Polki mają niezwykły zmysł biznesowy – już co trzecia firma w naszym kraju prowadzona jest przez kobietę. Jednak to panie są wciąż bardziej zagrożone długotrwałym bezrobociem, napotykają trudności związane z urlopami macierzyńskimi lub natrafiają na „szklany sufit”, utrudniający osiąganie awansów.

W jaki sposób można rozwiązać ten problem? Jedną z dróg jest wspieranie kobiecej solidarności zawodowej. Przykłady współdziałania Polek udowadniają, że w ich jedności tkwi niezwykły potencjał. Filozofia oraz produkty firmy Nesperta od początku opierały się na budowaniu w kobietach pewności siebie, odwagi i wyzwalaniu ich pełnego potencjału. Teraz firma chce również wspierać przedsiębiorczość Polek i zachęcać je do wspólnego podejmowania wyzwań zawodowych. Kobieca solidarność oznacza bowiem tworzenie sprzyjających warunków pracy oraz dopingowanie indywidualnego rozwoju. To siła, która może odmienić oblicze istniejących już firm lub pomóc w tworzeniu nowych – zakładanych i prowadzonych przez Polki. To sposób na zmianę polskiego biznesu i uczynienia go bardziej przyjaznym kobietom.

Bez różnorodności nie ma sukcesu

Dla firmy Nesperta polityka różnorodności to nie jedynie pusty slogan. Zapewnianie równych szans realizowane jest bowiem każdego dnia – objawia się w jednolitych zasadach rekrutacji, awansu i budowania struktury zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Odsetek kobiet na stanowiskach menedżerskich w przedsiębiorstwie wynosi 50 proc., a wśród dyrektorów – 60 proc. (dwóch z trzech dyrektorów to kobiety). Panie stanowią również ponad 2/3 wszystkich pracowników firmy.

Równość zatrudnionych także nie jest kwestią przypadku. To efekt konsekwentnej realizacji i przestrzegania zasad kultury organizacyjnej, które przekładają się na osiągnięcia na polu biznesowym. Sukces firmy Nesperta zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym jest właśnie wynikiem różnorodności – kumulacji odmiennych talentów, umiejętności oraz punktów widzenia, które pozwalają na wypracowanie optymalnych rozwiązań.

Z idei promocji równości i solidarności zawodowej wśród pań zrodził się pomysł stworzenia raportu „Kobiety współPracujące”, stanowiącego autoportret Polek na rynku pracy. Raport pozwala poznać opinie kobiet dotyczące kwestii prowadzenia własnej firmy oraz czynników, które pomogłyby im zrealizować takie marzenie.

Raport stanowi inaugurację długofalowej akcji, za pomocą której firma Nesperta chce promować przedsiębiorczość Polek oraz pokazać kobietom, że współdziałając, mogą osiągnąć więcej, wpływając na kształt otaczającej je rzeczywistości.