6 najciekawszych kampanii społecznych na święta
świąteczny fryzjer (Cut for Christmas)
Skarpeta pełna prezentów
Czerwona skarpeta. Taka świąteczna, z prezentami. A w środku krew. To nie makabryczny żart, ani obrzydliwy dowcip, to kampania społeczna mająca skłonić ludzi, do oddawania krwi. Jej pomysłodawcą jest ukraiński oddział Czerwonego Krzyża.
Hasło reklamowe akcji brzmi: "For someone your blood is the best holiday gift ever. Thank You. Merry Christmas & Happy New Year." ("Dla kogoś twoja krew może okazać się najlepszym z możliwych prezentem świątecznym. Dziękujemy. Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku").
Nowa fryzura na święta
Bezdomni też mają swoje potrzeby. To nie tylko ciepły kąt i gorący posiłek. To również schludny wygląd. Kiedy twoją łazienką jest fontanna, lustrem kałuża, a łaźnią w najlepszym razie toaleta w barze szybkiej obsługi, trudno w tych warunkach o nową fryzurę. Nie tylko nie ma na to możliwości, ale i pieniędzy. A kto przy Wigilijnym stole nie chce dobrze wyglądać.
Na kolację wigilijną bezdomnych zaprosiła Salvation Army (Armia Zbawienia), a o wygląd zadbały salony fryzjerskie. Akcję nazwano "Cut for Christmas" ("Strzyżenie na święta"), a zaangażowały się w nią różne firmy i salony, takie jak Barber Amsterdam, Hutspot Amsterdam, In Case Of Fire, Brandt & Levie i inne.
Alzheimer w sreberku
Wyobraź sobie, że rozpakowujesz czekoladowego Świętego Mikołaja, a tam? Króliczek wielkanocny. I to nie pomyłka. Taka kampania została przeprowadzona na zlecenie stowarzyszenia Alzheimer Nederland. Miała uświadomić nam wszystkim, jak na co dzień czują się osoby dotknięte tą chorobą.
"Alzheimer's patients are coping with this feeling daily" ("Chorych na Alzheimera to uczucie spotyka każdego dnia") informował napis na pasku papieru, umieszczonym na czekoladowym króliku.
Piernikowa cegiełka
Każdy może zrobić dobry uczynek. W listopadzie wystartowała kolejna edycja akcji charytatywnej COSTA COFFEE i Coffeeheaven. Do sprzedaży trafiły świąteczne ozdoby piernikowe w kształcie ludzików, chatek i gwiazdek - każda za jedyne 1,50zł.
Cały zysk z ich sprzedaży wesprze podopiecznych Fundacji "Dr Clown" i Fundacji Costa. W wybranych kawiarniach będzie można udekorować pierniczki, do dyspozycji są kolorowe lukry, posypki i smakowe mazaki.
Odwiedź stronę akcji
Być jak Matka Teresa
Chcesz być jak Jezus, Matka Teresa i Mahatma Gandhi? To łatwe, przekonuje nas UNICEF - wystarczy kliknąć w baner!
Po kliknięciu w baner zostajemy przekierowani do szwedzkiego oddziału, gdzie dowiadujemy się, jak w ramach prezentów świątecznych możemy przekazać pieniądze na konkretną pomoc: leki, szczepionki czy produkty pomocowe. W naszym imieniu zostaną one przekazane potrzebującym dzieciom.
Gdy doskwiera głód
"Barszcz z uszkami, karp smażony, pierogi, paszteciki, kulebiaki" - pod melodię "Przybieżeli do Betlejem" śpiewa dziewczynka, trzymając mamę za rękę. Blisko 2,5 miliona Polaków cierpi głód, a ten jest wyjątkowo dotkliwy w okresie świąt.
"Święta nie brzmią radośnie, gdy doskwiera głód"? słyszymy głos z offu. Za tą reklamą społeczną kryje się Federacja Polskich Banków Żywności, która ma nas zachęcać do udziału w Świątecznej Zbiórce Żywności.