"Kobieta i pieniądze. 7 kroków edukacji finansowej dla kobiet" [fragmenty książki]

red.

"Kobieta i pieniądze. 7 kroków edukacji finansowej dla kobiet" (mat. prasowe)

Książka dla kobiet, którym pieniądze przeciekają przez palce oraz dla tych, które marzą o czymś więcej niż praca na etat do końca życia
1 z 13
mat. prasowe
mat. prasowe

Okładka

"Kobieta i pieniądze. 7 kroków edukacji finansowej dla kobiet" to lektura dla tych z nas, którym pieniądze przeciekają przez palce. Autorka, Dominika Nawrocka,  pokazuje jak uporządkować własny budżet i gdzie znajdować oszczędności nawet przy niskich dochodach.

To także książka dla kobiet, które marzą o czymś więcej niż praca na etat do końca życia. Bo stabilizacja, jaką daje stała praca, jest złudna. Prawdziwe bezpieczeństwo dają inwestycje - to one pracują na naszą przyszłość. Taką inwestycją może być własny biznes. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić? Otóż wcale nie! Autorka w 11-stu punktach podpowiada "Gdzie szukać pomysłów na biznes?".

2 z 13
123rf
123rf

Zobacz, czego brakuje Tobie i Twoim znajomym

1. Zacznij od tego, co jest najbliżej. Zobacz, czego brakuje Tobie i Twoim znajomym, rodzinie, ludziom, którzy są do Ciebie podobni albo mają takie same potrzeby. Miej oczy i uszy szeroko otwarte na ludzkie problemy narzekania, braki, bo właśnie tam schował się Twój pomysł na biznes. Przynosząc innym rozwiązanie ich problemów, odnajdujesz swoich klientów, którzy kupią od Ciebie produkty lub usługi.

3 z 13
123rf
123rf

Wyłapuj błędy popełniane przez innych

2. Jeśli jesteś na etacie i myślisz o założeniu firmy, to uważnie przyglądaj się tej, w której pracujesz. Czy jest coś, co możesz zrobić lepiej? Czy Twój pracodawca nie wdraża z jakichś powodów ciekawych pomysłów? Może gdzieś widzisz błędy, które przekujesz na swoją ofertę?

4 z 13
pexels.com
pexels.com

Zarabiaj na tym, co kochasz

3. Wspaniałym źródłem pomysłów na biznes są Twoje pasje. Sięgnij do nich, bo zarabianie na tym, co się kocha, jest wręcz idealne. A jeśli uważasz, że nie masz pasji, to przywołaj wspomnienia z dzieciństwa. Przypomnij sobie, co uwielbiałaś robić w podstawówce.  I tak krok po kroku, aż do dzisiaj. Porozmawiaj o tym z rodzicami, powspominajcie. Wierzę, że poznasz mnóstwo ciekawych  i budujących historii na swój temat. Skorzystaj z tych inspiracji.

5 z 13
123rf
123rf

Szukaj niestandardowych rozwiązań

4. Zrób proste ćwiczenie z kreatywności. Zapisz na luźnych kartkach nazwy przedmiotów. Następnie je pomieszaj i odwróć jak do gry Memory. Poukładaj je teraz  w przypadkowe pary i odwróć z powrotem. Czy jest jakiś sposób, aby połączyć żelazko z telefonem albo szklankę z segregatorem? Nie znam odpowiedzi, ale wiem, że właśnie dzięki takim próbom powstała cała masa wynalazków  albo nowych produktów. No bo kto by przypuszczał, że będziemy mogli pić gorącą kawę w samochodzie albo że szczoteczka do zębów będzie podłączona do prądu? Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nasze własne ograniczenia.

6 z 13
123rf
123rf

Czytaj, przeglądaj, przysłuchuj się narzekaniom

5. Znajdź głodny tłum (ang. hungry crowd)! Rozglądaj się, nasłuchuj, gdzie jest wyspa "głodnych" klientów, którzy tylko czekają na coś do jedzenia. Można to zinterpretować oczywiście dosłownie, ale też w przenośni. Czytaj, przeglądaj, przysłuchuj się narzekaniom, brakom... i daj rozwiązanie. Jeśli trafisz na prawdziwie tłumną reprezentację głodnych klientów - bingo!

7 z 13
123rf
123rf

Musisz wierzyć w swój produkt

6. Produkty, usługi... co można jeszcze sprzedawać? Pewnie już się zorientowałaś, że w biznesie chodzi o sprzedawanie, czyli przekonanie potencjalnego klienta do tego, że produkt rozwiąże jego problemy. Znam konotacje tego słowa... i muszę Cię rozczarować. Jeśli chcesz prowadzić firmę, musisz chcieć sprzedawać! I teraz coś na osłodę. Sprzedawanie jest fantastyczne, bo dzięki swoim produktom lub usługom możesz poprawić czyjeś życie. Ważne, abyś wierzyła w swój produkt, była jego autentyczną ambasadorką. Wtedy jesteś autentyczna i wiarygodna, skuteczna i pełna satysfakcji. Co czujesz, gdy osiągasz sukces? Mały czy duży sukces smakuje podobnie. Jesteś szczęśliwa. Pomyśl, sprzedaż może dać Ci to samo, a do tego bogacisz się, rozwijasz i przesz do przodu.

8 z 13
123rf
123rf

Naśladuj innych!

7. Ściągaj od najlepszych. Naśladuj, upraszczaj, dodawaj, rozwijaj, przekształcaj, twórz nowe. Sądzę, że tak powstała połowa obecnie dostępnych produktów i usług na rynku. I nic w tym złego. Wręcz przeciwnie.

9 z 13
123rf
123rf

Złap nową falę!

8. Działaj odwrotnie. Masz już wszystkie najmodniejsze gadżety? To znak, że zbliża się faza schyłkowa. Moda wygasła. Pojawia się kolejna. Złap nową falę.

10 z 13
123rf
123rf

Szukaj inspirujących ludzi

9. Zespół. Rzadko kiedy osiągamy coś sami. A jeszcze rzadziej wpadamy na przełomowe pomysły... sami. Pomysł rodzi pomysł. Ja osobiście potrzebuję wsparcia, rozmowy, rosnę przy innych. Wiem, że istnieją urodzeni kreatorzy i chwała im, że są tacy. Tylko, że oni toną pod ilością swoich skądinąd wspaniałych pomysłów, bo jak się przekonasz dalej, pomysł umiera bez wdrożenia, bez urzeczywistnienia. Do tego potrzebni są ludzie, nie jeden człowiek, ale kompletny zespół.  Dlatego szukaj inspirujących ludzi. Nie bój się zapytać, dopytać, zaczepić czy nawet zaprosić do wspólnej pracy.

11 z 13
123rf
123rf

Zacznij działać!

10. Czy to jest dobry moment? Zawsze jest dobry moment. Zawsze! I nigdy nie będzie lepszego. Ostatnio usłyszałam: "To był ten moment, prawda?". Tak, to był ten moment. Tak samo byłby to dobry moment 5 czy 10 lat temu. Po prostu zacznij działać. Mocno trzymam się maksymy, że wszystko da się odzyskać - oprócz czasu. Czas jest najcenniejszy. Ile chcesz go jeszcze zmarnować? Nie stać Cię na to! Działaj!

12 z 13
123rf
123rf

Nie zniechęcaj się!

11. Nie zniechęcaj się, jeśli pomysł nie wypali. Weź następny na warsztat, i tak aż do skutku. Czy dasz radę? A ile razy dawałaś już sobie radę? Przecież nie masz kilku lat, tylko kawał życia za sobą i masę doświadczeń.

13 z 13
Anna Hałat-Kruczyńska
Anna Hałat-Kruczyńska

Dominika Nawrocka

Dominika Nawrocka - przedsiębiorczyni i inwestorka, zawodowo związana z branżą marketingową. Prowadzi firmy specjalizujące się w marketingu i wsparciu sprzedaży w internecie. Z powodzeniem wprowadza nowe marki na rynek, inspiruje i wspiera kolejne przedsiębiorcze kobiety. Propagatorka edukacji finansowej dla kobiet. Prywatnie mama dwójki dzieci.

Blog autorki

Więcej na ten temat: biznes, firma, kobieta
Komentarze
To tak głębokie, że aż trzeba było na slajdy podzielić, bo inaczej nikt by nie przyswoił takiej wiedzy naraz?
@semihora I jeszcze ilustracji były potrzebne. Najwyraźniej umiejętność czytania zanika, bez obrazków nie potrafimy zrozumieć tekstu. Zabawne, biorąc pod uwagę, że to reklama promująca książkę - ale kto wie, może to jest książka do oglądania, nie do czytania. Jednak mam nadzieję, że w książce jest przede wszystkim tekst. Nadzieja umiera ostatnia.
już oceniałe(a)ś
0
0
Przewiń i czytaj dalej Wysokie Obcasy