Federica po ukończeniu wydziału prawa na Uniwersytecie w Modenie dołączyła do rodzinnej grupy holdingowej, gdzie badała obszary sprzedaży i marketingu. To było odważne i strategiczne posunięcie, które wkrótce zaowocowało rozwojem umiejętności zarządczych i przedsiębiorczych. Dziś mocno wierzy w to, że innowacja oznacza właśnie odwagę w tworzeniu popytu na nowy produkt, zwłaszcza produkt wysokiej jakości.

Sama Federica Minozzi o swojej codziennej pracy w tak zwanej „męskiej branży” mówi: Dzisiaj bycie kobietą w bardzo silnej, męskiej branży bardzo wiele dla mnie znaczy. Mam świetną załogę, której nie mogłabym zrozumieć i zarządzać nią, gdyby nie emocje i uczucia. My kobiety mamy wrodzoną i wyuczoną zdolność do rozumienia uczuć i emocji innych. Ale kiedy zaczynałam swoją pracę zawodową, niełatwo było mi wejść w ten rynek, był trudny, rządził się twardymi prawami. Zrozumiałam jednak, że nie można być dobrym managerem, jeśli nie zrozumiesz ludzi, którzy z Tobą i dla Ciebie pracują. Dziś bycie kobietą i umiejętność wyrażania siebie z bezpośredni i szczery sposób pomaga mi w codziennej pracy i byciu lepszym managerem.

materiały prasowe Maxflizmateriały prasowe Maxfliz 

Marki Porcelaingres i Granitifiandre pokazują, że można być innowacyjnym, będąc jednocześnie wiernym tradycyjnym wartościom, w których się wychowaliśmy. Na pierwszym miejscu stawiają na innowacyjność i badania. Na drugim – na kreatywność i design, który jest dla nich niezwykle ważny. Stawiają też na trwałość i chcą, aby każdy wyprodukowany przez nie produkt pomagał środowisku. Kto tworzy Porcelaingres i Granitifiandre? Nie tylko maszyny i zaawansowany park technologiczny, ale przede wszystkim zatrudnieni tu kobiety i mężczyźni, którzy codziennie pracują na dobre imię i wizerunek firmy, której są ważną częścią.

materiały prasowe Maxflizmateriały prasowe Maxfliz 

Jestem bardzo ciekawa, co przyniesie przyszłość. Pracujemy dwutorowo w dwóch różnych kierunkach. Przede wszystkim tworzymy nowe rynki i popyt na nowe produkty – płytki, które nie są tradycyjnie podłogami lub ścianami. Zachęcamy do śledzenia naszych nowości w sklepach i salonach partnerskich – jak Maxfliz. Drugim ciekawym kierunkiem jest internacjonalizacja firmy. Nie chcemy wypuścić z rąk żadnej szansy na pojawienie się w kraju, który dynamicznie się rozwija i szuka swojego miejsca we współczesnym designie. Dziś najsilniej rozwijającymi się miejscami na mapie świata jest Afryka i Korea Południowa – tworzymy tam to bardzo obiecujące i mocne projekty - mówi Federica.

materiały prasowe Maxflizmateriały prasowe Maxfliz 

Kobieca siła i społeczna odpowiedzialność

Federica Minozzi wraz ze swoim ojcem Romano utworzyli pod koniec 2019 Iris Ceramica Group Foundation. Wśród najważniejszych partnerstw przyjętych przez Fundację w 2020 r., na specjalne życzenie dr Federiki, która popiera stowarzyszenie ActionAid na rzecz ochrony praw kobiet i wszystkich praw człowieka w przekonaniu, że edukacja, wiedza i szkolenie są narzędziami do walki z przemocą na tle płciowym i wykluczeniem społecznym oraz do potwierdzania praw, wolności i autonomii.

materiały prasowe Maxflizmateriały prasowe Maxfliz 

Nasza Fundacja wspiera w szczególności projekt ActionAid We Go2, który ma na celu wspieranie niezależności ekonomicznej i integracji kobiet w miejscu pracy, jako wyjście z sytuacji przemocy domowej, wzmacniając ich indywidualne umiejętności i systemy ochrony terytorialnej, poprzez promowanie dobrych praktyk i tworzenie sieci współpracy - mówi Federica. - Celem projektu jest zwiększenie szans na znalezienie pracy dla 100 kobiet, które uciekły przed przemocą, doskonalenie ich umiejętności, utworzenie sieci 8 ośrodków walki z przemocą we Włoszech.

materiały prasowe Maxflizmateriały prasowe Maxfliz