Wybrane start-upy, wspólnie z koncernem, będą miały niepowtarzalną okazję wypracowania i wdrożenia rozwiązań w ramach programu akceleracyjnego Start-up SPARK.

P&G postrzega Polskę jako jedno z ważnych światowych centrów innowacji. Oprócz biura odpowiedzialnego za marketing i sprzedaż produktów P&G w Polsce, mieszczą się tutaj aż trzy fabryki, Europejskie Centrum Planowania oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych, które jest drugim pod względem wielkości, centrum IT P&G na świecie. To właśnie tutaj, przy wykorzystaniu najnowszych technologii, powstają innowacje dla Europy i świata w zakresie analityki biznesowej, marketingu, planowania łańcucha dostaw czy też Business Intelligence i Big Data. Procter & Gamble to firma o  ogromnym doświadczeniu i globalnym zasięgu. Dysponuje także imponującą kadrą specjalistów, zarówno z zakresu biznesu jak i ekspertów IT. W Polsce, dzięki tak bardzo różnorodnemu zakresowi działań firmy, może się poszczycić kadrą menadżerską o wszechstronnej wiedzy, dzięki której to właśnie tutaj mogą być tworzone innowacyjne rozwiązania z wielu dziedzin. By je tworzyć, oprócz innowacji wprowadzanych wewnątrz firmy, P&G aktywnie współpracuje z zewnętrznymi ekspertami, w tym, w szczególności ze start-upami.

fot. materiały prasowe

Z uwagi na duże zaangażowanie koncernu w podejmowanie współpracy z młodymi, cechującymi się wyjątkową innowacyjnością oraz elastycznością przedsiębiorstwami, w firmie powstała dedykowana jednostka Digital Innovation Hub. Grupa specjalistów na co dzień współpracuje z przedstawicielami ze wszystkich obszarów firmy, by poznać prawdziwe potrzeby biznesowe, a następnie znaleźć odpowiedniego partnera wśród start-upów.

- Myślę, że współpraca pomiędzy P&G a start-upami ma szansę przynosić korzyści obu stronom - mówi Emilia Burzyńska, Digital Innovation Hub Leader, Procter&Gamble. Dodaje: - My liczymy na niezwykłą pomysłowość, nieszablonowe myślenie i znajomość najnowszych rozwiązań technicznych.  To co możemy zaoferować start-upom jako Procter & Gamble, to przede wszystkim dostęp do naszego wieloletniego doświadczenia i wiedzy biznesowej. Dla start-upów to wyjątkowa możliwość jeszcze lepszego poznania oczekiwań partnerów biznesowych,  zrozumienia rynku i zapoznania się z wiedzą o konsumencie, jego potrzebach i oczekiwaniach. Współpraca z P&G daje również możliwość wdrożenia wspólnie wypracowanych rozwiązań na światową skalę. Jest to także okazja do rozwoju własnych umiejętności biznesowych.

Podczas „Fall in Love with Innovation” swoje prezentacje wygłosili przedstawiciele start-upów, które  tworzą innowacyjne rozwiązania z zakresu HR, marketingu, sprzedaży, produkcji i logistyki. Do każdej kategorii przypisane zostało jury, w skład którego wchodzili przedstawiciele P&G, reprezentujący odpowiedni obszar biznesowy. Łącznie w inicjatywę „Fall in Love with Innovation”, firma Procter & Gamble zaangażowała ponad dwudziestu ekspertów, którzy mieli okazję zapoznać się z planami biznesowymi start-upów i ocenić ich potencjał. Inicjatywa umożliwi wybranym firmom wzięcie udziału w drugiej edycji programu Start-up SPARK, stąd obecność podczas prezentacji przedstawicieli Łódzkiej Specjalistycznej Strefy Ekonomicznej, organizatora programu akceleracyjnego.

Fot. materiały prasowe

- Szesnaście start-upów, z różnych dziedzin przyjechało dzisiaj na warszawski Targówek, aby zaprezentować swoje narzędzia, projekty i plany biznesowe. Dla każdej z branż, zaangażowany został odrębny zespół specjalistów zarówno z P&G, jak i Start-up SPARK. Naszym dzisiejszym, wspólnym zadaniem jest ocena, czy dany start-up wejdzie do programu akceleracyjnego, a tym samym czy nawiąże współpracę z firmą Procter & Gamble – powiedział Kamil Kociszewski, Co-Founder ze Start-up SPARK.

Procter & Gamble jest Partnerem programu Start-up SPARK od 2017 r. W ramach pierwszej edycji, firma podjęła współpracę z 9 start-upami, a jej wynikiem są gotowe rozwiązania, z których niektóre są już w trakcie fazy pilotażowej. Obecnie trwa rekrutacja do drugiej edycji programu, w której P&G podejmie współpracę z kolejnymi partnerami.