Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Rzeka Cuyahoga w Ohio stawała w ogniu nie raz, nie dwa, a 13 razy w ciągu 100 lat, a takie zjawisko zdecydowanie nie należy do naturalnych. Rzeki robią naturalnie bardzo wiele różnych rzeczy, ale stawanie w płomieniach do tych rzeczy nie należy. Dlatego trzeba wyjaśnić – Cuyahoga przepływała przez silnie uprzemysłowioną północną część Ohio. Była tak zanieczyszczona, że została okrzyknięta mianem „otwartego ścieku w środku miasta”, a zapłon mieszaniny ropy, odpadów przemysłowych i śmieci spowodował pożar, którego płomienie osiągały wysokość pięciu pięter. Dopiero w latach 60, kiedy coraz mocniej widać było skutki nadmiernej eksploatacji środowiska naturalnego, a zdjęcia płonącej rzeki trafiły do magazynu „Time”, władze Cleveland wydały rozporządzenie nakazujące oczyszczenie rzeki. Słysząc takie historie, większość z nas pokręci głową z niedowierzaniem, zadając sobie pytanie „jak do tego doszło, że nasi pradziadkowie pozwolili, by taka katastrofa miała miejsce?”. Zapewne większość z nas będzie równie zdziwiona, kiedy zda sobie sprawę z tego, że nasze prawnuki zadadzą nam identyczne pytanie.

Moment przebudzenia

Era przemysłowa dała ludzkości wiele okazji, ale wraz z nimi szansę do popełniania błędów na ogromną skalę. Jesteśmy pokoleniem, które ma niewyczerpalny, natychmiastowy dostęp do wszelkich informacji, ale nie umiemy z nich korzystać. W historii ludzkości, przykładów na zgubny wpływ konsumpcjonizmu jest ogrom, jednak na co dzień go nie zauważamy, jakby problem nie dotyczył nas i naszych działań. Jeśli nie dotyka on jeszcze bezpośrednio nas, jest duża szansa, że ciężar odpowiedzialności za nasze czyny spadnie na plecy naszych dzieci. Jak to się dzieje, że codziennie robimy wszystko by zapewnić naszemu potomstwu wszelkie udogodnienia, a zapominamy o tym, o czym ekolodzy mówią już od 50 lat. Jeśli nie usłyszmy tego jasnego komunikatu, płonące rzeki wypełnione ropą, mogą być najmniejszym problemem, z jakim będą zmagać się nasze dzieci.

 

Metoda małych kroków z Dafi

„Kosmiczne Wyzwanie” - kampania marki Dafi ma na celu uświadomienie, że droga do sukcesu w walce o lepszą przyszłość planety nie musi być wyłożona ogromnymi poświęceniami. Każdy z nas może przyczynić się do ograniczenia ilości odpadów trafiających do naturalnego środowiska. Bezpośrednio zatruwają one wodę i ląd, czyli elementy niezbędne do naszego prawidłowego funkcjonowania. Żeby mieć realny wpływ na zmniejszenie śladu węglowego, nie trzeba wcale stawać się eko - fanatykiem. Pierwszym prostym krokiem, który możemy podjąć bez zbędnego wysiłku, jest ograniczenie korzystania z produktów jednorazowego użytku.

Z pewnością obok reklamówek, jednorazowe butelki kojarzone są z główną przyczyną zaśmiecenia planety. Tu z pomocą przybywają dzbanki filtrujące  oraz butelki filtrujące wielokrotnego użytku, znajdujące się w ofercie marki Dafi. Jeśli nie chcemy znaleźć się w podręczniku do przyrody, w rozdziale o katastrofach ekologicznych, zacznijmy działać.

Zrównoważony rozwój drogą do sukcesu

Zrównoważony rozwój i zaangażowanie w projekty na rzecz środowiska to główne cechy kojarzone z marką Dafi. Firma działa na polskim rynku już od ponad 30 lat, na każdym kroku podejmując działania w taki sposób, aby nie szkodzić przyszłym pokoleniom. Postęp, który za tym idzie zarówno technologiczny, wydajnościowy, jak i rozwój pracowników – to wszystko wpływa na silną pozycję marki Dafi. Firma korzysta z ekologicznych materiałów biurowych takich jak papier ksero i koperty z recyklingu, ale również wykorzystuje papierowe torby w punktach sprzedaży. W laboratorium Dafi przeprowadzane są lekcje dla dzieci, a w 2019 roku Dafi zostało głównym sponsorem konkursu „Zaloguj czyste powietrze”, będącego częścią I Kongresu Ekologii Powietrza w Kielcach – w mieście, w którym bije serce marki. W firmowych ogrodach Dafi mieszka ponad milion pszczół. W 2019 roku założona została pierwsza pasieka, motywowana przyczynieniem się do ochrony tego gatunku. Nad ulami czuwa Mistrz Pszczelarstwa z Ligi Ochrony Przyrody. Dafi to firma odpowiedzialna i zaangażowana, której celem jest inspirowanie innych do zmian, począwszy od małych i średnich przedsiębiorstw, kończąc na pojedynczych konsumentach.

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.