Ludzkość i natura nigdy nie powinny być postrzegane jako dwa osobne byty. Możemy wciąż zgłębiać co oznacza być człowiekiem i jednocześnie chronić środowisko. W kontekście mody, postawa ta sprowadza się do odpowiedzialnej konsumpcji. To właśnie ona jest motywem przewodnim kolekcji Levi’s® w sezonie jesień zima 2021, którego najlepszym uosobieniem jest idea „Buy Better, Wear Longer."

Podczas gdy w trakcie minionych kilku sezonów byliśmy skupieni na naturze i byciu na zewnątrz, w nadchodzącym sezonie zagłębimy się bardziej w zagadnienie zrównoważonego rozwoju, aby chronić naturę znajdującą się wokół nas. Nowa kolekcja od marki Levi’s® to celebracja natury, zarówno pod względem stylu, jak i sposobu w jaki produkowana jest odzież. Jest to także kolekcja, która skupia się na człowieku i na tym, co znaczy nim być. Dlatego też Levi’s® stawia na indywidualność i kreatywność oraz wskazuje korzyści jakie możemy czerpać z natury, przy jej jednoczesnym poszanowaniu i byciu za nią odpowiedzialnymi. Ideą kolekcji Human Nature jest przede wszystkim optymizm i miłość do rzemiosła. Jak zawsze w przypadku Levi’s®, chodzi o to, aby wyglądać stylowo cokolwiek robimy, bez względu na to czy jesteśmy akurat w pracy, w szkole, na imprezie czy gdy spędzamy czas w domu.

Materiał prasowy (Levi's)Materiał prasowy (Levi's) 

W linii damskiej, w nadchodzącym sezonie chodzi o łączenie różnych wysokości w nowej współczesnej wersji klasycznego stylu lat 70. Tak jest, lata 70. powracają, ale nie same - wtórują im nawiązania do lat 90., a jak tego było mało, wszystko zostało okraszone dozą współczesnego stylu ulicznego. Najlepszym tego przykładem jest wprowadzenie nowej linii ‘70s High Family. Zainspirowana naszymi archiwami Levi’s® Orange Tab, linia Levi’s® ‘70s High obejmuje spodnie z super wysokim stanem i rozporkiem na zamek, czyli modele takie jak ‘70s High Flare, ‘70s High Slim Straight i ‘70s High Micro Mini. Wszystkie modele zostały wykonane z denimu bez streczu z materiałem TENCEL™ oraz z denimu z organicznej bawełny ze streczem. Każdy model można nosić z obuwiem sportowym, do butów za kostkę czy w zestawieniu z marynarką i kobiecym topem, aby uzyskać wyrafinowany styl.

Materiał prasowy (Levi's)Materiał prasowy (Levi's) 

Chcąc wejść jeszcze głębiej w estetykę inspirowaną latami 70. nawiązującą do stereotypowego „nerd style", stworzyliśmy Levi’s® Math Club czyli krój, o którym wszyscy marzyli w liceum. To spodnie i jeansy z super wysokim stanem i rozporkiem na zamek z luźną retro nogawką rozkloszowaną od kolana do kostki. Sylwetka w tym modelu jest bardziej dopasowana u góry i luźniejsza w okolicy bioder i ud niż jeansy w modelu slim i skinny z poprzednich sezonów.

Ważnym elementem tego sezonu będą także kobiece topy z bufiastymi rękawami, kwiecistymi printami, z gniecionych i zwiewnych tkanin, które idealnie podkreślają bardziej swobodne detale denimu. Wprowadziliśmy nowy model Prairie Trucker Jacket, czyli superkobiecą kurtkę o kroju baskinki z szerokim gniecionym kołnierzem. Ten nowy model kurtki to przykład estetyki wyluzowanej kobiecości i idealne zrównoważenie słodkiego kobiecego stylu i korzeni marki wywodzących się z odzieży roboczej. Kołnierz kurtki można odczepić, a materiał wykorzystany do jej stworzenia to miękki TENCEL™, co nadaje jej dodatkowo uniwersalności.

BUY BETTER WEAR LONGER

W tym sezonie, kontynuujemy nasze starania, aby wprowadzać bardziej zrównoważone praktyki produkcyjne: poprzez prowadzenie ambitnych akcji dotyczących klimatu i wody oraz inwestowanie w materiały i technologie takie jak Cottonized Hemp i Organic Cotton, wprowadzenie produkcji opartej na Water<Less®, marka Levi’s® działa, aby zredukować własne oddziaływanie na zasoby naturalne i pomaga zmieniać przemysł odzieżowy na bardziej przyjazny naszej Planecie. W rzeczywistości, aby podać choć jeden przykład, 76% wszystkich produktów Levi Strauss & Co. i 70% wszystkich dolnych części garderoby Levi’s® i kurtek Trucker Jacket jest produkowane przy użyciu naszej autorskiej technologii Water<Less® opartej na serii technik wykończeniowych i wskazówek dotyczących ponownego używania wody, które do tej pory oszczędziły ponad 4 miliardy litrów wody i dzięki nim ponownie wykorzystano prawie 10 miliardów litrów wody od momentu ich wprowadzenia. Takie innowacje pozostały dostępne dla innych firm, aby swobodnie można było z nich korzystać i zachęcać innych przedstawicieli przemysłu do adaptowania autorskich i innowacyjnych praktyk oszczędzających wodę.

Materiał prasowy (Levi's)Materiał prasowy (Levi's) 

Produkty Levi’s® zostały zaprojektowane, aby były trwałe i służyły jak najdłużej. Kupuj, noś i kochaj rzeczy Levi’s® przez wiele lat. Jeśli jakakolwiek para jeansów Levi’s® lub kurtka Trucker będą wymagały naprawy, możesz przynieść je do punktu Levi’s® Tailor Shop, gdzie będą zszyte, załatane lub nawet przekształcone w nowy ciuch.

Bez względu na to czy chcesz już na zawsze zatrzymać swoją ulubioną parę jeansów Levi’s® czy dać im drugie życie przekazując je komuś innemu, Levi’s® pomaga swoim klientom redukować odpady i wydłużać życie należącego do nich denimu. "Poczujesz różnicę, gdy masz jeansy, które przeszły z tobą wszystko lub gdy pójdziesz na zakupy do second handu. Para spodni Levi’s® służy ci długo, przez co dłużej zachowuje swoją wartość," mówi Paul Dillinger, Vice President of Product Innovation. "Inwestując w jakość i projektując z myślą o zachowaniu wartości, dążymy do tego, aby zaoferować naszym klientom zarówno fizyczną jak i emocjonalną trwałość."

Zdajemy sobie sprawę z tego, że produkcja mody i oraz jej konsumpcja osiągnęły w ostatnich latach bardzo wysoki poziom - w latach 2000-2020 podwoiła się globalna konsumpcja odzieży. Mamy w naszych szafach więcej ciuchów, a każdą rzecz nosimy mniej razy. Zbyt szybko wyrzucamy ciuchy, zatrzymujemy je prawie o połowę krócej niż 15 lat temu. Dlatego właśnie nawołujemy: „Buy Better, Wear Longer" zdając sobie jednocześnie sprawę, że my sami również mamy pracę do wykonania.