Nowy cykl "Mali konsumenci"

Karolina Domagalska "Obrandowane dzieciństwo"

Szacuje się, że 70 proc. bajek opowiada historie produktów. Jak to się stało, że nie patrzymy na to jak na półgodzinne reklamy zabawek? Może dlatego, że przerywane są blokami klasycznych reklam.

Zostawcie nasze dzieci w spokoju

Z Susan Linn, założycielką Campaign for Commercial Free Childhood, rozmawia Agnieszka Jucewicz

Dzieci mają prawo, żeby dorastać w najbardziej sprzyjających warunkach, a rodzice mają prawo je wychowywać w zgodzie ze swoimi wartościami, bez ingerencji rynku, którym kieruje tylko i wyłącznie zachłanność.

Wolność wilka

Z Adamem Wajrakiem rozmawia Robert Rient

Dla zwierząt ludzkie twarze w lesie to są najbardziej przerażające obrazy. Twarz jest najlepiej widoczna, biała, jasna, z wyraźnie osadzonymi oczami. Idąc do lasu, często ją zasłaniam. Wilki, żubry, sarny, ptaki - wszyscy się boją ludzkiej twarzy.

Pani Charon

Reportaż Bożeny Aksamit

Iza zawsze używa bieli. Uważa, że ziemia ludzi przeraża. Tak samo jak czerń. Dlatego worki do przewozu zmarłych także ma białe. Wszyscy są zadowoleni. Często słyszy: "Jak dobrze, że nie wiezie pani mamy w tej czarnej folii".