Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Avon oddał im także głos w swoich mediach społecznościowych, tak by ich historie zostały usłyszane, a wyjątkowe potrzeby dostrzeżone. O szczegółach kampanii opowiada Agnieszka Isa, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska.

O czym ważnym mówi nowa kampania społeczna Avon #KażdaZNas, która wystartowała w czerwcu?

– Przede wszystkim, że każda kobieta jest wyjątkowa, silna i piękna – bez względu na stan swojego zdrowia. Od zawsze w Avon dbamy o wszystkie dziewczyny, ale w tej akcji szczególnie skupiamy się na tych, które przeszły lub przechodzą chorobę nowotworową. Zwracamy uwagę na ich wyjątkowe, inspirujące historie oraz na siłę i piękno, które drzemie w każdej z nich. Chcemy też pokazać, że odpowiadamy na ich potrzeby z taką samą uwagą, jak na potrzeby innych, zdrowych kobiet. Choroba wcale „nie wykreśla nas" z życia i nas nie definiuje, a każdej kobiecie należy się wyjątkowa troska i pielęgnacja, bez żadnych wyjątków.

W ramach tej kampanii chore kobiety mogły podzielić się swoimi historiami w mediach społecznościowych Avon. Czy taka potrzeba mówienia o chorobie, uzewnętrznienia się jest dla kobiet istotna?

– Myślę, że jest bardzo istotna, bo #KażdaZNas, kobiet, chce, by ją usłyszano i wsłuchano się w jej potrzeby. Historie trzech wspaniałych bohaterek, które wypowiedziały się w naszych mediach społecznościowych, uświadamiają nam, że za tymi wszystkimi statystykami, diagnozami, liczbami stoją prawdziwe kobiety – matki, żony, siostry, partnerki, przyjaciółki. Te osobiste historie i doświadczenia, którymi podzieliły się Sylwia, Marta i Agnieszka, były tak samo potrzebne im, jak i nam.

Avon stworzył również specjalny balsam dbający o delikatną skórę głowy, który powstał we współpracy z osobami doświadczającymi choroby nowotworowej. Jaka misja stoi za tym produktem?

– Ten balsam to coś więcej niż zwykły produkt – jest symbolem tego, że #KażdaZNas ma własne potrzeby i należy jej się wyjątkowa troska. To unikalny produkt do pielęgnacji wyjątkowo wrażliwej skóry głowy, który powstał w oparciu o opinie i doświadczenia osób chorych na nowotwór. Co więcej, ma on też „magiczne" działanie, bo pomaga podwójnie! Za każdy sprzedany balsam przekażemy 1 dodatkowy słoiczek osobom chorym na raka, a cały zysk z jego sprzedaży trafi na konto kampanii Avon Kontra Rak Piersi, dzięki której finansowane są USG piersi dla kobiet w całej Polsce. Dodatkowo w ramach kampanii #KażdaZNas przeznaczymy 10 tys. sztuk tego produktu na rzecz Stowarzyszenia "Amazonki" Warszawa – Centrum oraz Fundacji Rak’n’Roll, skąd trafią one do osób chorych.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera AVON

Jak pani wspomniała, Avon prowadzi kampanię Avon Kontra Rak Piersi, której symbolem jest różowa wstążka. Od ponad 20 lat kładziecie duży nacisk na profilaktykę raka piersi. Jakie działania w ostatnim czasie udało się zrealizować?

– Od 23 lat działamy ze stowarzyszeniem Amazonki Warszawa – Centrum przy kampanii Avon Kontra Rak Piersi, a w tym roku także przy kampanii #KażdaZNas. Naszym wspólnym celem jest troska o kobiety chorujące na raka, a także szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka piersi i dostępu do badań USG. W ramach inicjatywy Avon Kontra Rak Piersi co roku dofinansowujemy badania USG piersi (ponad 13 tys. badań tylko w ciągu ostatnich dwóch lat!). Co więcej, w tym roku wprowadziliśmy do swojej oferty nowe produkty wspierające kampanię: balsam na skórę głowy, ale także wyjątkowe przypinki – symbole solidarności z chorymi oraz doświadczającymi przemocy domowej kobietami. Dochód ze sprzedaży tych produktów jest przekazany właśnie na wsparcie Polek. Ponadto, w październiku 2019 roku razem z fundacją Rak’n’Roll zainicjowaliśmy akcję „Dzień na U", której głównym celem jest zwiększenie świadomości w temacie profilaktyki raka piersi i zachęcenie dziewczyn do regularnych badań. W tym roku planujemy kolejną edycję tego ważnego projektu.

Dlaczego tak ważne jest mówienie o chorobach nowotworowych i ciągłe podnoszenie świadomości kobiet w kwestii profilaktyki raka piersi?

– Niestety świadomość kobiet w kwestii profilaktyki raka piersi, szczególnie wśród młodych Polek, jest wciąż na niskim poziomie. Duża część z nich myśli, że nowotwór ich nie dotyczy, że są za młode, a prawda jest taka, że według danych z Krajowego Rejestru Nowotworów[1] w ciągu roku aż 18 tys. kobiet w różnym wieku otrzymuje diagnozę, która zmienia ich życie. Dlatego tak ważne jest, by regularnie robić badania USG piersi i sprawdzać, czy jest z nimi wszystko w porządku. Dziewczyny, dbajmy o siebie!

[1] Wojciechowska Urszula, Didkowska Joanna. Zachorowania i zgony na nowotwory złośliwe w Polsce. Krajowy Rejestr Nowotworów, Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy. Dostępne na stronie: http://onkologia.org.pl/raporty/ dostęp z dnia 14/06/2021.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.