Ruszyła kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjnej „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje”, realizowanej przez Związek Polskie Mięso. Tym razem odbędzie się pod hasłem „Pewne jest jedno – polskie mięso. Najlepsze w kuchniach świata”. Jej głównym celem jest promocja polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego poprzez popularyzację wiedzy o ich walorach odżywczych oraz obalenie mitów, które narosły wokół polskiego sektora mięsnego. Ekspertem kampanii ponownie została prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka (SGGW), a rolę ambasadorów akcji powierzono kucharzom znanym z polskiej edycji Masterchefa – Oli Nguyen i Matteo Brunetti.

Ocenia się, że w 2019 roku statystyczny Polak zjadł 27,5 kg drobiu i około 40 kg wieprzowiny. Są to najpopularniejsze gatunki mięs nie tylko nad Wisłą, ale również na całym świecie. Dlaczego mięso drobiowe i wieprzowina na stałe wpisały się w jadłospis Polaków? Duża w tym zasługa naszej tradycyjnej kuchni, która chętnie sięga po potrawy przyrządzone na ich podstawie. Samo sformułowanie niedzielny obiad kojarzy nam się z rosołem przyrządzonym na bazie drobiu oraz ze schabowym podanym razem z dodatkami. Z punktu widzenia racjonalnej diety i utrzymywania swojego organizmu w dobrej formie, spożycie mięsa przynosi nam same zalety. Jest ono bowiem bardzo ważnym i wartościowym składnikiem, stanowiącym przede wszystkim bogate źródło białka zwierzęcego o wysokiej wartości biologicznej, które jest nie do zastąpienia w przypadku stosowania diety roślinnej. Mięso dostarcza nam również wielu ważnych składników odżywczych, jak żelazo, cynk czy szereg witamin. Są one niezbędne do codziennego funkcjonowania naszego organizmu.

Nasza kampania ma zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat walorów mięsa drobiowego oraz wieprzowego poprzez obalanie mitów, które towarzyszą mięsu już od dłuższego czasu. Szczególnie, że polskie mięso bez wątpienia posiada najwyższą jakość. Produkcja żywca drobiowego w ostatnich dziesięciu latach zwiększyła się trzykrotnie. Jesteśmy pierwszym producentem mięsa drobiowego w Europie i czwartym eksporterem mięsa drobiowego na świecie, po Brazylii, USA i Holandii – mówi Witold Choiński, Prezes Zarządu Związku Polskie Mięso. – Dlatego zdecydowaliśmy się kontynuować kampanię „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje”, której nadrzędnym celem jest edukowanie konsumentów o walorach odżywczych i ważnej roli mięsa w codziennej diecie. Systematyczna wieloletnia praca hodowlana nad trzodą chlewną przyniosła doskonałe efekty w postaci zwiększenia mięsności i zmniejszenia ich otłuszczenia. Najnowsze wyniki badań wskazują, że współczesna wieprzowina zawiera mało tłuszczu, mniej cholesterolu, jest mniej kaloryczna i jest cennym źródłem dobrze przyswajalnego żelaza.

Wybór ambasadorów kampanii – Oli Nguyen i Matteo Brunetti – był nie przypadkowy – tegoroczna edycja akcji pokazać ma, że polskie mięso jest najlepsze nie tylko do przygotowywania tradycyjnych polskich potraw, ale z powodzeniem wykorzystywane jest w kuchniach zagranicznych. Coraz częściej bowiem eksperymentujemy, stajemy się otwarci na nowe smaki i sami chcemy próbować swoich sił przyrządzając potrawy z czterech stron świata. A najważniejszym składnikiem wielu z nich jest drób i wieprzowina, w których produkcji jesteśmy liderem. W ramach kampanii „Pewne jest jedno – polskie mięso. Najlepsze w kuchniach świata” przeprowadzonych zostanie szereg działań w prasie, Internecie i telewizji. Dodatkowo zorganizowany zostanie szereg spotkań, w tym sześć imprez plenerowych w okresie wiosennym. Cała akcja potrwa do 31 maja 2021 r. Kampania została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego

O Związku Polskie Mięso
Związek Polskie Mięso
to organizacja branżowa reprezentująca interesy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów, działających w branży mięsnej oraz współpracujących z nią w zakresie ich działalności wytwórczej, handlowej i/lub usługowej, w szczególności wobec organów państwowych. Członek European Livestock and Meat Trades Union.