10 lat temu we wspólnym mieszkaniu przy Torstrasse w Berlinie Robert Gentz i David Schneider urzeczywistnili swój odważny i ambitny pomysł, tworząc podwaliny sklepu Zalando.

Internetowy sklep obuwniczy, w którym z początku sprzedawano wyłącznie japonki, z nowatorskiego start-upu przeobraził się w wiodącą europejską platformę online z odzieżą, obuwiem i akcesoriami. Obecnie Zalando ma ponad 24 milionów klientów w 17 różnych krajach.

Sukces firmy jest możliwy za sprawą przeszło 15 000 pracowników ponad 100
narodowości, z których 6000 pracuje w siedzibie głównej mieszczącej się w Berlinie. W fazie powstawania Zalando głównym celem firmy była budowa jej struktur oraz popularyzowanie idei zakupów przez Internet. Nie chodziło tutaj wyłącznie o Zalando, ale o to, by ludzie poznali możliwość poszukiwania swojego stylu online i aby przekonali się, że to naprawdę wygodne. Sklep jako pierwszy wprowadził 100-dniowe prawo zwrotu, bezpłatną wysyłkę i bezpłatny zwrot.

Zasady te stosowane są obecnie przez większość sklepów internetowych. Dość szybko Zalando wyrobiło sobie własną markę, wykraczającą poza granice e-handlu, i stało się największym europejskim sklepem internetowym oferującym odzież, obuwie i akcesoria.

Aby stworzyć jeszcze bardziej wyrazisty wizerunek wyznaczającego trendy lidera branży modowej, firma nawiązała wyjątkową współpracę w ramach kilku nowatorskich projektów, np. Topshop x Cara Delevingne (2015) czy Tommy Hilfiger x Gigi Hadid (2016), wraz z domem mody Marni stworzyła kolekcję limitowaną obuwia (2016), a ostatnio zaangażowała się w działania na rzecz świadomej mody, których efektem była kolekcja RE:CYCLE, stworzona dla Zalando przez duet Viktor&Rolf (2017).

Teraz – z okazji swoich 10. urodzin – Zalando łączy siły z kilkoma partnerami. Współpraca z markami polegała na stworzeniu kolekcji specjalnych, które zobaczymy w spotach reklamowych nakręconych na tle scenografii w formie białego sześcianu, znanego z innych reklam Zalando.

ZalandoZalando Materiały prasowe

Spoty będą utrzymane w podobnym tonie, a gwiazdy będą mówić do kamery, podobnie jak Arizona Muse, gwiazda kampanii „Are You Ready?” z 2015 roku. Tym razem zobaczymy w niej Kaię i Presleya Gerberów, którzy prezentować będą nową kolekcję Calvin Klein Jeans, zaprojektowaną przez dyrektora kreatywnego marki, Rafa Simonsa, specjalnie dla Zalando.

 

Dwa tygodnie później w telewizji pojawią się spoty stworzone we współpracy z marką Puma, przedstawiając limitowaną edycję sneakersów Muse Satin, a także sportową kolekcję limitowaną stworzoną dla kobiet, której twarzą będzie Cara Delevingne.

Następnie przyjdzie pora na Mango – cztery znane influencerki zaprezentują specjalną kolekcję Mango x Zalando. Z okazji 10. urodzin Zalando Diletta Bonaiuti (Włochy), Pernille Teisbaek (Dania), Blanca Miro (Hiszpania) i Maja Wyh (Niemcy), czyli dziewczyny znane jako #mangogirls, wystąpią w zaprojektowanych przez siebie ubraniach. Uzupełnieniem kampanii telewizyjnych będzie kampania digitalowa zrealizowana z udziałem takich marek jak Vans i J. Crew.

Jak wyjaśnił David Schneider, współzałożyciel i członek zarządu Zalando: „Potrzeby naszych klientów i naszych marek zawsze znajdują się w centrum wszystkich działań podejmowanych przez Zalando, dlatego nasze 10. urodziny to doskonała okazja, aby przy udziale wyjątkowych partnerów przekazać im gorące podziękowania”.

ZalandoZalando Materiały prasowe


Realizacja niezliczonych projektów, jakich podejmuje się Zalando w ostatnich latach, jest możliwa dzięki innowacyjnemu podejściu i poszukiwaniu nowych rozwiązań. W ten sposób firma stworzyła wyjątkową platformę modową, definiując na nowo standardy w dziedzinie zakupów online. Podjęcie współpracy z topowymi markami wpisuje się w strategię Zalando, których celem jest oferowanie klientom wszystkiego, czego mogą potrzebować, aby poprzez ubranie wyrażać swoją osobowość.