Rozmowa z Martą Majchrzak, psycholożką społeczną i badaczką

Jaka jest Polka Anno Domini 2018?

Typowa Polka nie istnieje. Kobiety w naszym kraju mają skrajnie różne aspiracje, potrzeby, wizje kobiecości i sposoby na potwierdzanie własnej wartości. Różnią nas postawy wobec świata, pragnienia i lęki.

Przez ostatni rok badałaś Polki: odwiedzałaś je w domu, chodziłaś z nimi do przedszkola i kościoła. Co ciebie, doświadczoną badaczkę, zdziwiło?

Zazwyczaj, prowadząc badania na zlecenie, rozmawiamy z kobietami, które pracują i mają własne pieniądze. A z naszego badania „Women Power – Kobiety w Polsce 2018” wynika, że 48 proc. kobiet w Polsce nie pracuje zawodowo, nie zarabia pieniędzy. Wskaźnik ten jest jeszcze wyższy wśród kobiet w wieku 25-34 lata – wynosi aż 54 proc. Czyli połowa polskich kobiet była dotychczas poza naszym radarem, bo my, robiąc badania, nie zauważyłyśmy ich istnienia.

Pozostało 95% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej