Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Materiał PR firmy McDonald’s

Okazuje się, że to wszystko znajdziemy w… McDonald’s. Czego można się spodziewać po pracy w restauracji?

Materiał PR firmy McDonald'sMateriał PR firmy McDonald's 

Różnorodne środowisko

Wśród ponad 31 000 pracowników zatrudnionych w ponad 500 restauracjach McDonald’s są osoby w różnym wieku, różnych narodowości, z różnym doświadczeniem i pełniące różne role społeczne. Tworzą zgrane zespoły, są otwarte na innych, dbają o siebie nawzajem, budując dobrą, przyjazną atmosferę pracy, w której każdy pracownik czuje się tak samo ważny. Jak to możliwe w tak różnorodnym środowisku? To kwestia priorytetów i wartości firmy. McDonald’s, jako sygnatariusz Karty Różnorodności, szczególną uwagę zwraca na szacunek i tworzenie włączającego miejsca pracy, przyjaznego dla każdego. Aby to osiągnąć, regularnie edukuje pracowników i prowadzi programy rozwojowo-szkoleniowe dla wszystkich nowozatrudnionych i kadry zarządzającej w restauracjach.

Materiał PR firmy McDonald'sMateriał PR firmy McDonald's 

Umiejętności na całe życie

Rozpoczynając pracę w McDonald’s nie trzeba posiadać żadnego doświadczenia zawodowego. Wystarczy otwartość na naukę i rozwój oraz chęć pracy z ludźmi. Już w pierwszych dniach pracownik poznaje nie tylko operacyjne tajniki pracy w restauracji. Uczy się przygotowywania burgerów czy frytek, a także tego, jak rozmawiać z innymi, jak budować relacje, aby dbać o doświadczenie gości i dobrą atmosferę w zespole.  

McDonald’s dba o to, by pracownicy stale podnosili swoje kompetencje – niezależnie od stanowiska, na jakim pracują. Organizacja pomaga rozwijać się osobom wchodzącym na rynek pracy, ale też tym z doświadczeniem, które rozpoczynają swoją przygodę w gastronomii, a także pracownikom, którzy chcą zostać kierownikami zmiany, działu i kierownikami restauracji. Oprócz udziału w warsztatach, mogą oni korzystać z platform szkoleniowych z konkretnymi zagadnieniami, które pozwalają rozwijać kompetencje liderskie, takie jak budowanie i rozwijanie zespołów, ustalanie priorytetów, organizacja pracy i zarządzanie sobą w czasie, budowanie zaangażowania, rozwiązywanie konfliktów w zespole. Umiejętności zdobyte w Maku zostają na całe życie – pracownicy czerpią z nich w sferze prywatnej oraz zawodowej. Wśród umiejętności, którymi mogą się pochwalić, są między innymi organizacja pracy zespołu, udzielanie informacji zwrotnej,  delegowanie obowiązków, motywowanie pracowników, zarządzanie emocjami i trudnymi sytuacjami, odwaga w publicznym wyrażaniu niezgody. Umiejętności te są bardzo pożądane na rynku pracy – niezależnie od branży.

Równe szanse dla każdego

McDonald’s oferuje wiele możliwości rozwoju i klarowną ścieżkę awansu – dostępną dla każdego, niezależnie od wieku, płci, orientacji seksualnej czy kraju pochodzenia. O tym, że zatrudnienie w Maku zwykle nie jest dorywcze i na chwilę, świadczą statystyki – około 95% kierowników restauracji to osoby awansujące z niższych stanowisk.

Materiał PR firmy McDonald'sMateriał PR firmy McDonald's 

Nie tylko praca...

Niemal każdy pracownik chce mieć czas na rozwój swoich pasji oraz godzenie pracy z innymi życiowymi rolami – ucznia, studenta, rodzica, dziadka. Zapewnienie balansu pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. McDonald’s doskonale rozumie te potrzeby. Wśród 31 000 pracowników można znaleźć wiele osób, które mają swoje pasje, nawet te wymagające poświęcenia czasu, np. podróże, projektowanie ubioru czy fotografię. Elastyczny grafik pracy doceniają szczególnie studenci i młodzi rodzice. To właśnie otwartość na potrzeby różnych grup pracowników, zapewnienie możliwości rozwoju, dobra atmosfera pracy oparta na szacunku dla każdego, sprawiają, że McDonald’s stanowi ciekawe i przyjazne miejsce pracy – dla każdego.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.