiast wegetarianie, którzy zadeklarowali, że w ich diecie nie ma mięsa, a 1% to weganie, którzy jadają wyłącznie produkty pochodzenia roślinnego.

Polacy nie chcą rezygnować z mięsa i nabiału dla dobra planety

Choć niemal wszyscy respondenci badania Upfield wskazali, że stan środowiska to dla nich kwestia istotna (99%), to jednak osoby, które zadeklarowały, że na co dzień jadają „standardowo", rzadko byłyby skłonne do zrezygnowania z jedzenia mięsa i nabiału w celu przeciwdziałania zmianie klimatu.

Według deklaracji, aż 65% osób będących na standardowej diecie nie chciałoby zrezygnować z jedzenia mięsa i nabiału z myślą o planecie. Tylko co czwarta osoba odżywiająca się „standardowo" zadeklarowała, że mogłaby zrezygnować z mięsa i nabiału w celu przeciwdziałania zmianie klimatu (25%).

„Wyniki badania pokazują, że mieszkańcy Polski nie łączą problemu zmiany klimatu z wyborami dokonywanymi podczas zakupów w sklepie. To duża strata, ponieważ wybierając częściej żywność opartą na składnikach roślinnych zamiast mięsa i nabiału, w łatwy sposób można przysłużyć się naszej planecie. Warto uzupełniać swoją dietę o produkty roślinne – dla zdrowia, a także klimatu" – mówi Sebastian Tołwiński, Regionalny Dyrektor ds. PR Upfield.

Roślinne portfolio Upfield

Portfolio Upfield obejmuje m.in. roślinne margaryny przeznaczone są do smarowania pieczywa – marki Flora, Flora ProActiv, Rama, do pieczenia – warianty kostki do pieczenia Kasia, wegańskie alternatywy dla serów marki Violife, wegańskie alternatywy dla śmietany Planta oraz grecką oliwę z oliwek Altis.

„Trend kuchni roślinnej rozwija się na całym świecie, także w Polsce – a konsumenci coraz częściej sięgają po roślinne alternatywy dla produktów zwierzęcych, ze względu na zdrowie oraz coraz częściej – troskę o klimat. Zmieniając swoją dietę sięgajmy po dobrej jakości produkty. Do takich należą warianty oferowane przez Upfield – są to m.in. produkty do smarowania pieczywa i pieczenia, wegańskie alternatywy dla serów czy śmietanek" – mówi Robert Kopacz, szef kuchni Upfield.

[1] Badanie "Zmiana klimatu a produkcja żywności - badanie świadomości mieszkańców Polski" przeprowadzone na zlecenie firmy Upfield Polska na reprezentatywnej grupie 1000 mieszkańców Polski w czerwcu 2021 r.