19 kwietnia wystartowała nowa globalna kampania marki Levi’s® — „Buy Better, Wear Longer”, która ma na celu obudzenie w naszej świadomości odpowiedzialności za wypływ konsumpcjonizmu i produkcji odzieży na środowisko. 

 

Początek maja to w Levi’s® bardzo intensywny czas - marka rozpoczęła szereg lokalnych działań skupionych na pobudzaniu ekologicznej świadomości swoich klientek i klientów. Globalna kampania reklamowa, w której wzięły udział inspirujące osoby, którym nie są obojętne losy Ziemi: Jaden Smith, Xiye Bastida, Melati Wijsen, Xiuhtezcatl,

Emma Chamberlain oraz Marcus Rashford odznaczony Orderem Imperium Brytyjskiego, łączy w sobie długotrwałe zobowiązanie marki Levi’s® do odpowiedzialnego tworzenia jakościowych produktów z pasją grupy młodych ludzi, aktywistów i aktywistek działających na rzecz przyszłości naszej planety. 

Statystycznie w Polsce, zaledwie:

  • 57% ubrań, które mamy w szafach nosimy regularnie
  • 17% trzymamy na specjalne okazje
  • 14% nosimy rzadko lub w ogóle
  • 5% z nich ma jeszcze metkę
  • 7% to nietrafiony prezent

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Buy Better. Wear Longer

Źródło: Czy ekologia jest w modzie? Raport o odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonej modzie w Polsce, Accenture, 2020.

Nie ma planety B - hasło, które na dobre weszło do słownika osób, którym nie jest obojętny los Ziemi, stało się punktem wyjścia do scenariusza dwuminutowego filmu utrzymanego w konwencji dokumentu przyrodniczego, którego narratorką jest Krystyna Czubówna - polska dziennikarka, prezenterka programów informacyjnych oraz niemalże kultowa lektorka filmów przyrodniczych i audycji radiowych, której właściwie nikomu nie trzeba przedstawiać. W wideo czerpiącym inspirację z techniki filmowej found footage wykorzystano różnorodne, niekiedy zabawne a czasem przerażające, ujęcia natury łącząc je w plastyczny sposób ze zdjęciami, które powstały w studio i w plenerze w Warszawie. 

Materiał prasowyMateriał prasowy 

Wideo „Nie ma planety B. Czytała Krystyna Czubówna” to również odzwierciedlenie podejmowanych przez markę Levi’s® kroków mających na celu wprowadzenie bardziej zrównoważonych praktyk w zakresie produkcji. Dzięki nieszablonowym rozwiązaniom dotyczącym zmniej szenia negatywnego wpływu na klimat, mniejszego zużycia wody, inwestowanie w materiały i technologie takie jak Cottonized Hemp i Organic Cotton czy skalowanie procesów Water<Less®, marka Levi’s® pracuje nad tym, aby zredukować zużycie zasobów naturalnych i sprawić, aby przemysł odzieżowy stał się bardziej przyjazny dla naszej planety.

Średni cykl życia ubrania to 3 lata. Czy wiesz, że pranie ubrań, odpowiada za 23% śladu wodnego w całym cyklu życia produktu? 

Wash less. Wash cold. Hang dry.

Źródło: The fashion industry is the second largest polluter in the world, Sustain your Style, 2017. 

Już 12 maja, w największych polskich miastach - Warszawie, Krakowie, Katowicach i Trójmieście rusza kampania plakatowa mająca na celu zwrócenie uwagi na problem nieświadomej konsumpcji odzieży oraz naszych przyzwyczajeń, jak również uświadomienie i zaciekawienie tematem wpływu branży odzieżowej na środowisko naturalne. Plakaty zostały wydrukowane na ekologicznym papierze pochodzącym w 100% z makulatury, zaś klej użyty do ich naklejenia, nie zawiera szkodliwych dla zdrowia i środowiska naturalnego związków chemicznych. 10 plakatów zawierających hasła i infografiki dedykowanych całej akcji zaprojektowała Martyna Wędzicka-Obuchowicz, jedna z czołowych polskich graficzek. Globalnie, 1/3 mikroplastiku w środowisku naturalnym pochodzi z prania materiałów syntetycznych. 

Wybierz z nami odpowiedzialne materiały organiczne. 

Źródło: The impact of textile production and waste on the environment, European Parliament, 2021. 

Od początku maja do warszawskich salonów sprzedaży marki Levi’s® można również przynosić zużyte ubrania. W 8 salonach marki: w Elektrowni Powiśle, w Galerii Mokotów, w Arkadii, w Złotych Tarasach, w Atrium Promenada, w Galerii Młociny, Galerii Północnej oraz w Jankach, pojawiły się kontenery na zużyte ubrania, które marka zobowiązała się poddać upcyclingowi - nadając im nowe życie podczas weekendowych warsztatów, które odbędą się w Ultramaszynie na warszawskiej Woli. W warsztatach wezmą udział klienci i klientki oraz przyjaciele i przyjaciółki marki. Niespodzianką czekającą na wszystkie osoby, które przyniosą do salonów marki ubrania są nasiona od Łąk Kwietnych, nano-łączka, którą można samodzielnie zasiać na balkonie i cieszyć się kwiecistą łąką w swoim domu przez całe lato. Aby wziąć udział w warsztatach należy śledzić Instagram marki - @levis_polska lub profil na Facebook, to tam pojawiać się będą wszystkie szczegóły dot. akcji. 

Globalnie, mniej niż 1% ubrań jest poddawanych recyklingowi. 

Repair, reimagine, recycle w sklepach z usługą Levi’s® Tailor Shop

Zródło: The impact of textile production and waste on the environment, European Parliament, 2021. 

Zbieranie ubrań do recycylingu i współpraca z Łąkami Kwietnymi to nie jedyna aktywacja w salonach sprzedaży marki. W dniach od 17 do 22 maja za każdy zakup powyżej 50 zł dokonany w sklepach stacjonarnych Levi’s® marka wraz z Fundacją Las Na Zawsze posadzi 1m2 drzew. Im więcej metrów kwadratowych, tym większy las i większe profity dla nas i naszej planety. Po zakończeniu akcji na profilu marki na Instagramie i Facebooku @levis_poland poinformuje, ile m2 lasu Levi’s® zostanie jesienią zasadzone w wybranej przez Fundację lokalizacji. Dodatkowo, marka zorganizuje również konkurs na nazwę lasu Levi’s®. Posadźmy razem las Levi’s® i zróbmy prezent naszej planecie i sobie.

Materiał prasowyMateriał prasowy 

132 899 par zużytych dżinsów zostało przekształconych w izolację budynków, dzięki współpracy marki Levi’s® z programem Blue Jeans Go Green, oszczędzając tym samym 66 ton odpadów na wysypiskach.

Jako część lokalnej aktywacji Levi’s® został również partnerem odcinka Zielonego Podcastu, którego prowadzącym jest Krzysztof Rzyman, dziennikarz, wydawca i aktywista proekologiczny oraz właściciel kawiarni STOR, która od kilku lat wprowadza z powodzeniem politykę zero- i less-waste. Jaka jest przyszłość mody według redaktora Rzymana? Kupować mniej, ale rzeczy bardziej trwałych, reperować, odsprzedawać i dążyć do obiegu zamkniętego. Gościem odcinka jest Rafał Reif, ekspert branży mody oraz szef działu mody i handlu w firmie doradczej Accenture. 

Link do odcinka: https://open.spotify.com/episode/1qQpe4maAC1meEaaxBLx9e

Czy wiesz, że jeśli założysz ubranie tylko 5 razy zamiast 50, jego ślad węglowy związany z produkcją wzrośnie o 400%?

Źródło: The fashion industry is the second largest polluter in the world, Sustain your Style, 2017. 

W zeszły weekend, 8 i 9 maja w Elektrowni Powiśle odbyły się targi VINTAGE i święto mody z drugiej ręki - Vintage Shopping Days. Na stoiskach znaleźć można było ubrania, dodatki, biżuterię, design, winyle oraz książki. Wszystko starannie wyselekcjonowane przez wystawców. Partnerem wydarzenia była marka Levi’s®, która w swojej strefie oraz w salonie zaprezentowała customy jeansów i kurtek stworzone specjalnie na tę okazję przez Jackoba Buczyńskiego i Kas Kryst. 

Materiał prasowyMateriał prasowy 

„Buy better, wear longer” to hasło, które miejmy nadzieję, na długo pozostanie w świadomości kupujących. W Levi’s® każdego dnia pracuje się nad tym by spowolnić, a w dalszej perspektywie zatrzymać proces degradacji środowiska, zmienić wektor myślenia i produkować odpowiedzialniej. Bo wybierając świadomie możemy szkodzić mniej. Znacznie mniej.

Materiał prasowy
Materiał prasowy  

O Krystynie Czubównie

Krystyna Czubówna, polska dziennikarka, prezenterkaprogramów informacyjnych oraz lektorka filmów przyrodniczych i audycji radiowych. Pracę dziennikarki rozpoczynała w radiu. Od 1991, przez wiele lat, współpracowała z nadawaną w TVP2 Panoramą. Była wówczas jedną z najbardziej popularnych polskich prezenterek. Otrzymała czterokrotnie nagrodę Telekamer w kategorii „Informacje" (1998, 1999, 2000 i 2001) oraz Złotą Telekamerę. Jest również lektorką wielu filmów dokumentalnych, głównie przyrodniczych.  

O marce Levi’s® 

Marka Levi’s® stanowi uosobienie klasycznego i swobodnego amerykańskiego stylu. Od czasu ich wynalezienia przez Levi Straussa w 1873 roku, dżinsy Levi’s® stały się najbardziej rozpoznawalnymi, a jednocześnie najczęściej kopiowanymi spodniami na świecie. Dziś marka Levi’s® dalej rozwija swojego niepohamowanego pionierskiego i innowacyjnego ducha, który jest niespotykany w branży odzieżowej. Nasz wybór odzieży denimowej i akcesoriów, dostępny w ponad 110 krajach, pozwala ludziom na całym świecie wyrazić ich osobisty styl. Aby uzyskać więcej informacji na temat marki Levi’s® jej produktów i salonów sprzedaży, odwiedź nasz profil www.facebook.com/levis.poland. Informacje na temat Levi Strauss & Co. znajdziesz na stronie www.levistrauss.com.