Zmiany klimatu mają wpływ na wszystkie części świata. W Europie Północnej klimat staje się coraz bardziej wilgotny, a zimą wzrasta ryzyko wystąpienia powodzi. Kraje basenu Morza Śródziemnego oraz Europy Południowej i Środkowej są natomiast coraz bardziej narażone na susze i pożary lasów. Zmiany postępują tak szybko, że wiele gatunków roślin i zwierząt nie jest w stanie się do nich przystosować. Szacuje się, że jeśli średnia temperatura na świecie w dalszym ciągu będzie rosnąć w sposób niekontrolowany, niektórym gatunkom roślin i zwierząt będzie grozić wyginięcie. Ale zmiany klimatu pozostają nie bez wpływu także na zdrowie ludzi. Już teraz w niektórych regionach odnotowuje się wzrost zgonów spowodowanych falami upałów, a także zmiany w występowaniu niektórych chorób przenoszonych przez wodę i pasożyty.

Kampania EspritKampania Esprit materiały prasowe

Lekcja dla każdego z nas

O tym, że czas zadbać o środowisko, by zahamować jego degradację, mówi się od lat, każdy ma tu lekcje do odrobienia. Badania pokazują, że świadomość Polaków w zakresie ekologii rośnie. Według ostatnich badań już 60 proc. z nas deklaruje, że segreguje śmieci, 50 proc. często korzysta z toreb wielokrotnego użytku, a 43 proc. unika produktów jednorazowych. Zaczynamy też zwracać uwagę na to, co nosimy. Jak wynika z badania KPMG „Rynek mody w Polsce”, ponad 8 proc. osób, kierując się wyborem odzieży i obuwia, zwraca uwagę na odpowiedzialność społeczną producenta. To nadal niewiele, ale pokazuje, że i ten sektor zaczyna odgrywać znaczącą rolę.

Kampania EspritKampania Esprit materiały prasowe

Esprit już od dawna dostrzega konieczność podejmowania działań przyjaznych środowisku, dużą uwagę kładąc przede wszystkim na materiały, z których wykonywane są ubrania. Marka chce do 2021 roku w 100 proc. korzystać z bawełny organicznej. Dlaczego ma to znaczenie? W ostatnich latach coraz więcej mówi się o dotkliwych skutkach produkowania bawełny. To tkanina trudna w uprawie. Wymaga stosowania ogromnej ilości chemii rolnej i wody. Pomimo że uprawa bawełny zajmuje 2 proc.  areału uprawnego na świecie, roślina ta jest odpowiedzialna za ponad 16 proc.  światowego zużycia środków owadobójczych. Marka Esprit już kilka lat temu zwróciła się w stronę bawełny ekologicznej. Do jej produkcji nie stosuje się środków chemicznych ani nawozów sztucznych. Esprit chce za dwa lata w pełni korzystać tylko z takiej bawełny. Stara się także, by większość nowo powstałych produktów nadawała się do recyklingu lub wielokrotnego użytku.

Kampania EspritKampania Esprit materiały prasowe

By uczcić Paradę Równości

Ale ochrona środowiska to nie jedyne działania, jakie podejmuje ESPRIT w zakresie społecznej odpowiedzialności. Marka w najnowszej letniej kolekcji zwraca uwagę na problem środowisk LGBTQ (lesbijek, gejów, osób biseksualnych oraz querr - nieheteroseksualnych i/lub niecispłciowych). Zamieszki w Stonewall w 1969 roku w Nowym Jorku rozpoczęły globalny ruch społeczności LGBTQ na rzecz równych praw i przeciw dyskryminacji. To, co zaczęło się jako protest na rzecz równości płci, przekształciło się w niesamowitą paradę różnorodności, wolności, seksualności i równości w nadchodzących latach. Do dziś, zwłaszcza w świetle tegorocznej 50. rocznicy, Ruch Pride jest jedną z najważniejszych i największych platform do rozmawiania o dyskryminacji, przemocy i marginalizacji społeczności LGBTQ. Ludzie na całym świecie uczestniczą w ruchu każdego roku, aby wyrazić swój głos i pokazać solidarność - ponieważ tylko razem możemy wpływać na zmiany w społeczeństwie bardziej otwartym na przyszłość. Sporo jest do zrobienia. Aż 72 kraje uznają związki osób tej samej płci za przestępstwa, jedna czwarta ludności świata uważa, że bycie LGBTQ powinno być przestępstwem, a młodzi dorośli LGBTQ o 120 proc. częściej stają się bezdomni niż młodzież heteroseksualna.

Kampania EspritKampania Esprit materiały prasowe

Na pomoc młodzieży

W ramach świętowania Parady Równości, Esprit połączyło siły z duetem projektantów Craig & Karl, tworząc limitowaną kolekcję, składającą się z ubrań typu unisex. Kolekcja, zainspirowana paskami na tęczowej fladze, na której każdy kolor ma zupełnie inne znaczenie, niesie przesłanie miłości, równości i jedności. W ramach współpracy Esprit wesprze także organizację The Ali Forney Center w Nowym Jorku, sponsorując 12,5 tys. posiłków. Misją tej organizacji jest zapewnienie mieszkań i wsparcia dla młodzieży należącej do społeczności LGBTQ, pomagając jej w rozwoju i przygotowaniu do samodzielnego życia. Kolekcja będzie dostępna końcem maja online na stronie www.esprit.com oraz w wybranych sklepach w 16 krajach europejskich.

Kampania EspritKampania Esprit materiały prasowe

Na czasie

Przesłanie miłośni niesie też weselna kolekcja Esprit. Oprócz stałego rozwijania działań z zakresu społecznej odpowiedzialności, marka cały czas pracuje nad kolekcjami, które podążają za najgorętszymi trendami. W kolekcji weselnej znaleźć można nie tylko białe suknie dla panien młodych, ale i koronkowe kreacje w pastelowych kolorach dla druhen czy jedwabne bluzki i satynowe spódnice, które dodadzą szyku paniom zaproszonym na wesele.

Kampania EspritKampania Esprit materiały prasowe

Esprit zdaje sobie sprawę z tego, że na marka o zasięgu globalnym, ma większą siłę przebicia. To dlatego, skupia się nie tylko na oferowaniu najwyższej jakości ubrań i dodatków, ale stara się podejmować liczne działania, które w pozytywny sposób mogą wpłynąć na otaczającą nas rzeczywistość.