Tytus Brzozowski. Surrealistyczna Warszawa

mawro, materiały prasowe
Plac Zbawiciela. 2015|75x110cm
Jeden z placów promienistych warszawskiej osi Stanisławowskiej. Miejsce o wyjątkowej atmosferze, zupełnie magiczne. 
Aleje Jerozolimskie. 2015|75x52cm.
Najbardziej spektakularna pierzeja warszawskich kamienic. 
Zamiast dwujezdniowej, wielopasmowej drogi szybkiego ruchu, nieprzeciętej przejściami dla pieszych na długości 1,5 km, praca przedstawia pełen zieleni park.

Plac Zbawiciela. 2015|75x110cm Jeden z placów promienistych warszawskiej osi Stanisławowskiej. Miejsce o wyjątkowej atmosferze, zupełnie magiczne. Aleje Jerozolimskie. 2015|75x52cm. Najbardziej spektakularna pierzeja warszawskich kamienic. Zamiast dwujezdniowej, wielopasmowej drogi szybkiego ruchu, nieprzeciętej przejściami dla pieszych na długości 1,5 km, praca przedstawia pełen zieleni park. (Tytus Brzozowski)

W pracach Tytusa Brzozowskiego dużą rolę odgrywają surrealistyczne elementy - latające fortepiany, wielkie refleksyjne czajniki, porozrzucane w zaskakujących miejscach kostki do gry. Te trochę dziwne, trochę zaskakujące zjawiska świetnie oddają lekko chaotyczny klimat naszych ulic. 9 października odbędzie się wernisaż artysty
1 z 11
Tytus Brzozowski
Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski

9 października o godzinie 19:00 odbędzie się wernisaż prac Tytusa Brzozowskiego w PROM Kultury Saska Kępa (ul. Brukselska 23, 03-973 Warszawa).

W programie wernisażu multimedialna opowieść o warszawskich wątkach w pracach artysty, podczas, której autor zaprezentuje nie tylko swoje prace, ale również zdjęcia, szkice i wszystko co sprawia, że Warszawa jest tak inspirująca.

Na akwareli

Smolna. 2014|75x50cm
Zimowe dachy Śródmieścia Południowego. Na pierwszym planie elegancka zabudowa ulicy Smolnej, dalej charakterystyczne budynki z ulic Foksal, Nowy Świat i Chmielnej. Perspektywę zamyka panorama warszawskich wieżowców.

2 z 11
Tytus Brzozowski
Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski - architekt i akwarelista. Absolwent  Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Studiował i praktykował w Finlandii, gdzie poszukiwał surowego nordyckiego wzornictwa i sztuki.

Opowiada o mieście swoich marzeń - pełnym zdobnych kamienic, wąskich ulic i strzelistych wież. Posługując się elementami architektury i krajobrazu charakterystycznymi dla lokalności Warszawy, tworzy nowe światy, które mimo swej baśniowości ciągle są tutejsze. Szuka nawarstwień historii, zestawia budynki z różnych miejsc i czasów. W pracach Tytusa Brzozowskiego znajdziemy intrygujące, surrealistyczne elementy, poukrywane wątki i zdarzenia.

Na akwareli

Sanktuarium. 2015|75x50cm.

Dwa światy. W głównej roli występuje Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej.

3 z 11
Tytus Brzozowski
Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski jest wielbicielem miasta, który w swoim malarstwie szuka lokalności i tradycji Warszawy. W jego pracach można odszukać dziesiątki małych wątków i historii, latające fortepiany, wielkie refleksyjne czajniki, porozrzucane w zaskakujących miejscach kostki do gry. Te trochę dziwne, trochę zaskakujące zjawiska świetnie oddają lekko chaotyczny klimat naszych ulic. W swoich pracach Tytus Brzozowski często tworzy nowe miejsca za pomocą warszawskich budynków z różnych fragmentów miasta i momentów historii.

Na akwareli

Starówka 03, 05. 2015|75x52cm.

Charakterystyczna mozaika staromiejskich dachów pełnych lukarn, okien i kominów.
W gęstej tkance średniowiecznego układu urbanistycznego dumnie stoją najważniejsze dominanty - kościół św. Marcina, Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej i Archikatedra Warszawska.

4 z 11
Tytus Brzozowski
Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski

W jego pracach poświęconych przeważnie Śródmieściu, można odszukać dziesiątki małych wątków i historyjek, mrowie postaci, gry z perspektywą. Pędzące czerwone tramwaje są tu wykorzystane jako historyczny łącznik - symbol warszawskiej tradycji. Dużą rolę odgrywają surrealistyczne elementy - latające fortepiany, wielkie refleksyjne czajniki, porozrzucane w zaskakujących miejscach kostki do gry. Te trochę dziwne, trochę zaskakujące zjawiska świetnie oddają lekko chaotyczny klimat naszych ulic.

Na akwareli

Archikatedra 1837-1903. 2015|75x50cm.

Jeden z przystanków na trasie częstych przeobrażeń warszawskiej Archikatedry. Tu w swej neogotyckiej wersji, przed zmianami z 1903r.

5 z 11
Tytus Brzozowski
Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski

W akwarelach Tytusa Brzozowskiego można odnaleźć pewien scenariusz opowieści o Warszawie. Wcześniejsze prace pokazują znakomite fragmenty śródmieścia z zaskakującymi surrealistycznymi akcentami. Pokazane są tu ważne place: Unii Lubelskiej i Zbawiciela.

W kolejnych akwarelach pojawiają się nawiązania do historii. Na współczesnym Placu Trzech Krzyży z majaczącą na trzecim planie palmą z ronda de Gaulle'a, widzimy kościół św. Aleksandra sprzed wojny - wielki, monumentalny - prawdziwą dominantę dużego placu.

Na akwareli

Marzenie o warszawskim narożniku. 2013|75x50cm.

Nostalgia za placami promienistymi, XIX-wieczną zabudową, wysokimi ulicami, wielkimi witrynami.

Trzy warszawskie budynki zestawione w nowym układzie. Foksal 11, Aleje Jerozolimskie 47 oraz nieistniejąca już kamienica z narożnika ulic Nowowiejskiej i Śniadeckich.

6 z 11
Tytus Brzozowski
Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski

Kolejnym etapem opowieści Tytusa Brzozowskiego są prace pokazujące budynki z różnych części miasta i momentów historii tworzące nowe miejsca. Praca "Marzenie o warszawskim narożniku" pokazuje dwie zupełnie nowe, spektakularne XIX wieczne ulice utworzone z warszawskich kamienic z Alej Jerozolimskich, ulicy Foksal i Placu Politechniki.

Na akwareli

Plac Zbawiciela. 2015|75x110cm
Jeden z placów promienistych warszawskiej osi Stanisławowskiej. Miejsce o wyjątkowej atmosferze, zupełnie magiczne.

7 z 11
Tytus Brzozowski
Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski

Najdalej posuniętym przetworzeniem miejskiego charakteru Warszawy są akwarele, w których Tytus Brzozowski wybiera tylko pewne cechy lokalnego budownictwa i atmosfery, by stworzyć zupełnie nowe miejsca, które jednak ciągle zachowują atmosferę i klimat Warszawy. Zabiegi takie można odnaleźć np. w pracach "Dachy", czy w inspirowanej piętrzącą zabudową starówki "Brzozowej".

Na akwareli

Francuska - Lipska - Berezyńska. 2015|90x63cm.
Gęsta zabudowa Saskiej Kępy otoczona wszechobecnym starodrzewem. Między domami, za furtkami i żywopłotami dzieją się niespotykane rzeczy.

8 z 11
Tytus Brzozowski
Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski

Więcej o artyście na:

www.facebook.com/tytus.brzozowski

i

t-b.pl

Na akwareli

Starówka 03, 05. 2015|75x52cm.

Charakterystyczna mozaika staromiejskich dachów pełnych lukarn, okien i kominów.
W gęstej tkance średniowiecznego układu urbanistycznego dumnie stoją najważniejsze dominanty - kościół św. Marcina, Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej i Archikatedra Warszawska.

9 z 11
Tytus Brzozowski
Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski

Na akwareli

Miasta - łąki. 2013|75x50cm

Budynki inspirowane warszawskimi kamienicami: Towarzystwem Ubezpieczeń Rosja z ul. Marszałkowskiej,  kamienicą  przy  ul.  Nowy  Świat 2 przy placu Trzech Krzyży. Na pytanie, jak wchodzi się do budynków, nie padła jeszcze jasna odpowiedź.

10 z 11
Tytus Brzozowski
Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski

Na akwareli

Lampiony. 2015|75x52cm

Rozświetlone wieczorne Śródmieście widziane znad Muranowa. Na pierwszym planie świetliki socrealistycznych budynków z kwartału ulic Nowolipki, Zamenhofa, Dzielnej oraz Karmelickiej.

11 z 11
Tytus Brzozowski
Tytus Brzozowski

Tytus Brzozowski

Na akwareli

Aleje Jerozolimskie. 2015|75x52cm.
Najbardziej spektakularna pierzeja warszawskich kamienic.
Zamiast dwujezdniowej, wielopasmowej drogi szybkiego ruchu, nieprzeciętej przejściami dla pieszych na długości 1,5 km, praca przedstawia pełen zieleni park.

Więcej na ten temat: akwarele, tytus brzozowski, warszawa
Przewiń i czytaj dalej Wysokie Obcasy